• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Tui.com in een nieuw jasje gestopt

8 april 2012 door Alexander Lamprecht

Afgelopen week heeft internetworld.de aangekondigd dat Tui.com in het kader van zijn toekomstvisie “Get 2015” ook het reisportaal tui.com in een nieuwe jasje heeft gestopt.

Reisbeoordelingen posted in social networks en online – Kansen of bedreigingen?
Op de ITB 2012 in Berlijn heeft dit project evenzeer in de spotlight gestaan. Het heeft deel uitgemaakt van een druk bezochte podiadiscussie over reisbeoordelingen posted in social networks en op het web – Kansen of bedreigingen voor de reisindustrie. De pool van experts bij deze discussie: Matthias Guertler (touristik aktuell), Kerstin Hartmann (TUI Interactive GmbH), Patrick Feil (HolidayCheck AG), Hans Simon (onlineweg.de), Jo Groebel (Deutsches Digital Institut) en Norbert Pfefferlein (TCME).

Hedendaags heeft de klant de macht zich voorafgaand aan een reis te oriënteren en niet de touroperator. Tien jaar geleden was dat andersom.

Andere manieren om de klant te benaderen
Jo Groebel benadrukt, dat de klant nu meer de macht heeft direct feedback te geven. De manier waarop men gaat communiceren zal veranderen. Het komt helaas vaker voor, dat een klant alleen negatief feedback geeft. Hier moet men goed op inspelen. Persoonlijke contact blijft belangrijk voor de klant en het merkbewustzijn gaat groeien binnen de reisbranche.

De visie van holidaycheck
Patrick Feil valt op dat de klant met toenemende mate naar authenticiteit en maatwerk vraagt en geen overdreven media. Men wil graag de klant op holidaycheck beter leren kennen. Een optie zal kunnen zijn de platform met facebook te koppelen. Naast klantbeoordelingen werkt holidaycheck ook met hoteliers samen en wil ook de meningen van reisexperten openbaar toegankelijk maken. Een trend is dat hoteliers de beoordelingen meer gebruiken om zich beter te positioneren. Hier is het advies: Ga de dialoog aan!
Holidaycheck geeft alleen kwantitatieve beoordelingen weer. Men wil wel in toekomst dat de klant naast beoordelingen ook daadwerkelijk gaat boeken op de platform. Men hecht veel waarde aan facebook en doet veel daarmee, het is belangrijk de klant in alle processen bij te betrekken.
Patrick geeft aan dat facebook, mobile en klantbeoordelingen ter plekke een grotere rol in nabije toekomst zullen spelen.

Kerstin Hartmann over de aanpak van tui.com
Volgens Kerstin Hartmann associeert men TUI graag met goed bedrijf en goed product. TUI wil met de nieuwe web platform het “knowhow” van reisexperts op tui.com samenbrengen. Het zal een marketingplatform met eigen expertise worden. De toegevoegde waarde voor reisbureaus om content op de platform te publiceren is voornamelijk het grote bereik. Experts die hun “knowhow” op het portaal toegankelijk maken marketen daarnaast tui.com.
In een latere versie van de platform zal het ook mogelijk zijn gesprekken in te gaan met de experten. Het zal natuurlijk ook immense kansen bieden de nieuwe platform met facebook te koppelen.

Conclusie
Hedendaags wordt het knowhow van reisbureaus toegankelijk gemaakt. De klant staat centraal. Iedereen kan profiteren!
Ik ben benieuwd naar jullie mening over het nieuwe web-optreden van tui.com! Fijne Pasen!

Gerelateerde Berichten

  • 20.000 negatieve beoordelingen in een positief jasje

    Bij de beslissing waar de reis naartoe gaat, leggen hotel beoordelingen op internet steeds meer…

  • Cheqqer van TUI gaat internationaal

    Sandra Leonhard, Director Web Strategy & Business Development bij TUI Travel PLC, heeft op het…

  • Tui Travel gaat 100 Britse reiswinkels sluiten

    Tui Travel dat vakantiereizen verkoopt aan 27 miljoen klanten in 20 landen, gaat ongeveer 100…

Categorie: E-commerce Tags: HolidayCheck AG, ITB Berlijn, TUI

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Johnf632 zegt

    8 augustus 2014 om 11:53

    Inspiring story, where did you quote it from? dedddeefdbcd

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb hotels NHTV reizen technologie destinatiemarketing Booking.com Facebook travel Expedia TUI KLM Social Media instagram Vakantiebeurs onderzoek Google mobiel TripAdvisor reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext