Het gebrek aan data bij individuele hotelwebsites om de klant te overtuigen bij het hotel zelf te boeken bleek een uitdaging te zijn voor de snelgroeiende startup Hotelchamp om dat op te lossen. Vandaag lanceert Hotelchamp een nieuw platform voor hoteliers waarbij zij inzichten en data kunnen verkrijgen om directe boekingen te stimuleren.

Website strategie

Het platform levert realtime data en performance inzichten waardoor hotels hun website strategie kunnen verbeteren. Daarnaast heeft de startup geïnvesteerd in nieuwe technologie zoals een uitgebreid aanbod aan website templates, personalisatie features en meer. De features leggen als het ware een laag bovenop de eigen hotelwebsite en zijn ontworpen door de conversiespecialisten van Hotelchamp. De direct te gebruiken oplossingen voor hoteliers bestaan uit een groot aantal guest-engaging tools.

Tool library

De tools zijn beschikbaar in vier talen en via het platform kunnen gebruikers van Hotelchamp de tools customizen naar hun eigen branding en website strategie. Daarnaast kunnen hoteliers bezoekers van hun website specifiek targeten voor bepaalde boodschappen of aanbiedingen. De data die gebruikt wordt op het platform zijn data inzichten van de eigen hotel website, de boekingsengine en de gegevens van de tool performances. Op deze manier kunnen hoteliers relevante informatie verzamelen over de bezoekers van de website, zoals het device wat zij gebruiken en of zij nieuwe of terugkerende website bezoekers zijn.  

Voor hotels wordt het hiermee gemakkelijker om via een laagdrempelig technisch platform hun performances te monitoren en hun marketing strategie erop aan te passen. Hotelchamp heeft als missie om de macht weer terug te geven aan de hotelier; distributie via de eigen kanalen en directe boekingen realiseren.

De visie van de Nederlandse startup Hotelchamp is niet onopgemerkt gebleven, in het Hotel Yearbook 2017: Technology vertelt CEO Kristian Valk over het boosten van directe boekingen door personalisatie toe te passen.