• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

#TrendThursday: Nederland pakt z’n biezen na uitschakeling EK

21 juni 2012 door Tessa aan de Stegge

#TrendThursday: “Inpakken en wegwezen”, “Kansen voor #reisbranche #porned”, “Nederland kan met #vakantie”: een kleine samenvatting van de reacties op Twitter zondagavond na de uitschakeling van Oranje door de Portugezen.

Een freezing koude douche voor wie nog een greintje hoop had dat “onze jongens” alsnog die beker zouden bemachtigen. Dat ze met veel poeha door de Amsterdamse grachten zouden varen en wij in groten getale koele biertjes en oranje tompoezen zouden nuttigen. De dames gekleed in de Supertrash-jurkjes van Albert Heijn en de heren gedecoreerd met sexy oranje bretels.

Licht aan het einde van de tunnel

Het mocht niet zo zijn, we liggen er uit. Maar gelukkig is er licht aan het einde van de tunnel: vakantie. De Nederlandse reisbranche zet alle zeilen bij en brengt verlichting. In het kader van “gedeelde smart is halve smart” organiseert vakantiepark Beekse Bergen komend weekend (22-25 juni) zelfs een lang “uithuilweekend” voor druilerige Oranjesupporters. Ook de mobiele reisagenten van Personal Touch Travel begrijpen de smart van verliezen: ze retourneren 5 % van de reissom als je een vakantie boekt naar het winnende EK-land.

Werkt het ook?

De opbeurende en scherpgeprijsde acties van de reisbranche worden gewaardeerd. Vakantiehuizenexpert Belvilla noteerde deze week een verdubbeling van het websitebezoek. En ze zijn niet de enigen die de vruchten plukken van een falend Oranje. Het World Ticket Center deed afgelopen maandag telefonisch onderzoek onder 200 klanten: de meesten gaven als voornaamste reden om nu een vakantie te boeken de uitschakeling op het EK aan. Website met vakantie aanbiedingen TravelBird ziet deze week de explosieve stijging van 113% in haar boekingen. Nederland pakt z’n biezen!

“Inpakken en wegwezen” een kolfje naar mijn hand. Waar ga jij naartoe nu “onze jongens” eruit liggen?

@TessaAdS verzorgt de tweewekelijkse reistrendcolumn #TrendThursday.

Gerelateerde Berichten

  • #TrendThursday: escapisme: klant ontsnapt door vakantie aan realiteit

    Slapen op bijzondere plekken, de Nederlander lust er wel pap van. We liggen liever op…

  • #TrendThursday: drie trends in PR waar je niet omheen kunt

    “Wij willen in de krant”. Heldere taal van opdrachtgevers toen ik groen als gras startte…

  • Travel trends 2014 #etravel14

    Tessa aan de Stegge van Cherry Picker heeft de deelnemers op #etravel 14 meegenomen in…

Categorie: Online PR en branding, Trends Tags: Ek, travel, Trendthursday, uitschakeling

Over Tessa aan de Stegge

Tessa aan de Stegge is trendwatcher, onderzoeker, innovator en ondernemer in de reisbranche. Ze reist de wereld rond om reistrends te onderzoeken, bedenkt businessmodellen, is spreker, expert in de media en inline communicatiestrateeg. Tessa is oprichter van Purpose Lab dat verantwoorde reisbelevingen ontwikkelt en vermarkt door middel van onderzoek, evenementen, campagnes, workshops en conceptontwikkeling.

Lees Interacties

Reacties

  1. Lars Sang Mo Boom zegt

    22 juni 2012 om 10:46

    Ik ga nu nog niet weg, maar dat heeft andere redenen. Ook bij ANWB zien we dat er na de uitschakeling van Oranje naar verhouding veel meer interesse is in vakanties dan normaal. Dit was eigenlijk zichtbaar na de nederlaag tegen Denemarken, terwijl we toen nog 2 wedstrijden voor de boeg hadden. Ik heb er bij ANWB een speciale mailing uitgestuurd en actieaanbod geregeld bij onze reispartners. De actie loopt als een speer :-)!

  2. Kim van Velzen zegt

    22 juni 2012 om 12:32

    Ik ben nu een week weg en dat was gepland los van het EK. Ik vraag mij af of de mensen die nu boeken en aangeven dat dit ivm uitschakeling op EK is anders niet hadden geboekt (na de finale bijvoorbeeld). Iemand die daar een beeld bij heeft?

Trackbacks

  1. Veel reiswebsites goed bereikbaar tijdens topdrukte - TravelNext schreef:
    26 juni 2012 om 10:49

    […] Tessa aan de Stegge eerder al in haar TrendThursday aangaf, gaan we, nu ons oranje team is uitgeschakeld, massaal op zoek naar een vakantie. We hebben […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing reviews instagram hotels Vakantiebeurs NHTV onderzoek KLM Airbnb TUI Facebook mobiel travel Social Media technologie Google reizen Booking.com Expedia TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring