Reisbureauketen TravelXL biedt het complete aanbod van de grootste reisorganisaties voortaan aan op zijn website. Bezoekers kunnen een vakantie tegen gegarandeerd de laagste prijs boeken op de site van TravelXL, in zijn twintig winkels óf direct op de sites van de reisaanbieders.
One-stop-shop
TravelXL presenteert zijn vernieuwde site als een soort one-stop-shop voor de vakantieganger, die op basis van tientallen criteria zijn ideale bestemming en accommodatie moet kunnen vinden. ‘Daarvoor ontsluiten we informatie van Toeristiek’, zegt managing partner Ronald Raadsheer van TravelXL tegen Twinkle. ‘Onze site is ook gebouwd door Qenner, de eigenaar van Toeristiek.’
‘TravelXL biedt met de vernieuwde website het gemak dat de moderne consument zoekt. Nu is het niet langer nodig om meerdere websites te bezoeken en te vergelijken omdat het totale aanbod van deze 15 reisorganisaties op één website beschikbaar is’, aldus Raadsheer.
Op Travelxl.nl staat al het aanbod van onder meer Sudtours (van de Sundio Group), Arke (TUI Nederland), Neckermann.nl (Thomas Cook) en Oad. Al deze partijen staan in de top 10 van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100. TravelXL garandeert dat reizigers elders niet duurder uit zijn voor hetzelfde reisaanbod van dezelfde aanbieder.
Boeken, online en offline zelfde prijs
Bezoekers kunnen een gevonden reis afrekenen op Travelxl.nl of, als ze dat liever willen, betalen op de site van de aanbieder in kwestie: ‘Dat kost u niets extra en wij bieden u de extra & gratis service van controle op eventuele onjuistheden’, belooft TravelXL op zijn website.
Wie niet online wil boeken, wordt verwezen naar een van de vestigingen van TravelXL. ‘Natuurlijk kan de consument veel tijd besteden om het internet af te speuren. Om te laten zien dat internet zeker niet voordeliger is dan boeken op het reisbureau krijgt de klant tevens onze laagste prijsgarantie. Het reisbureau blijft met haar kennis en advies altijd de betrouwbare bron om de vakantie te zoeken en te vinden die het beste bij je past”, aldus de woordvoerder.
Dus nog goedkoper en wel de service. Mij benieuwen. Ben ook benieuwd hoeveel die arme dames en heren op het reisbureau verdienen, of die nog een boterham kunnen smeren. Als het puur om goedkoopste gaat, dan valt er toch geen droog brood mee te verdienen? What’s the catch?
“De laagste prijs”, “het totale aanbod van 15 aanbieders”, is dat nu echt waarvoor de consument bij het reisbureau boekt? Ik denk dat deze consument al voldoende vakantiesupermarkten heeft om uit te kiezen en dat het reisbureau zich beter kan profileren als de bestemmingenexperts met unieke informatie, kennis en advies. Er zullen altijd mensen blijven die niet wakker liggen van die paar tientjes prijsverschil, maar juist gaan voor kwaliteit en zekerheid. Hoedanook, succes met de nieuwe site!