#TrendThursday: “Inpakken en wegwezen”, “Kansen voor #reisbranche #porned”, “Nederland kan met #vakantie”: een kleine samenvatting van de reacties op Twitter zondagavond na de uitschakeling van Oranje door de Portugezen.

Een freezing koude douche voor wie nog een greintje hoop had dat “onze jongens” alsnog die beker zouden bemachtigen. Dat ze met veel poeha door de Amsterdamse grachten zouden varen en wij in groten getale koele biertjes en oranje tompoezen zouden nuttigen. De dames gekleed in de Supertrash-jurkjes van Albert Heijn en de heren gedecoreerd met sexy oranje bretels.

Licht aan het einde van de tunnel

Het mocht niet zo zijn, we liggen er uit. Maar gelukkig is er licht aan het einde van de tunnel: vakantie. De Nederlandse reisbranche zet alle zeilen bij en brengt verlichting. In het kader van “gedeelde smart is halve smart” organiseert vakantiepark Beekse Bergen komend weekend (22-25 juni) zelfs een lang “uithuilweekend” voor druilerige Oranjesupporters. Ook de mobiele reisagenten van Personal Touch Travel begrijpen de smart van verliezen: ze retourneren 5 % van de reissom als je een vakantie boekt naar het winnende EK-land.

Werkt het ook?

De opbeurende en scherpgeprijsde acties van de reisbranche worden gewaardeerd. Vakantiehuizenexpert Belvilla noteerde deze week een verdubbeling van het websitebezoek. En ze zijn niet de enigen die de vruchten plukken van een falend Oranje. Het World Ticket Center deed afgelopen maandag telefonisch onderzoek onder 200 klanten: de meesten gaven als voornaamste reden om nu een vakantie te boeken de uitschakeling op het EK aan. Website met vakantie aanbiedingen TravelBird ziet deze week de explosieve stijging van 113% in haar boekingen. Nederland pakt z’n biezen!

“Inpakken en wegwezen” een kolfje naar mijn hand. Waar ga jij naartoe nu “onze jongens” eruit liggen?

@TessaAdS verzorgt de tweewekelijkse reistrendcolumn #TrendThursday.