• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Tripbirds: explore the world with a little help from your friends

20 maart 2012 door Annelies Hulshof

Een post op Facebook uit de hoofdstad van China, een foto op Instagram van de Iguazu Falls in Brazilië en een checkin op Foursquare bij een Amerikaanse hamburgertent. De sociale netwerken staan vol met berichten van je vrienden die zich in het buitenland bevinden. Een nieuwe website, Tripbirds, verzameld deze data in een persoonlijke travelgids die jou weer kan helpen bij het kiezen van je volgende trip.

Sociale netwerken
Vele netwerken in de travel als Trippy en Gogobot gaan er vanuit dat de content wordt aangemaakt door de gebruiker zelf. De bezochte plekken worden uit sociale netwerken gehaald, maar worden niet gelinked aan posts, foto’s en tips uit deze sociale netwerken. Op de sociale netwerken zelf wordt vaak alleen de aandacht gegeven aan wat er nu in de gebruiker om gaat en wat de gebruiker nu aan het doen is. Tripbirds verzameld al deze data van nu en eerder op één plek.

Tripbirds maakt gebruik van bestaande sociale netwerken en legt hier als het ware een laag overheen. Deze laag geeft inzicht in alle travel-gerelateerde data van jou en je vrienden in de sociale netwerken als foto’s en checkins van Facebook, Foursquare en Instagram. Zo is voor jou inzichtelijk welke van je vrienden je al voor zijn gegaan bij het bezoeken van een bepaalde destinatie en welke plaatsen zij tijdens hun bezoek hebben bezocht. Het idee is om zo veel mogelijk verschillende sociale netwerken te integreren in Tripbirds.

Advies van je vrienden
Mocht je een bepaalde destinatie in gedachten hebben, dan kun je in Tripbirds ook zien welke van je vrienden daar al zijn geweest en ze makkelijk vragen naar hun advies of mening. Via Tripbirds kunnen zij dan gemakkelijk aanbevelingen doen die worden opgeslagen in de reisgids en makkelijk weer op te vragen zijn.  Uitgangspunt van de website is dan ook dat aanbevelingen van vrienden als betrouwbaarder worden ervaren dan aanbevelingen van vreemden.

Zonder vrienden ben je nergens
Daardoor is het enige nadeel van Tripbirds dat je zonder je vrienden geen informatie in je gids krijgt. Je vrienden moeten de website toestemming geven voor toegang tot hun informatie en data. Pas als een paar vrienden zich hebben aangemeld bij de website heeft het gebruik er van pas zin.

Geld verdienen
Vele startups krijgen investeerders mee, zo ook Tripbirds. Waarbij investeerders als  SoundCloud en Path oprichter Dave Morin goed zijn voor zo’n € 550.000. Daarna komt het aan op een businessmodel. De website hoopt commissies te ontvangen van hotel boekingssites.

Gerelateerde Berichten

  • Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World is back!

    Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de travelbranche: organisaties die een reeds geslaagde actie…

  • From Hyatt with love: liefde aan de basis van een loyaltyprogramma

    Een beetje begrip tonen voor elkaar kost tijd. Naar elkaar luisteren, elkaar opmerken, een geste…

  • How connecting people is changing the way we experience the world

    Op vrijdag 9 maart 2012 heeft Edial Dekker (Gidsy) een lezing gegeven op het eTravel podium…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media, Startups Tags: dromen, plannen, Sociale netwerken, Tripbirds

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs KLM Facebook hotels destinatiemarketing NHTV reizen Google reviews onderzoek mobiel technologie travel Booking.com Social Media instagram Expedia TripAdvisor TUI Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext