• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travvies: Een websiteverkiezing voor alle travel websites

27 juni 2012 door Martin van Kranenburg

Bij de meeste websiteverkiezingen worden enkel de grote, bekende namen genomineerd. Soms wordt er zelfs alleen naar cijfers van STIR gekeken om de genomineerden te bepalen en niet eens naar de travel websites zelf. Hierdoor worden jaarlijks vaak dezelfde sites geroemd, terwijl sommige mooie, inspirerende en unieke websites ondergesneeuwd blijven. Vooral in de travelbranche, waar sommige hobbybloggers, amateurfotografen en reisfanatici prachtige websites in elkaar hebben geknutseld of vernieuwende concepten bedenken, is dit erg jammer.

Twee jaar geleden heeft Wiep Knol van StedenTripper (ook vanuit hetzelfde hobbyprincipe ontstaan) gekeken of er genoeg draagvlak was voor een publieksprijs voor reis websites, waarbij enkel naar de travel websites wordt gekeken en niet naar de namen erachter.

Wiep Knol, initiatiefnemer van Travvies: “de ruim 8.000 stemmen en grote hoeveelheid positieve reacties, waren voor ons reden genoeg om deze Travvies jaarlijks terug te laten keren. Voor de derde editie van dit jaar ontvingen we bijna 200 nominaties en het aantal uitgebrachte stemmen lijkt richting 25.000 te gaan. Dat valt misschien in het niet bij de omvang van een verkiezing als Travel Website van het Jaar, maar geeft de minder bekende (en uiteraard ook de bekende) reiswebsites tenminste een beetje van de credits waar zij recht op hebben.”

Dit jaar zijn er 130 genomineerden, verdeeld over tien categorieën. Stemmen op je favoriete website kan tussen 19 en 29 juni.

Gerelateerde Berichten

  • Times Online's top 100 travel websites

    Times Magazine heeft een Top 100 gemaakt van de beste Travel websites. In deze Top100…

  • Van travel 1.0 naar travel 2.0

    Web 2.0 is het modewoord van vandaag. Toets het woord “web 2.0” in op Google…

  • Tips en trends om bezoekers op jouw website te houden #etravelsummit

    Vorige week was de e-Travel Summit en daar sprak Ruud Couwenhoven over succesvol ondernemen ondanks…

Categorie: E-commerce Tags: Travvies, Website verkiezing travel, Wiep Knol

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Cindy Theunissen zegt

    28 juni 2012 om 11:07

    Wat jammer dat Naturescanner.nl weer in de lijst ontbreekt. Met meer dan 30.000 bezoekers per maand en 4000 fans op Facebook lijkt het me toch een goede kandidaat!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com NHTV Social Media Vakantiebeurs Google travel instagram Facebook technologie Expedia mobiel reizen reviews destinatiemarketing TUI KLM TripAdvisor onderzoek hotels Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring