• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Trends in zoekmachine marketing voor 2010

21 januari 2010 door Martin van Kranenburg

Meer volume, meer zoekopdrachten, meer data, snellere verbindingen, meer advertenties, meer aanbiedingen en meer media. Op het web lijkt de recessie voorbij. Het jaar 2010 staat in het teken van het gemeengoed worden van nieuwe technieken zoals Augmented Reality en cloud computing. Ook ‘realtime search’ en ‘social search’ horen er vanaf 2010 standaard bij.

In 2010 moet het gebeuren. Cloud computing en Augmented reality zullen hun definitieve doorbraak gaan maken. Google blijft natuurlijk haar online diensten uitbreiden. Met de komst van het besturingsysteem Chrome, zal cloud computing voor veel consumenten in één klap veel meer betekenis krijgen. De meeste inkomsten van zoekmachines komen nog altijd van de advertenties. Het online adverteren zal ook steeds vaker samen gaan met bijvoorbeeld Augmented Reality, display- of video advertising.

Google blijft verder gaan met ontwikkelingen in het AdWords systeem, Analytics, en het zoekmachinealgoritme. De flinke groei binnen online adverteren betekent ook stijgende klikprijzen. Er is momenteel veel vraag naar advertentieruimte terwijl deze beperkt zijn. De thema’s ‘conversie’ en ‘opbrengstmeting’ gaan een steeds grotere rol spelen. Afnemers van SEM hebben veel interesse in de kosten in relatie met de opbrengsten van de marketingcampagnes. Men wil weten wat er per geïnvesteerde euro verdiend wordt. Wat het online zoeken betreft, besteden zoekmachines komend jaar de meeste energie in realtime, social en local search. Bedrijven doen er goed aan zich te profileren via passende social networks.

De trendanalyse uitgevoerd door Chang Kuypers in samenwerking met Hogeschool Saxion Enschede in opdracht van zoekmachine marketing bureau Indenty. De data voor het onderzoek is verkregen doormiddel van interviews met diverse marktspecialisten op het gebied van online marketing. Daarnaast is ook een uitgebreid mediaonderzoek verricht.

De trendanalyse is hier te downloaden.

Gerelateerde Berichten

  • 8 Zoekmachine Marketing Feiten

    Zoekmachine marketing is in enkele jaren uitgegroeid tot de meest populaire vorm van online marketing.…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Trends in Online marketing (uit presentatie Google)

    Vorige week was de DutchDay van het Enter2009 congres "eTourism, dynamic challenges for travel and…

Categorie: Marketing, Zoekmachine marketing Tags: augmented reality, Cloud computing, Trends zoekmachine marketing, Zoekmachine marketing trends

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    24 januari 2010 om 12:01

    Nog meer trends
    http://www.frankwatching.com/archive/2009/12/22/zoekmachine-marketing-trends-voor-2010/

  2. Martin van Kranenburg zegt

    8 februari 2010 om 14:08

    Nog een, SEO in 2010 op Emerce http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3005108

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Facebook reviews TUI mobiel Airbnb Booking.com onderzoek Google technologie Expedia KLM travel hotels TripAdvisor Social Media instagram Vakantiebeurs NHTV reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring