• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus

4 mei 2017 door Marian van der Ent

Onontdekte vakantieadresjes, kleinschalig en ver van het massatoerisme zijn de kern van Eliza was here. De doelgroep waardeert deze ongerepte en authentieke plekjes en promoot Eliza bij de eigen bekenden. Deze organische influencer marketing wil Eliza verder uitbreiden met de hulp van een aantal internationale bloggers.

Influencer marketing

Door de jaren heen is gebleken dat veel reizigers (>35%) Eliza was here weten te vinden door een tip van een vriend, collega of familielid. Ook zijn er relatief veel repeaters. De reisorganisatie heeft door haar authentieke accommodaties en het creëren van een bijzondere beleving fans gekregen, die als ambassadeur optreden in hun inner circle.

Ditmaal is ervoor gekozen om influencer marketing ook commercieel uit te werken. Om die reden opent Eliza een internationaal bloggershuis op Cyprus. 15 bloggers uit Nederland, België en Denemarken zijn uitgenodigd om in mei het bijzondere van een reis met Eliza was here te ervaren.

Bloggers die onder andere participeren zijn: Claartje Schröder, Niel van Herck en Mie Kristine Quist. Deze bloggers passen goed bij de merkwaarden van Eliza en de verwachting is dat zij met hun verhalen de beleving van het merk zullen versterken.

Blogger Annette de Graaf heeft het al (bijna) geprobeerd en schreef op haar eigen blog over haar ervaringen in de aanloop naar de reis. Je kunt haar reis volgen vanaf a.s. zaterdag.

(tekst gaat verder na deze afbeelding)

Authentieke content

Volgens Yuri van Deutekom, commercieel manager Eliza was here, zijn er geen restricties voor de bloggers en hoeven ze geen verplicht aantal blogs, posts etc. op te leveren. Net als bij het bloggerhuis van Den Haag Marketing gaat het hem om authentieke content.

De visie van Elisa was here is dat als een ervaring van iemand goed is, de aandacht vanzelf komt. De reisorganisatie gaat ervan uit dat de bloggers uit enthousiasme hun ervaring zullen delen met hun volgers. De content die hieruit voortvloeit is, naar de mening van Eliza was here, een stuk relevanter dan wanneer je het bereik koopt.

‘Indien een blogger besluit niet te schrijven of te delen, dan is de ervaring die wij geboden hebben simpelweg niet genoeg geweest. Dat is het risico dat wij durven nemen’.

Ontzorgen, onthaasten en ervaring

De merkbelofte van Eliza was here om haar klanten te ontzorgen (voor vakantie), te onthaasten (tijdens de vakantie) en een bijzondere ervaring te geven  (voor na de vakantie) zullen ook de influencers ondergaan.

Ontzorgen:

Van te voren zal het profiel van iedere blogger bestudeerd worden, zodat Eliza relevante en persoonlijke tips kan geven om het verblijf bijzonder en authentiek te maken. Eliza wil hen écht leren kennen: denk aan haar/zijn favoriete drankje in de koelkast, haar/zijn favoriete muziek bij aankomst én haar/zijn must have tijdens de vakantie. Eliza zal voorafgaand, tijdens en na het event persoonlijk communiceren met de bloggers via een eigen email adres, een eigen telefoonnummer en het schrijven van persoonlijk geschreven kaartjes en brieven.

Onthaasten:

Het verblijf is landelijk en weg van het massatoerisme. Eliza laat de bloggers meenemen door lokale Cypriotische vrienden naar activiteiten die ze zelf ook heeft ondernomen. Ook zal Eliza zorgen voor de beste tips om de lokale keuken te proeven en zullen ze gezamenlijk gaan koken bij vrienden thuis. Op die manier zullen ze het échte Cyprus zien, zoals Eliza het ook graag ziet, en zich voelen als gast van de locals. Iedere blogger zal een eigen huurauto ter beschikking krijgen, om net zoals bij een vakantie met Eliza was here, zelf het eiland te ontdekken.

Ervaring:

Door de bloggers een typerende ‘Eliza was here’ reiservaring te laten ondergaan hoopt/verwacht Eliza  at de bloggers deze bijzondere ervaring zullen delen met hun volgers. Vanzelfsprekend wordt er een schatting gemaakt hoeveel mensen er worden bereikt aan de hand van visits, views en andere indicatoren. Maar hoe dat verhaal binnenkomt, wordt gepercipieerd en of het je aankoopbeslissing voor een vakantie verandert, is lastig te meten. Eliza gelooft in het effect.

Van influencer naar ambassadeur

Eliza was here vergelijkt influencermarketing met mond-tot-mond reclame, in haar ogen de sterkste manier van promotie. Iemand die aan anderen vertelt en/of schrijft dat hij/zij een fantastische reis heeft beleefd met Eliza was here is goud waard. Hij/zij is namelijk een ambassadeur van het merk geworden. Diegene die het verhaal aanhoren of lezen, raken enthousiast. Dat komt doordat je de informatie sneller tot je neemt van iemand die dezelfde waarden heeft. Mensen gaan op zoek naar gemeenschappelijke waarden. Veelal zijn dat de mensen die we ‘geloven’. En dat is precies Eliza’s visie op influencermarketing. Zij hebben als doel om van onze influencers ambassadeurs te maken, mensen die hun positieve ervaring willen delen met anderen.

Gerelateerde Berichten

  • Vakantiegenot als crossmediale experience bij Eliza was here

    Nieuwsgierig, eigenwijs, positief, spontaan, vrolijk… Bij Eliza was here ligt de focus op het ‘verkopen’ van…

  • Eliza was here naar België

    Eliza was here begint zijn internationale expansie bij de Belgische markt. ‘Wij plakken geen .be…

  • TravelNieuws: Haags Bloggershuis opende deuren en TravelNext gaat erheen

    Tijdens het event 'Money Making' op de Vakantiebeurs, werd al aangekondigd dat Den Haag Marketing…

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing Tags: bloggershuis, Cyprus, Eliza was here, influencermarketing

Over Marian van der Ent

Marian van der Ent is hogeschooldocent aan NHTV, internationaal hoger onderwijs Breda. NHTV profileert zich als een zelfstandige onderwijsinstelling en richt zich zowel op de ontwikkeling van de beroepspraktijk als op wetenschapsbeoefening. Naast het verzorgen van onderwijs, doet ze onderzoek naar de relatie tussen sociale interactie (online) en beleving in de toerisme- en recreatiesector (customer engagement, co-creation, word of mouth en experiences).

Instagram: @entconcept

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Airbnb TUI travel Facebook reviews TripAdvisor instagram mobiel Vakantiebeurs technologie reizen KLM hotels NHTV Expedia Booking.com Social Media onderzoek Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring