• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: Cijfers, kennis en inzichten van mensen die via OTA’s boeken, Expedia insights

14 oktober 2016 door Redactie TravelNext

Expedia heeft hotel partners een stukje meer inzichten gegeven in OTA consumenten. Hoe worden zij tot een hotel aangetrokken, wat zijn de data van de OTA consumenten en wat zijn hun beweegredenen om te reizen/ een hotel te boeken. Op eHotelier verscheen vandaag een aantal statistieken die interessant zijn om in de gaten te houden. Expedia boekers komen uit meer dan 75 landen wereldwijd en de snelst groeiende markten van internationale reizigers zijn China, USA en UK.

Jonge boekers

Meer dan een derde van de boekers via OTA’s (36%) zijn tussen de 25 en 39 jaar oud en dus een mix tussen generatie X (tussen 1960 en 1980 geboren) en millennials.

  • Reizigers tussen 25 en 34 jaar reizen het meest voor leisure (82%) en reizen ook het meest. Daarna volgt de generatie tussen 18 en 24 jaar oud die 76% reizen voor leisure.
  • Millennials staan op ongeveer de de vierde plek van de diverse groepen leisure reizigers (10 groepen). Zij reizen ook het meest internationaal vergeleken met de andere groepen van andere leeftijden; zo ongeveer de helft van de mensen tussen de 18 en 34 reizen internationaal. Dit is flink als je het vergelijkt met 39% bij 25-54 jarigen en 20% bij 55+ reizigers.
  • Meer dan een derde van de 18-24 jarigen (38%) gebruikt een OTA om een hotel te boeken en minder dan een vijfde (18%) boekt het hotel rechtstreeks. De strijd om de hotelreservering is dus nog steeds actueel en speelt dus vooral een rol bij de jonge generatie. Bij de 35-45 jarigen is een directe hotelreservering 26%.

OTA boekers houden van vergelijken

In vergelijking tot hotel websites zelf, geven OTA’s consumenten de mogelijkheid om prijzen te vergelijken van veel diverse aanbieders op 1 plaats of bestemming. Bij Expedia kunnen consumenten vergelijken op vlucht, hotel en autohuur en dus de hele package, dat is niet bij alle OTA’s het geval. Maar in beide gevallen geven OTA’s consumenten de juiste tool in handen om in ieder geval tijd te besparen met zoeken. De persuasion principles die veelal gebruikt worden dienen dus ergens ook als knoop doorhakken en boeken (lees tijdreductie).

OTA customers zijn tech savvy

Mobiele boekingen in travel zijn constant in ontwikkeling en stijgend, de meeste boekingen komen bij Expedia via mobile. Meer dan 1 op de 4 kamers worden geboekt via een mobiel device.

Een op de drie transacties worden gemaakt via een mobiel device en bijna de helft van de bezoekers komt binnen via mobiele platforms. Ook boeken ze via diverse devices en laten de data zien dat de boekers minimaal 2 verschillende devices hebben aangeraakt voordat zij boeken.

OTA boekers willen real-time connecten

De impact van mobiele technologie in de reis- en hospitalitybranche stijgt ook nog steeds. Als reactie op de populariteit van OTA boekers en real-time respons, kan ook Expedia beamen dat real-time feedback een bruikbare tool is. Veel hotels gebruiken het al. Expedia heeft hier zelf een mediator rol in (met Real Time Feedback). Via een app worden er drie vragen gesteld aan gasten en worden hoteliers in staat gesteld om direct te reageren. Dit resulteert in ongeveer 10% meer positieve feedback in de hotel experience.

Gerelateerde Berichten

  • Strijd tussen hotels en OTA's ontvlamt

    Sinds het artikel in 2014 waarin we het nog hadden over ‘de strijd om de…

  • Monthinreview OTA revolution
    #MonthInReview: het moeizame huwelijk tussen Hotels en OTA's

    Frankrijk heeft een naam hoog te houden op het gebied van revoluties. Ook in de…

  • TravelNieuws: loyaliteit wordt beloond met directe reductie bij Expedia

    Expedia.nl kondigt een nieuwe functionaliteit aan die Expedia+ leden (onderdeel van het loyaliteitsprogramma) in staat…

Categorie: Trends Tags: Expedia, hotels, millennials, OTA

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Google reviews hotels Expedia reizen KLM NHTV mobiel Vakantiebeurs destinatiemarketing TUI Airbnb travel Facebook technologie instagram onderzoek Social Media Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext