• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Update Hotel WiFi Test: scores geïntegreerd in grootste zoekmachines

3 september 2014 door Lobke Elbers

Je kent dat wel. Je hotel boeken, er staat dat er goede WiFi is, er vanuit gaan dat dat ook zo is en eenmaal aangekomen op bestemming blijk je alles behalve snel te kunnen internetten. Je moet met je laptop naar de lounge, logt 7 keer in of uit en was net met een belangrijke werkmail bezig, toen het internet eruit klapte. Paniek, stress, ergernis en waarschijnlijk, helemaal niet nodig geweest. Ik vertelde al eerder over de website van Hotel WiFi Test waar je de WiFi snelheid per hotel kunt checken. Maar nu komen ze met iets nieuws, en daar zul je blij van worden.

Hotel WiFi Test

Tot 1 september moest je namelijk nog naar de aparte website om te checken wat de Hotel Wifi Score was van het hotel dat je op boekingssites tegen kwam. Nu heeft de service voor je geregeld dat op boekingssites van Hotels.com, Expedia, Booking.com en TripAdvisor, automatisch de WiFi scores worden getoond met een geïntegreerde browser extensie. 

Dat betekent, dat je dus voortaan via deze boekingswebsites, de reviews, ratings, prijs, locatie én WiFi snelheid in 1 overzicht hebt.

hotel wifie test overview

Wat betekent dit voor de boekingsresultaten?

Het is nog te vroeg om te voorspellen wat dit met de boekingscijfers met hotels gaat doen, maar het feit dat WiFi snelheid een bewust selectiecriterium wordt op boekingswebsites, zal al snel het kaf van het koren gaan scheiden. Vooral in de zakelijke reismarkt wordt dit natuurlijk de voorwaarde om een hotel wel of niet te boeken. Maar ook voor de gewone consumenten geeft het meer macht en inzicht in de daadwerkelijke service. Wordt datgene wat online beloofd wordt, offline ook echt waargemaakt?

Meer nog dan voorheen zal die afstemming van online beloftes en offline experience de input worden van (positieve) reviews van gasten.  Daarbij neem ik nog maar even het mooie voorbeeld van Kim van Velzen en zijn customer journey van gastvrijheid;

header online hospitality

Search

Het eerste contact online met het hotel loopt via Google Search of social media en in dit geval zorgt Tripadvisor, Booking.com, Hotels.com of Expedia voor de boeking. De technologie is een hulpmiddel voor de vindbaarheid, status en reputatie in het beslissingsproces of je als hotel geboekt gaat worden of niet. Ook sociale media als Facebook en Twitter helpen daarbij. Wat wordt er geschreven? Wat is er over je gezegd?

Nu wordt daar dus als extra voor- of nadeel ook de WiFi score aan toegevoegd en kun je als hotel gevonden worden op die score. Allereerst zal ons zoekgedrag als consument dus veranderen.

Impact

Zodra de klant je hotel binnenstapt moet je leveren wat je online hebt beloofd waar te maken. Het is dus impact maken of door het ijs zakken, als je online klantbelofte lozer is dan de werkelijkheid. Het onderliggende doel is eenvoudig doch treffend: je moet een herinnering plaatsen in het hoofd van de gast.

Hotel WiFi Test neemt met het algoritme om de score te kunnen berekenen, de verantwoordelijkheid voor de beoordeling van jouw score als hotel op WiFi. En dat betekent eigenlijk dat de snelheid en kwaliteit van de WiFi niet tegen kunnen vallen door deze extensie. Op andere vlakken kan dat echter wel nog steeds, dat zijn vooral de onderdelen waar mensen bij betrokken zijn; service en klantvriendelijkheid.

Influencers

De uiteindelijke invloed van de gasten binnen hun sociale netwerken, zal online steeds belangrijker worden. En dan vooral als de belofte die online gemaakt werd, in werkelijkheid ontzettend tegenvalt. Bij iedere gast is het de vraag; worden ze ambassadeur, brand advocates of zijn ze alles wat je offline hebt gedaan alweer vergeten?

Vooral naar deze fase van de customer journey en de impact van de WiFi scores ben ik erg benieuwd. Waarschijnlijk levert het hotels ook nieuwe klanten op, klanten die op basis van de WiFi score eens een ander hotel boeken dan zij normaliter zouden doen. Vooral dat element gaat van invloed zijn op de hotelrecensies en is tegelijkertijd de grootste uitdaging van hotels; zorgen voor nieuwe dat de klanten die eigenlijk voor de WiFi score op je ‘zijn gevallen’ tot fans maken.

Ben je het met mij (en Kim) eens?

Gerelateerde Berichten

  • Test of voorspel de WiFi van je (vakantie)hotel met Hotel WiFi Test

    Hotel WiFi Testen. Ja, dat kan! HotelWiFiTest is een initiatief dat alle data verzamelt, analyseert…

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

  • Een online tool voor duurzame hotels moet de branche groen maken

    Eindelijk gebeurt er weer eens wat op het gebied van Green Tourism online. De World…

  • Test of voorspel de WiFi van je (vakantie)hotel met Hotel WiFi Test

    Hotel WiFi Testen. Ja, dat kan! HotelWiFiTest is een initiatief dat alle data verzamelt, analyseert…

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

  • Een online tool voor duurzame hotels moet de branche groen maken

    Eindelijk gebeurt er weer eens wat op het gebied van Green Tourism online. De World…

Categorie: Customer service, E-commerce, Usability & design, Zoekmachine marketing Tags: Hotel WiFi Test

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Verlies mobiele telefoon in top 5 grootste reisangsten - Expedia Mobile Index - TravelNext schreef:
    20 oktober 2014 om 09:01

    […] mooi vinden om te zien is dat er wereldwijd initiatieven ontstaan om te meten hoe bijvoorbeeld de WiFi in het hotel is. Daarnaast veroveren ook hotel-apps steeds meer ruimte in de communicatie-mix van hotels om aan […]

  2. Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2015 - TravelNext schreef:
    1 december 2014 om 10:44

    […] We krijgen steeds meer online keurmerken opgelegd. De kwaliteit van je Wifi, de rustigheid van je kamers…Kortom in de gaten houden welke nieuwe keurmerken er ontstaan en dan blijven monitoren hoe je er voor staat. De kwaliteit van je WiFi wordt zelfs al geïntegreerd bij OTA’s en ook op TripAdvisor! […]

  3. Je hotelreputatie monitoren, vergeet deze platforms niet! - TravelNext schreef:
    7 april 2015 om 10:09

    […] de resultaten van de Wifitest ook elders op het web geïntegreerd zijn zoals in zoekmachines (zie de eerdere blog hierover op Travelnext.nl). Als de resultaten van jouw hotels niet in orde zijn, zul je hiervoor toch aan de bel moeten […]

  4. Consultancy case | Timo's online marketing impulsen schreef:
    14 juni 2015 om 12:57

    […] We krijgen steeds meer online keurmerken opgelegd door de consumentenwet. De kwaliteit van je Wifi, de rustigheid van je kamers…Kortom in de gaten houden welke nieuwe keurmerken er ontstaan en dan blijven monitoren hoe je er voor staat. De kwaliteit van je WiFi wordt zelfs al geïntegreerd bij OTA’s en ook op TripAdvisor! […]

  5. The Connected Traveler, Eye For Travel | TravelNext schreef:
    27 november 2015 om 09:12

    […] onder ruim 34.000 consumenten) over reizigers en hun motivatie. Zo vinden we wereldwijd dat Wi-Fi en Airco, must have hotelvoorzieningen zijn waar we niets extra’s voor willen betalen. […]

  6. Een online tool voor duurzame hotels moet de branche groen maken | TravelNext schreef:
    27 januari 2016 om 10:13

    […] wanneer de grootste zoekmachines zoals Expedia Booking.com en TripAdvisor, overgaan tot het integreren van de scores op hun websites. Naast reviews en de Wifi score, zie je dan in de ideale situatie ook bij elk hotel […]

  7. Zes key travel trends: onderzoek van TripAdvisor naar klant & accommodatie anno 2016 | TravelNext schreef:
    4 mei 2016 om 10:02

    […] TripAdvisor zelf, maar ook Booking en Expedia. Daarmee kun je per accommodatie overzichtelijk zien welke hotels goed scoren en welke niet. Als accommodatie eigenaar is dit dus ook de perfecte test voor jezelf. Voldoe je aan die […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media TripAdvisor Expedia instagram destinatiemarketing Airbnb travel Vakantiebeurs reviews Google KLM mobiel technologie Facebook TUI NHTV Booking.com hotels reizen onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring