Vandaag komt Trivago met het bericht dat het hoteliers in staat om zich online competitief op te stellen door toegang te geven tot uitgebreide data over de marktvraag en kamerprijzen. In totaal zijn dat op dit moment meer dan 5 miljard kamerprijzen, toegankelijk onder de feature ‘prijzen vergelijken’ waarmee hoteliers de prijzen en marktvraag van concurrenten kunnen…Lees meer
Webanalytics
Meer opties voor personalisatie volgens het bedrijf dat Luxury Retreats groot maakte
Travel is nog steeds een van de meest complexe en data-consumentgerichte industrieën in de wereld. Er is niets moeilijker dan het optimaliseren van vliegroutes en tijden, het vinden van een hotel, ervoor te zorgen dat reizigers het juiste tussenvervoer vinden dat naadloos aansluit zoals een voorgeboekte taxi of een huurauto. En dit alles gebeurt nadat…Lees meer
De data journey managen bij reisbedrijven volgens Google, CEO’s en experts
Storytelling met data? Ja! In een nieuwe serie op TravelNext gaan we de data journey van diverse bedrijven in kaart brengen. Wat gebeurt er ná de kliks (aanvragen, boekingen) bij reisorganisaties. En welke informatie wordt daaruit gehaald? Om het onderwerp in te leiden gaan we in dit blog in op de moeilijkheden die we nu…Lees meer
Top ‘branded’ keywords in de reiswereld: Expedia in de US, Ryanair in UK, whats up with NL?
Wat zitten er toch nog een hoop verschillen in meest gezochte ‘branded’ zoektermen binnen de reisindustrie. Similarweb, een bedrijf dat insights verzameld en publiceert om strategische beslissingen online te maken voor o.a. travelmarketeers, deed onderzoek. In een recent onderzoek publiceerden zij de meest gezochte merk zoektermen in relatie tot travel voor de US en de UK….Lees meer
Onderzoek: berichten reviewsites extreem positief
Ik start deze blog met een bekentenis: ik kijk af en toe een aflevering South Park. Twee weken geleden stuitte ik op de South Park-aflevering “You’re not Yelping”. De aflevering schetst de bizarre werkelijkheid (natuurlijk ietwat vertekend) van reviewsites. Dit, gecombineerd met het opinieartikel “Ik beoordeel je helemaal kapot” (NRC) en het bericht dat Amazon…Lees meer
Tips en trends om bezoekers op jouw website te houden #etravelsummit
Vorige week was de e-Travel Summit en daar sprak Ruud Couwenhoven over succesvol ondernemen ondanks vallen en opstaan. Met zijn bedrijf eRCeeMedia heeft hij veel meegemaakt: succesvolle websites met meer dan honderduizenden bezoekers veranderende van de een op andere dag door een Google Penalty. Wat doe je dan? In deze blog: hoe Ruud met een…Lees meer
Efficiënter adverteren voor travelaanbieders met RLSA
SEA heeft zich inmiddels bewezen als waardevolle toevoeging binnen online marketing, maar is ook een potentieel leegloop-kanaal wanneer het niet goed onderhouden wordt. Zeker voor kleine partijen, die het zich niet kunnen permitteren mee te gaan met de CPC’s van de grote travelaanbieders, is het zaak om alleen klikken te kopen die daadwerkelijk converteren. Maar…Lees meer
Een kijkje in het leven van Tessa Dirks, Social Media Manager bij NBTC | Holland Marketing
TravelNext geeft inzicht in verschillende functies binnen verschillende bedrijven. Deze keer ‘een kijkje in het leven van Tessa Dirks, Social Media Manager bij NBTC | Holland Marketing’. Tessa spreekt tevens op het TravelNext podium tijdens Social Media Week Rotterdam, een mooi moment om haar voor te stellen!
Webcare inzet van touroperators
Gisteren organiseerde HeadOffice NL het evenement Contentmarketing in de Vrije Tijd sector. De bezoekers van het event kregen een fraai boekje als give-away. Onderdeel hiervan was een Coosto-onderzoek naar het gebruik van Twitter onder touroperators. Deze statistieken wil ik ook graag met jullie delen op deze blog. Zie het als een toegift van Augustus Travelmaand; 1,…Lees meer
TripAdvisor: hoe meer betrokken het hotel is, hoe geïnteresseerder de reiziger
TripAdvisor onderzocht de belangrijkste factoren die de engagement van vakantiegangers verhogen en gisteren verschenen de resultaten. De studie analyseerde gegevens zoals het aantal beoordelingen, reacties, foto’s en video’s van hotels en B&B’s om te laten zien welke factoren de consument het meest aanmoedigen om nog meer informatie te zoeken via TripAdvisor. Een blog met makkelijke lijstjes en…Lees meer