• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

User Generated Reisgidsen: WritingTravellers!

6 juli 2008 door Martin van Kranenburg

De reiswereld is sterk veranderd door de komst van het Internet en de reisgidsenmarkt staat hetzelfde te wachten. WritingTravellers is een nieuw initiatief dat op een Web 2.0 manier het gehele proces van reisgidsen uitgeven ondersteunt: van het schrijven van gidsen tot het drukken en distribueren ervan. Een nieuw fenomeen is geboren: User Generated Reisgidsen.

De nadruk van het project ligt op het genereren van content voor gidsen door gebruikers, maar het open reisgidsenproject wil meer doen dan alleen de manier veranderen waarop gidsen worden geproduceerd. Het wil de manier veranderen waarop reizigers de wereld ontdekken. Door gebruik te maken van de expertise van een brede groep mensen worden gidsen samengesteld die reizigers helpen de planeet opnieuw te ontdekken, zoals de slogan “Let’s rediscover the planet” aangeeft. In tegenstelling tot traditionele reisgidsen zijn de gidsen niet gebaseerd op de persoonlijke mening van een kleine groep schrijvers die steeds weer op dezelfde manier schrijven over dezelfde plaatsen.

Op de projectwebsite wordt het als volgt verwoord: “Het probleem met reisgidsen op dit moment, is dat in veel gevallen iedereen met dezelfde gids als miljoenen andere mensen op stap gaat. Als gevolg daarvan bezoekt iedereen dezelfde plaatsen die inmiddels door al dat bezoek een stuk minder idyllisch geworden zijn en niet meer lijken op de beschrijving in die gids”.

Iedereen kan auteur worden.
WritingTravellers biedt iedereen de kans om co-auteur te worden van delen van Engelstalige reisgidsen die ook daadwerkelijk gedrukt gaan worden. In de wiki wordt steeds duidelijk vermeld wie een bepaald item geschreven heeft of bewerkt. Ook in de gedrukte versies van de gidsen staan de namen van de co-auteurs duidelijk vermeld bij elk item.

Groeiende community
Het project is on-line sinds augustus 2007. Op de website kunnen schrijvers items toevoegen en bewerken over bestemmingen over de hele wereld, net als in een wiki. Ze kunnen ook foto’s toevoegen. De community van schrijvers groeit gestaag sinds de lancering. Op dit moment werken enkele honderden schrijvende reizigers aan de inhoud voor de eerste reisgidsen. Amsterdam en New Delhi zijn al in een vergevorderd stadium.

De leden van het internationale netwerk van vrijwillige beschrijven hun favoriete bestemmingen. Niet alleen schrijven zij over plaatsen die zij bezochten, ze schrijven ook over de plaatsen waar zij wonen. De schrijvers houden contact met elkaar via e-mail, de WritingTravellers website en via network sites als Facebook of fotosites zoals Flickr. Ze helpen elkaar met de inhoud van de gidsen. Iedereen die graag zijn of haar ervaringen wil delen, of gewoon houdt van schrijven over reizen, kan zich aanmelden.

Uitspraken van enkele leden van de gemeenschap:
Christopher Rawlins (UK), nu woonachtig in Taiwan: “Ik schrijf om puur egoïstische redenen. Ik wil geld gaan verdienen aan het schrijven over reizen -en dit geeft me een uitstekend medium om me te ontwikkelen. Het is een echte eye-opener – er is zoveel te melden over plaatsen, met name om andere mensen te helpen ze te leren kennen. ”

Sarah Jamieson (Nieuw-Zeeland), momenteel woonachtig in Amsterdam en werkzaam voor een Engels radiostation: “Het is een geweldige website om te gebruiken en ook veilig omdat je weet dat als iemand de tijd nam om het voor je uit te typen zodat jij het kunt lezen, het wel goed moet zijn!”

Vishaka Jayakumar (India): “Ik heb de vrijheid om bij te dragen in de mate waarin ik dat wil en wanneer ik tijd heb.”

Mariana Remesikova (Slowakije), wiskundige: “Het is een mooie gelegenheid om mijn reis ervaringen met andere mensen te delen. Het sterke punt is dat het authentieke informatie en ervaringen biedt en dingen die je misschien niet vindt in andere toeristische gidsen. ”

Ferdinand Harmsen (Nederland), woonachtig in India, oprichter van WritingTravellers: “Op reis valt me vaak op dat mijn reisgids veel te zwaar is. Ik gebruik maar een klein deel van de gids, de rest is gewoon overgewicht. Soms ben ik op zoek naar een restaurant dat is beschreven als een ‘must see’, maar als ik er dan eindelijk aankom is het restaurant al voor jaren gesloten. Ik wil reisgidsen maken met alleen de inhoud die je daadwerkelijk gaat gebruiken en die actueel is.”

Meer weten of meedoen? Ga dan naar de website van WritingTravellers

WritingTravellers
WritingTravellers

Gerelateerde Berichten

  • User Generated Marketing

    De uitgaven aan online marketing zullen de komende jaren blijven groeien. Uit gegevens van Forrester…

  • De rijkdom van User Generated Content (UGC)

    Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

Categorie: Marketing, Online advertising

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. dikkied zegt

    8 juli 2008 om 22:23

    Hmm, misschien moet ik het meer tijd geven, maar na 5 minuten zoeken naar informatie gaf ik het vooralsnog maar op. Niet echt laagdrempelig, en ook niet in lijn met de 2.0 strekking. Heb je misschien een voorbeeld (land/gebied/plaats?) waar wel een heuse actieve community omheen ontstaan is?

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media mobiel TUI Booking.com instagram technologie reizen onderzoek destinatiemarketing NHTV hotels Expedia Google Vakantiebeurs TripAdvisor reviews Airbnb Facebook KLM travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring