• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: Digitale KLM gadget geeft reiziger in Amsterdam tips over stad via bagagelabel

4 juli 2017 door Lobke Elbers

Reizigers die het najaar (september) Amsterdam bezoeken, krijgen de KLM Care tag. KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een handige gadget: de KLM Care Tag.
Gesproken berichten van KLM’s eigen crewleden voeren de boventoon, want zodra reizigers met de KLM Care Tag door de stad lopen of fietsen, krijgen zij van hen leuke tips toegesproken. De technologie is gebaseerd op offline GPS. Dit geeft de gebruikers de juiste tips op het juiste moment.

Service extensie: de travel experience van KLM

De tag, die reizigers aan hun kleding of bagage kunnen bevestigen is dus heel wendbaar en kan overal mee naartoe. Zo zorgt de airline ervoor dat de service voor haar passagiers niet enkel beperkt blijft tot in de kist en op de luchthaven, maar in een belangrijk deel van de travel journey vertegenwoordigd is: de experience.

What to do in Amsterdam

De tag bevat niet alleen toeristische tips, maar tipt ook waar reizigers hun fiets kunnen stallen of welke kruispunten qua drukte zij beter kunnen vermijden. Een leuk detail vind ik dat er ook tips gegeven worden over hoe je je fiets het meest veilig op slot zet, voor sommige toeristen is dit namelijk compleet nieuw.

Daarnaast is er aandacht voor cultuur: een suggestie om streetart plekken te bekijken bijvoorbeeld. Of wat insider tips waar je gratis wat dingen kunt proeven die typisch Nederlands/Amsterdams zijn.

KLM en service experience 2015-2017

#happytohelp

Eerder al lanceerde KLM een zeer succesvolle #happytohelp campagne op YouTube om KLM reizigers (en andere reizigers) een eindje op weg te helpen tijdens hun reis. Echter was dit openbaar en vooral gericht op social media en social service. Vaak met een knipoog!

Emoji service

De emoji service werd dit voorjaar uitgerold. Met deze service kunnen reizigers met emoji’s om tips en advies vragen via Facebook Messenger. In dit blog lees je wat wij ervan vonden na deze dienst te hebben getest.

Care tag

Deze nieuwe gadget is wellicht iets minder persoonlijk, reizigers krijgen immers geen gepersonaliseerde tips die aansluiten bij hun persoonlijke interesses of voorkeuren. Tips op basis van geo locatie hebben een andere relevantie en wellicht is dat voor toeristen net zo belangrijk; right here right now.

Het is daarnaast opvallend dat er verder geen eigen device nodig is, maar dat er is gekozen voor een ‘stand alone’ gadget. Tenzij deze gadget gekoppeld moet worden aan jouw persoonlijke gegevens en de data (routes) van reizigers inzichtelijk worden gemaakt voor KLM.

Bestemmingsmarketing via KLM

Ik ben benieuwd welke voorwaarden reizigers moeten ‘ondertekenen’. Desalniettemin, zou ik het graag zelf ook uitproberen. Opnieuw een wijs besluit van KLM om haar services tot in de stad Amsterdam uit te breiden. Airlines die internationaal befaamd zijn zoals KLM zijn immers de toegang naar de bestemming. In dit geval dus Amsterdam, de stad en thuishub van KLM die internationaal een giga toeristenbestemmingen is geworden. De uitrol van de Care Tag is natuurlijk mogelijk op alle bestemmingen waar KLM naartoe vliegt.

In september kunnen de tags gratis (met een geldig KLM ticket) online besteld worden door passagiers die naar Amsterdam reizen. De ’taal’ van de eerste batch Care Tags is Engels, maar later dit jaar verschijnen de tags ook in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch zegt KLM.

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social

    KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen…

  • Amsterdam als metropool: de (online) vermarkting van Amsterdam Beach

    Amsterdam een tweede Disneyland, no way! En dus creëert Amsterdam Marketing een stad die liveable,…

  • De volgende stap in digital travel, het digitale bagagelabel

    Reizen is de afgelopen 10 jaar drastisch veranderd door de invasie van technologische toepassingen. Online…

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing Tags: KLM, KLM Care Tag, luchtvaart

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Airbnb onderzoek Vakantiebeurs TripAdvisor Facebook KLM technologie NHTV reviews reizen Social Media instagram travel hotels destinatiemarketing Booking.com Google Expedia mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext