• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Trends in Travel: Deel 2

2 maart 2018 door Dylan Cinjee

In deel 1 heb je kunnen lezen over Gezichtsherkenning in terminals, een airline voor millenials en fitnessen in je hotelkamer. Bedrijven blijven innoveren en investeren om je reis zo aangenaam mogelijk te maken. Lees hieronder deel 2

Futuristische treinen
Het Duitse spoorwegbedrijf Deutsche Bahn heeft een voorstel gedaan voor nieuwe, futuristische dubbeldekkertreinen special voor forenzen, met voorzieningen zoals noisecancelling-stoelen om passagiers te helpen zich te concentreren op het werk, evenals fitnessstudio’s, videogamegebieden, massagestoelen, tv’s, hightech eetrijtuigen en lounges die lijken op “rollende woonkamers”. De trein heeft als doel mensen te helpen het meeste uit hun reistijd te halen en weerspiegelt de manier waarop werk en vrije tijd geen afgescheiden aspecten van ons leven meer zijn. Andere bedrijven volgen het voorbeeld van luchtvaartmaatschappijen bij het aanbieden van verschillende nieuwe vormen van entertainment aan boord – Eurostar bijvoorbeeld, is recentelijk een partnerschap aangegaan met Amazon Prime om reizigers die met hun nieuwe e320-treinen reizen het mogelijk te maken om shows direct naar hun apparaten te streamen via gratis wifi en de Eurostar-app. Uiteraard speelt snelheid ook een belangrijke rol, zoals bij de nieuwe Hyperloop One en de Bullet Train in India.

Pop-up airport sportscholen
In plaats van in de luchthavenlounge te zitten met gratis eten en drinken, zouden velen van ons zich beter voelen aan het einde van onze reis als we hadden gesport. Afgelopen najaar werd de luchthaven Lennart Meri Tallinn in Estland de eerste in Europa die een pop-up sportschool installeerde in de terminal nabij gate 6 (compleet met uitzicht op de start- en landingsbaan). Geopend door My Fitness heeft, de lichte, uitgebreide fitnessruimte hoge plafonds, met Technogym gewichtmachines, een roeimachine, hometrainer, loopband en traptrainer. Het enige probleem is dat er geen douches zijn. Roam Fitness neemt ook sportscholen voor jetsetters serieus, nadat het vorig jaar zijn eerste op Baltimore Airport had geopend. De 109 vierkante meter grote faciliteit heeft cardioapparatuur, losse gewichten, medicijnballen, TRX-ophangbanden en ruimte voor stretching. Gelukkig zijn er vier privébadkamers met douches. Je kunt ook ter plekke gezonde hapjes en drankjes kopen en zelfs-fitnesskleding huren als je die niet hebt ingepakt. Roam Fitness zegt dat het van plan is om nog drie locaties in de VS te openen en hoopt binnen vijf jaar 20 locaties te hebben, waaronder enkele in het in Europa.

De Sci-fi toekomst van Marriott
Marriott International is een samenwerking aangegaan met Samsung en Legrand (een specialist in elektrische en digitale gebouwinfrastructuur) om een hotelkamer van de toekomst te creëren. Marriott gelooft in een sci-fi toekomst waarin spiegels praten en je douche je herkent wanneer je binnenloopt. De gebruikers van de kamer kunnen een virtuele assistent om een wake-up call vragen, een yoga-routine beginnen op een volledig lengtespiegel of de douche instellen op de temperatuur die is opgeslagen in het klantprofiel. Het Irvine Marriott in Californië heeft geëxperimenteerd met een slimme douchedeur, waardoor mensen ideeën kunnen tekenen of opschrijven in de stoom op het glas en ze vervolgens naar een iPad kunnen sturen. Een select aantal Marriott’s Aloft-hotels heeft al spraakgestuurde kamers.

One-stop-shop
Gezien de ambities van Airbnb om een one-stop-shop te worden voor reizen – van vakantiehuisverhuur tot excursies en mogelijk zelfs vluchten – is het logisch dat het bedrijf samenwerkt met projectontwikkelaars om zijn eigen merkaccommodatie te bouwen. In Florida werkt Airbnb samen met Newgard Property Group aan een appartemententoren met 300 units voor begin dit jaar (genaamd Niido Powered by Airbnb) in Kissimee, in de buurt van Orlando. Huurders zullen tot 180 dagen per jaar appartementen via Airbnb kunnen huren, en er zal hotelachtige ondersteuning zijn in de vorm van schoonmaak- en linnengoeddiensten, keyless entry-systemen, kluisjes in de kamer en conciërges. Volgens de Financial Times is Airbnb van plan om de komende twee jaar nog eens vijf van dergelijke projecten te onthullen. Er zijn ook geruchten dat Airbnb dit jaar een “Lux” -portaal zal lanceren met high-end woningen, waardoor het kan concurreren met One Fine Stay (nu onderdeel van Accorhotels).

Deel 1 gemist? Lees het hier.

Gerelateerde Berichten

  • Trends in Travel: Deel 1

    Gezichtsherkenning in terminals, higtech lifestyle treinen, een airline voor millenials en fitnessen in je hotelkamer.…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Gap Year helpt mee aan loopbaantraject
    Gap Year helpt mee aan loopbaantraject

    EF Education heeft een onderzoek gedaan over mensen die een tussenjaar, een zogenoemd 'gap year' nemen.…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Airbnb Social Media onderzoek NHTV Facebook KLM hotels TUI technologie mobiel destinatiemarketing Booking.com reviews Vakantiebeurs travel reizen instagram Google Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring