• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vakantiegenot als crossmediale experience bij Eliza was here

27 mei 2016 door Marian van der Ent

Nieuwsgierig, eigenwijs, positief, spontaan, vrolijk… Bij Eliza was here ligt de focus op het ‘verkopen’ van gevoel, emotie en beleving. De merkwaarden vormen de basis van de gehele marketing en inkoop. Tijdens het gastcollege op de NHTV inspireren commercieel manager Yuri Deutekom en Ramon Knaap, verantwoordelijk voor de inkoop, de studenten met een aantal aansprekende voorbeelden van de crossmediale experience. Ook tijdens het bezoek van een aantal docenten aan een van de vakantiehuizen in de Algarve blijkt dat de content als een goed verhaal door de aderen van een bedrijf moet stromen.

Storytelling door een virtuele Eliza

De site van Eliza was here straalt vakantiegenot uit; onontdekte vakantieadresjes, kleinschalig en ver van het massatoerisme. Dit wordt benadrukt door de slogan; ‘Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf’. De verhalen van de virtuele Eliza over haar passie voor reizen zijn de basis van alle communicatie. Op de site staan haar ontdekkingen en pareltjes – de meest unieke adresjes- prominent op de eerste pagina en alle accommodatieteksten worden vanuit Eliza geschreven. De nieuwsbrief is van haar hand en dat betekent dat de brief wel aanbod toont, maar zonder schreeuwerige kortingen. Daarnaast blogt ze sinds kort over bijzondere bestemmingen en activiteiten.

Blog Eliza was here marian van der ent website

Door een consequente vorm van storytelling over de verschillende kanalen heen wordt de beleving van het merk versterkt. Hierbij staan gastvrijheid, een fijne omgeving en kleinschaligheid centraal. Zo deelt ze op Facebook (31.730 volgers) haar persoonlijke tips en ervaringen met haar ‘vrienden’. De ‘colour locale’ van haar verhalen komt goed tot uiting op de mooie foto’s op haar Pinterest account (1,3K volgers) en op Instagram (1757 volgers) geeft ze je een beeld van haar ontdekkingen (vooral accommodaties).

Naast storytelling is er ook gekozen voor thematisering. Eliza geeft speciale aandacht aan huwelijksreizen, culinaire en duurzame plekjes en vakantie met kinderen. Het thema culinair is verder uitgewerkt in een samenwerking met een echt persoon in vorm van de blogger Pauline. Daarnaast wordt dit thema ook ingezet voor verschillende activiteiten zoals wijn- en spijsproeverijen en het event ‘Lange tafels in het gras’ om de grootste fans en ambassadeurs persoonlijk te ontmoeten.

Met behulp van deze verschillende on- en offline media wordt de vakantiebeleving een crossmediale experience.

Eliza is nieuwsgierig, eigenwijs, positief, spontaan en vrolijk. Daarmee kan de doelgroep ‘levensgenieters’ zich identificeren, aangezien die op zoek is naar unieke en positieve ervaringen op ongerepte en authentieke plekjes. Op de site worden alleen de benen en armen van Eliza getoond, zodat iedereen zijn eigen persoonlijke invulling (bruin of blond haar etc.) aan haar kan geven.

Ontzorgen, onthaasten en ervaring

De merkbelofte ontzorgen (voor de vakantie), onthaasten (tijdens de vakantie) en ervaring (na de vakantie) hebben niet alleen een persoonlijke uitwerking gekregen in de virtuele Eliza, maar vormen ook de basis voor de inkoop van de vakantiehuizen. De gasten moeten kunnen genieten in alle rust in vakantiehuizen met een zwembad en de zee binnen handbereik. Daarvoor is een gastvrije huiseigenaar (geen hotelmanager) die iets extra’s wil doen voor zijn gasten essentieel. Zijn en/of haar kennis van en betrokkenheid bij de omgeving is van toegevoegde waarde.

Blog Eliza was here marian van der ent grafiek

Dit wordt duidelijk tijdens ons bezoek aan het vakantiehuis Quinta do Mel in de Algarve. De Portugese eigenaar Luis Silva is hier destijds begonnen met een winkel voor honing, maar heeft dit uitgebreid tot agroturismo/ vakantiehuis met eigen theetuin, aardbeienvelden, schaapskudde etc. Hij probeert deze verschillende activiteiten te integreren om het gehele jaar door te kunnen werken. Zo wordt de druk op het hoogseizoen verminderd. Het huis zelf bevat verschillende appartementen met veel authentieke elementen. Behalve deze onderdompeling in de lokale cultuur heeft hij zelf een computerprogramma ontwikkeld voor de gasten om informatie te kunnen zoeken over de omgeving. Al met al een bijzondere combinatie van authenticiteit en ontzorgen met als gevolg een memorabele beleving voor de gasten. Ook is het een prachtig verhaal om te delen met Eliza’s vrienden.

Gerelateerde Berichten

  • Eliza was here naar België

    Eliza was here begint zijn internationale expansie bij de Belgische markt. ‘Wij plakken geen .be…

  • Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus

    Onontdekte vakantieadresjes, kleinschalig en ver van het massatoerisme zijn de kern van Eliza was here.…

  • Bloggers en de reiswereld op de vakantiebeurs: ROI, experience en samenwerken #vb15

    Op 14 januari waren we getuige van een van de mooiste programma's op de Vakantiebeurs…

Categorie: Marketing Tags: Eliza was here, touroperator

Over Marian van der Ent

Marian van der Ent is hogeschooldocent aan NHTV, internationaal hoger onderwijs Breda. NHTV profileert zich als een zelfstandige onderwijsinstelling en richt zich zowel op de ontwikkeling van de beroepspraktijk als op wetenschapsbeoefening. Naast het verzorgen van onderwijs, doet ze onderzoek naar de relatie tussen sociale interactie (online) en beleving in de toerisme- en recreatiesector (customer engagement, co-creation, word of mouth en experiences).

Instagram: @entconcept

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De TravelNext weekly- 23 mei t/m 27 mei | TravelNext schreef:
    28 mei 2016 om 09:05

    […] ‘Waar iedereen recht afslaat, gaat Eliza linksaf.’ De slogan van de organisatie Eliza was here die in één zin samenvat wat de organisatie is en wat de organisatie doet. […]

  2. Vakantiegenot als crossmediale experience bij Eliza was here – E-Touroperating schreef:
    14 juni 2016 om 16:05

    […] Het artikel is te vinden via de volgende link: Vakantiegenot als crossmediale experience bij Eliza was here […]

  3. Beleving sells, maar hoe maakt Design Hotels er een niet-commercieel gevoel van? #OriginalExperiences | TravelNext schreef:
    5 oktober 2016 om 15:42

    […] En zoals bijvoorbeeld de bestemming bij Booking.com niet meer centraal staat, bij Eliza was Here vakantiegevoel en emotie, en over het algemeen voor 2025 geldt, denk in experiences in producten, zo staat bij Design Hotels […]

  4. Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus | TravelNext schreef:
    4 mei 2017 om 16:03

    […] vakantieadresjes, kleinschalig en ver van het massatoerisme zijn de kern van Eliza was here. De doelgroep waardeert deze ongerepte en authentieke plekjes en […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com Airbnb Expedia Vakantiebeurs reviews Google TUI destinatiemarketing mobiel onderzoek Social Media TripAdvisor instagram travel KLM Facebook hotels reizen technologie NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext