Vandaag komt Trivago met het bericht dat het hoteliers in staat om zich online competitief op te stellen door toegang te geven tot uitgebreide data over de marktvraag en kamerprijzen. In totaal zijn dat op dit moment meer dan 5 miljard kamerprijzen, toegankelijk onder de feature ‘prijzen vergelijken’ waarmee hoteliers de prijzen en marktvraag van concurrenten kunnen inzien.

250 boekingssites en hotelwebsites

In een dashboard zijn de kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites en officiele hotelwebsites opgenomen om te vergelijken.

De feauture is onderdeel van Trivago Hotel Manager PRO, een betaalde dienst (upgrade) van Hotel Manager waarmee het bedrijf de onafhankelijke hotelier wil versterken in hun concurrentiepositie. De inzichten moeten hoteliers in staat stellen om competitieve prijsstrategieën te ontwikkelen. Gemiddeld worden er op Trivago 8.000 prijzen per jaar online gezet door onafhankelijke hoteliers zegt Johannes Thomas, Chief Revenue Officer.

Prijzen vergelijken zoals consumenten dat doen

De Chief Revenue Officer voegt er aan toe dat het vergelijken van prijzen zoals consumenten dat doen, ook interessant en waardevol is voor hoteliers. Wisselende marktvraag en fluctuerende prijzen zijn samen met een kalender van events opgenomen in een rate shopper. Prijzen vaststellen op basis van data is niets nieuws, maar wordt wel steeds vaker toegepast als basis voor decision making.