• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: Transport in sharing economy in 2020 verdubbeld

25 mei 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Onderzoeksbureau Juniper Research heeft onderzocht dat de waarde van de sharing economy over 4 jaar verdubbeld. Met name de transport in sharing economy stijgt enorm, en dan met name de bekende speler Uber. Men heeft behoefte aan snelle, goedkope en gemakkelijke services en de spelers in de sharing economy hebben hier perfect op ingespeeld.

In elke branche heeft de sharing economy effect, van geld en economie naar de transport. Het onderzoek van Juniper heeft de sharing economy in zes sectoren ingedeeld en vervolgens nog de type organisaties die daarin actief zijn.

Blog uber juniper sharing economy

De blauwe tak, zijn de organisaties waarvan het onderzoeksbureau vastgesteld heeft dat deze een enorme groei door gaat maken en waar de echte disruptieve organisaties gaan opkomen.

Groei van transport in sharing economy

De grootste speler in de transport sectie van de sharing economy kennen we allemaal, maar deze Uber is niet alleen. In 2015 werd de waarde van de sharing economy transport sector geschat op ongeveer 3,3 biljoen dollar. En welke nog harder gaat groeien, want ze verwachten dat in 2020 deze waarde naar 6,5 biljoen dollar gaat stijgen.

Wereldwijde Uber

China is één van de marken waar Uber nog moeite mee heeft en waar andere grote taxibedrijven zich vastgrijpen. Maar nieuwe concepten en ideeën hebben Uber wel naar India gebracht met UberMOTO. Met deze markt erbij, wordt het marktaandeel ontzettend vergroot. Met een geschat aantal van 3,5 miljoen geregistreerde motoren en scooters, gaat er een wereld open voor Uber. Maar direct ook voor de hele transport sector voor de sharing economy. De markt in 2020 voor de transport wereld, komt er dan zo uit te zien:

Blog uber juniper sharing economy 2

Verschuiving van goedkoop en snel naar experiences

Nu Uber ook in India een markt heeft gevonden, is het zeker dat Uber wereldwijd een behoefte in de markt gevonden. De snelle en gemakkelijke manieren om een goedkope taxirit te boeken is een perfecte aansluiter op de markt. Maar in de tijd van personalisatie en het connecten met de klanten, moet ook Uber in spelen op deze ontwikkelingen.

Trip Experiences

En dat doen ze door middel van Trip Experiences. Allerlei belevingen die worden uitgezocht op basis van jouw ritje. Als je bijvoorbeeld een ritje van 10 minuten hebt, dan zorgt de Trip Experience ervoor dat je precies een playlist voor 10 minuten hebt. Of als je vijf minuten in de taxi zit, dat je een nieuwsupdate van ongeveer vijf minuten op je telefoon klaar hebt staan. Het belang van ”het er altijd, op elk moment van de dag voor de klant zijn” voelt Uber ook, constant in elke app aanwezig zijn. Mensen switchen binnen no time tussen apps op een smartphone, dan is het belang groot om dus in elke app aanwezig te zijn. Door een samenwerking met Facebook Messenger is het bijvoorbeeld al mogelijk om in Messenger een taxi te boeken.Blog uber

Ze zijn ook bezig om de connectie tussen reizigers te verbeteren. Allereerst door families aan elkaar te binden in de app, waardoor je familieleden live kan volgen op het moment dat ze een Uber taxi stappen. Je krijgt dan een notificatie dat iemand, in je familie of in de groep die je hebt aangemaakt, een Uber taxi heeft besteld.

Blog uber familiy live volgen

Maar of iedereen daar op zit te wachten? Het connecting-tijdperk is al aangebroken, dat moge duidelijk zijn, maar is dit niet een beetje té letterlijk een ‘big brother is watching you’-idee? Maar dat is mijn mening, wat denk jij daarvan? Laat een reactie achter!

Credits headerafbeelding: Pixabay (CC)

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: Airlines en accommodaties, Ryanair Rooms komt de markt op

    Voor de budget-conscious vliegers, komt Ryanair met iets nieuws: Ryanair Rooms, een aanbod van onder…

  • TravelNieuws: Airbnb in de wereld van tourguiding en business travel

    Volgens mij is er geen enkele organisatie die zoveel wordt besproken als Airbnb. Van kleinschalig…

  • Sharing economy vraagt om betere screening in travel: wie huurt en verhuurt?

    Sharing Economy idealist pur sang, Airbnb, heeft het er niet zo op als huurders en…

Categorie: E-commerce, Sharing Economy Tags: uber

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Google travel Expedia TripAdvisor technologie Airbnb Social Media NHTV Facebook Booking.com instagram reviews hotels onderzoek mobiel KLM TUI destinatiemarketing Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext