• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Website UitmetKorting.nl als eerste in Nederland met 100.000 fans

10 oktober 2011 door Roy Platje

De website Uit met Korting is als eerste Nederlandstalige website door de grens gebroken van meer dan 100.000 fans op Facebook. De website heeft een ongelofelijk stormachtige groei doorgemaakt. Waar het in juni nog op de landelijk 10e plek stond met 26.000 fans haalde het in augustus met 84.000 fans KPN’s Hi in en werden ze het grootste Nederlandse merk op Facebook.

Door veel fans aan een merk te binden kan tegen zeer lage kosten een grote groep mensen worden bereikt. Clansman, de eigenaar van Uit met Korting, is in juni gestart met een experiment voor het werven van Facebook fans op haar eigen pagina. Hiervoor hebben zij 3 middelen ingezet.

1) Werving via “Dagje-uit-Quiz”
Binnen de “Dagje-uit-Quiz” worden leadwervingsacties uitgevoerd. In de laatste pagina van deze quiz worden deelnemers gemotiveerd om fan te worden van de site om meer aanbiedingen te kunnen ontvangen.

2) Facebook adverteren
Binnen Facebook adverteren voor eigen pagina’s is een mogelijkheid die relatief nog weinig gebruikt wordt. Door scherp te optimaliseren met verschillende varianten (meer dan 60 in totaal) werden meer dan 30.000 fans geworven.

3) Virale werving via bestaande fans
Door bestaande fans te prikkelen met vragen en verzoeken om te reageren op stellingen wordt het netwerk van de leden bereikt. De “vrienden-van” zien immers de “Likes” van de bestaande fans, hiermee wordt een viraal effect ingezet.

Het complete rapport is bij Clansman op te vragen.

Credits headerafbeelding: Serge Kij (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Booking.com best beoordeelde website van Nederland

    Booking.com is de best beoordeelde van alle sites die zijn bezocht door panels van WUA!.…

  • Garuda Indonesia NL op Facebook deel 1

    Founded in 1949 en sinds 30 maart 2010 actief op Facebook. De pagina van luchtvaartmaatschappij…

  • 5 succesfactoren om uit te blinken in een groeiende reisbranche

    De ING komt regelmatig met interessante facts over de travel industrie, ook afgelopen maand. De…

Categorie: E-commerce Tags: Clansman, Facebook, UitMetKorting

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Astrid zegt

    11 oktober 2011 om 11:07

    Leuk artikel Roy, bedankt!

Trackbacks

  1. Clansman in het nieuws - Clansman schreef:
    25 oktober 2011 om 14:23

    […] Team: Zo scoor je Facebook-likesMarketingfacts.nl: Succesvolle Nederlandse Facebook casesReismanagers.nl: UitmetKorting.nl als eerste in Nederland met 100.000 fansEmerce: Voiceworks op eerste plek in Technology Fast 50 (En Clansman nummer 5 :))Techbusiness.nl: […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen TripAdvisor destinatiemarketing travel Vakantiebeurs Booking.com instagram onderzoek technologie reviews Expedia Facebook NHTV hotels KLM Google mobiel Social Media TUI Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext