• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TUI test augmented reality tijdens excursies

25 januari 2019 door Dylan Cinjee

TUI Destination Experiences, waar de TUI Group haar activiteiten, excursies en rondreizen heeft gebundeld, is gestart met het testen van augmented reality tijdens excursies en activiteiten in Palma de Mallorca. Terwijl de verhoogde paraplu van de stadsgids nog steeds het beeld domineert tijdens stadsrondleidingen vandaag de dag, kunnen toeristen met een augmented reality bril in de toekomst meer leren over de stad die ze bezoeken.

De bril stelt vakantiegangers in staat om plaatsen individueel te verkennen. In de toekomst zullen foto’s, video’s en 3D-modellen getoond worden als je wat bekijkt. In de test die TUI Destination Experiences momenteel in Palma uitvoert, kunnen gebruikers meer te weten komen over een kunstenaar wiens schilderijen ze momenteel bekijken. Later worden ze getransformeerd in de Middeleeuwen en zien ze de beroemde draak die de stad in het verleden zou hebben geterroriseerd. “Augmented Reality geeft vakantiegangers een nieuwe, spannende ervaring met historische feiten en verhalen en houdt rekening met de toenemende wens van klanten om steden op eigen houtje te verkennen,” legt Chris Carmichael, Hoofd Innovatie bij TUI Destination Experiences, uit. “Onze ervaring tot nu toe is dat de bril ook comfortabel is om te dragen, zodat de gebruiker niet afgeleid wordt tijdens de ervaring”.

De testfase, die enkele weken in de winterperiode zal duren, is bedoeld om TUI inzicht te geven in hoe de technologie het beste kan worden gebruikt om klanten de grootste toegevoegde waarde te bieden. “We zijn verheugd om als een van de eerste aanbieders ter wereld deze technologie aan onze gasten aan te bieden”, zegt Peter Ulwahn, Digital Acceleration Director bij TUI Destination Experiences. “Wij zijn ervan overtuigd dat augmented reality excursies en activiteiten aanzienlijk kan verrijken en investeren daarom vroeg in deze nieuwe vorm van ervaring.”

TUI werkt samen met Mixed Reality I/O tijdens de proef op Mallorca. Andy Gstoll, CEO van het bedrijf: “Toerisme zit vol met mogelijkheden voor dit soort technologieën, of het nu in virtuele realiteit is voor het plannen van de vakantie of in augmented reality tijdens het verblijf op de bestemming. Als ’s werelds toonaangevende onderneming in de sector is TUI uitstekend gepositioneerd om reizigers met dergelijke innovatieve diensten nieuwe ervaringen met toegevoegde waarde te bieden.”

Gerelateerde Berichten

  • Spotted by Locals lanceert mobiele augmented reality applicatie

    Spotted by Locals, een netwerk van websites voor stedenreizigers door locals in 22 steden in…

  • Olympiërs in je hotel via Augmented Reality!

    Verblijf je in het Londonse Holiday Inn? Dan kun je vanaf nu overal de Britse…

  • Meer beleving voor de toerist met Augmented Reality

    Toeristen zijn vooral op zoek naar een beleving die hun zintuigen prikkelt, hun harten raakt…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: AR, augmented reality, excursies, technologie, TUI

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels reizen travel reviews Google TripAdvisor TUI technologie Booking.com instagram Airbnb Vakantiebeurs KLM Facebook destinatiemarketing mobiel Expedia Social Media onderzoek NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext