Op zoek naar een mooie boot om een paar weken langs de Middellandse Zeekust of de Adriatische Zee te varen? Of je wilt vanaf je vakantie-adres in het buitenland een dagje spelevaren met een jacht, een catamaran, een zeilboot of bijvoorbeeld een motorboot? Het online bootverhuurplatform SamBoat.nl brengt booteigenaren en consumenten die een boot willen…Lees meer
Sharing Economy
Al 22 reis-startups hebben hun weg naar het Travel Impact Lab gevonden
Sinds de oprichting halverwege dit jaar heeft het Travel Impact Lab al meer dan 22 leuke reis-startups gesproken. Deze startups geven de gevestigde reisorganisaties een eventuele buitenboordmotor om succesvol te innoveren met een positieve impact op de wereld. Een belangrijke drive om impactvol te willen innoveren is de behoefte van klanten en de wereld om…Lees meer
Booking.com kondigt eerste Booking Cares Lab in Amsterdam aan
In samenwerking met de gemeente Amsterdam heeft Booking.com de aftrap gedaan voor het eerste Booking Cares Lab in Amsterdam. Het initiatief verkent unieke kansen op het gebied van verantwoord stedelijk toerisme en komt voort uit het Booking Booster ‘accelerator programma’ voor social enterprise scale ups. Daarnaast past het binnen de ambitie van Booking.com overal ter…Lees meer
Meer tools op komst in Airbnb business: zelf prijzen berekenen en service uit handen geven
Een inkomen vanuit de sharing economy om de losse eindjes aan elkaar te knopen. Dat is waar het de meeste verhuurders van huizen en appartementen in grote steden om te doen is. Door de sharing economy, is er een hele markt ontstaan van bedrijven die huisverhuurders wereldwijd tools en services bieden op het maximale aan…Lees meer
Sharing economy vraagt om betere screening in travel: wie huurt en verhuurt?
Sharing Economy idealist pur sang, Airbnb, heeft het er niet zo op als huurders en verhuurders om onverwachte redenen toch niet helemaal OK blijken te zijn. Althans, dat blijkt uit een recente aankoop van het platform, dat onlangs een start-up gekocht gespecialiseerd in zo genaamde ‘background checks’ van mensen. Dat is een goede zaak! In…Lees meer
Een disruptieve boekingsflow voor baby-boomers, ondertussen in de USA
De reiswereld focust op millennials. En hoewel de reiswereld zich door de inzet van onder andere nieuwe technologie opmaakt voor de grote aantallen millennial reizigers, is er voor de grote groep boomers nog steeds veel te winnen; het vereenvoudigen van technologie. Hoe kunnen we traveltrends (en de daarbij behorende boekingsflow) van millennials toegankelijk maken voor…Lees meer
Kun je innovators & machthebbers in travel & hospitality aan banden leggen? Experttalk:
Ik bezocht het Phocuswright Europe congres half mei en keek reikhalzend uit naar het ‘legalisering’ debat. Kijkend naar de huidige markt, zijn het vaak de innovaties die verwachtingen van klanten bepalen. Als voorbeeld gaat dit blog over het effect van Airbnb en Google; klanten willen steeds sneller, makkelijker en goedkoper. Hoe bepalen deze partijen het…Lees meer
Executive interview met Airbnb tijdens #PhocuswrightEurope: antwoorden op geruchten
Airbnb is anno 2017 een design én tech company. Airbnb groeit van accommodatieplatform naar een reisbedrijf. In een executive interview tijdens PhocusWrightEurope met een van de grootste disruptors van de reisindustrie kun je natuurlijk verwachten dat een managing director niet het achterste van zijn tong lang zien. Toch gaf het interview wat interessante nieuwtjes en…Lees meer
Trend? Airbnb meer herhaalbezoeken dan OTA’s
Airbnb is zeer snel een favoriete ‘bestemming’ geworden voor reizigers die zoeken naar een unieke locatie tijdens hun vakantie. En dat wordt door gebruikers beloond met een ongekende loyaliteit. Daar werkt Airbnb dan ook hard aan. Onbekende boekingstool voor ‘digital nomads’ Sinds 2011 biedt het platform ook een ‘sublet’ functie aan, met huizen en appartementen…Lees meer
Peer-to-peer platforms (Airbnb) als uitdaging voor DMO’s: case Rotterdam
Peer-to-peer platforms, met als koploper Airbnb, maken het toeristen/bezoekers makkelijker om direct in contact te komen met locals. Dat betekent dat ook de DMO’s hier op in moeten spelen. Op welke manier kunnen zij deze toeristen/bezoekers en de betrokken locals het beste faciliteren? Anouk Kerkhof en Shanna van der Valk hebben hier onderzoek naar gedaan…Lees meer