Concreet aan de slag met de online strategie van jouw organisatie!
Internet heeft wereldwijd een revolutie teweeggebracht in de manier waarop we met elkaar communiceren en relaties onderhouden. Die trend is ook zichtbaar in de travel- en hospitalitybranche. Een belangrijke vraag waar veel organisaties momenteel een passend antwoord op zoeken is: hoe kunnen we vernieuwen en meekomen van het 1.0-tijdperk naar het 3.0-tijdperk? Ofwel: hoe bepalen we de strategie om onze organisatie te transformeren naar een succesvolle netwerkorganisatie?
Deze vraag staat centraal tijdens de TravelNext Summercourse
Wat gaan we doen?
Tijdens de TravelNext Summercourse helpen we je bij het zetten van een eerste stap richting een online mediastrategie voor jouw organisatie. Heeft jouw organisatie al een start gemaakt met zo’n strategie, dan helpen we je deze verder te concretiseren. Daarnaast bieden we een theoretisch kader en praktische handvatten waarmee je anderen binnen de organisatie bewust kunt maken van het veranderende communicatielandschap en de effecten daarvan op de organisatie en de stakeholders. Lees: medewerkers, partners, klanten, aandeelhouders enzovoort.
Het 7i-netwerkmodel
In de TravelNext Summercourse staat het 7i-netwerkmodel centraal. Het 7i-netwerkmodel, geïnspireerd op het 7s-model van McKinsey, is speciaal ontwikkeld door Marco Derksen (Upstream) en Rachelle van der Linden om antwoord te kunnen geven op de vraag: hoe bepaal je de strategie om je organisatie te transformeren naar een succesvolle netwerkorganisatie?
Het model kijkt naar zeven kritische aspecten van een organisatie die van belang zijn om ook in het 3.0-tijdperk succesvol te zijn en te blijven. Die zeven aspecten staan niet los van elkaar. Juist de samenhang tussen de aspecten onderling maar ook met de omgeving en de lopende activiteiten binnen de organisatie is waar het om draait. De inzet van social media kan naar onze mening niet los gezien worden van zaken als (gewenste) identiteit en de inzet van paid, owned en earned media.
Het 7i-netwerkmodel wordt momenteel al toegepast bij een toonaangevende speler in de travel-industrie.
Wat krijg je concreet?
Neem je deel aan de TravelNext Summercourse dan ga je natuurlijk niet met lege handen naar huis. Naast een gezonde dosis inspiratie en up-to-date kennis, ga je naar huis met een concreet plan van aanpak waarmee je de komende zes maanden direct en doelgericht aan de slag kunt.
Twee maanden na de Summercourse bieden we een unieke online kennis- en ervaringsbijeenkomst aan via Google Hangout. Tijdens deze sessie kunnen alle deelnemers en de trainers hun ervaringen met elkaar delen. Daarnaast kun je vragen en de voortang van het plan van aanpak delen en toetsen.
TravelNext Summercourse
Datum: vrijdag 24 augustus augustus 2012
Tijd: van 9:30 tot 18:00 uur
Locatie: Seats2Meet Utrecht Centraal
Het programma
9:30 – 10:00 | Welkom met koffie en thee . |
10:00 – 12:00 | Ochtendprogramma: theorieEen theoretisch gedeelte waarin we aandacht besteden aan de laatste trends en ontwikkelingen in de markt en het veranderende medialandschap en consumentengedrag.Aan de hand van voorbeelden en best practices uit de travelbranche gaan we in op de vraag wat deze veranderingen betekenen voor je organisatie. . |
12:00 – 13:00 | Lunchpauze . |
14:00 – 17:00 | Middagprogramma: praktijkIn het praktische middagprogramma gaan we in op de volgende vragen:
We gaan concreet aan de slag met het opstellen van een plan van aanpak voor de inzet van online media binnen je organisatie aan de hand van praktische modellen. Terugkoppeling en feedback |
17:00 – 18:00 | Afsluiting en borrel . |
Kosten en aantal deelnemers
De TravelNext Summercourse kost € 395,- (excl. BTW) per persoon inclusief lunch. Daarbij krijgt iedere deelnemer het Marketingfacts Jaarboek 2012 cadeau. Het maximum aantal deelnemers per training is 8. De cursus gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen.
Korting!
Meld je namens een organisatie een tweede of volgende deelnemer aan, dan krijgt deze € 100,- korting op de cursusprijs.
Behalve de TravelNext Summercourse bieden we een FoodNext Summercourse en een Monitoring– en Webcaretraining aan. Wanneer je je aanmeldt voor een tweede training, dan krijg je die voor de halve prijs!
Aanmelden
Aanmelden voor de TravelNext Summercourse kan door dit formulier in te vullen. Mocht dat niet lukken of heb je een andere vraag over de Summercourses dan sta ik voor je klaar om je te helpen. Stuur dan een mail naar Marloes van Willigenburg: marloes@upstream.nl. Bellen kan ook: 026 – 711 38 24.
Onze trainer
Marco Derksen
Marco Derksen is initiatiefnemer van en drijvende kracht achter Marketingfacts: de meest toonaangevende marketingblog van Nederland. Marco is medeoprichter en –eigenaar van Arnhem Dichtbij, Foodlog, FoodNext, TravelNext en SportNext. Daarnaast is hij eigenaar van Upstream: een organisatieadviesbureau dat zich op basis van actuele marktkennis richt op het inspireren van organisaties, het geven van strategisch advies en ondersteuning biedt bij de implementatie van social business. Klanten van Upstream zijn, onder meer, Deli XL, TUI, Radboud, Rabobank, TMG en ING.
Meer weten over Marco? Bekijk de website van Upstream of kijk op LinkedIn
Kim van Velzen
Zelfstandig ondernemer met passie voor mensen, eten en reizen. Zijn advies- en trendbureau KIMspiration is gespecialiseerd in het ontwikkelen van social business- en social marketingstrategieën in de hospitality, food(service) en travelbranche. Hij helpt organisaties om mensgericht te (gaan) handelen en waarde te creëren voor en met stakeholders om zo uiteindelijk effectiever de gestelde doelen te behalen. Daarnaast verzorgt Kim trendpresentaties en inspiratiesessies over (online) trends en inspirerende concepten binnen de food- en hospitalitybranche die hij onder meer spot tijdens zijn culinaire reizen.
Meer weten over Kim? Bekijk zijn website of LinkedIn profiel
Eén reactie
Leuk!. Fijn weer vragen stellen via twitter :-)!