• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Van alle bedrijven heeft 18% een Social Media strategie

18 februari 2010 door Martin van Kranenburg

Aan het woord Menno Lanting. Leiders van bedrijven maken volgens hem maar moeilijk de omslag naar Social Media. De kans bestaat dat ze hiermee de binding met de klant maar ook met hun medewerkers verliezen.

De cijfers
Cijfers doen het altijd goed: consumenten besteden 5 uur per dag aan media, 75% van de internetpopulatie is lid van een sociaal netwerk. Er zijn 75 miljoen Twitter accounts, waarvan 10% intensief (1 tot 2 maal per dag) wordt gebruikt. Facebook heeft 400 miljoen leden, goed voor 3 miljard foto’s online. Ok, goed mooie cijfers maar wat ga je hiermee doen.

Nieuw leiderschap vereist
Veel leiders van bedrijven onderschatten de impact van Social Media. Menno haalt een quote aan van Dr. Francis Collins: “We tend to overestimate the short term impact of a technology and underestimate the long term impact.”

Nieuwe leiders moeten inzien dat de wereld veranderd. Van hiërarchisch leiderschap naar faciliterend leiderschap. Leiding geven zonder de baas te zijn. Een goed voorbeeld dat de wereld veranderd is de uitkomst van een onderzoek onder jonge high potentials die hebben aangegeven wat ze belangrijk vinden in hun eerste baan: ze willen flexibel kunnen werken (3 of 4 dagen), willen bij een bedrijf die maatschappelijk verantwoord onderneemt en ze willen toegang hebben tot sociale netwerken. Want via sociale netwerken hebben ze contact met kennissen, vrienden die ze betrekken bij hun werk, en betrekken om in discussie te gaan om oplossingen voor hun werkvraagstukken te vinden.

Menno Lanting is schrijver van het boek Connect.

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

Categorie: Social media Tags: Menno Lanting, Social Media strategie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    18 februari 2010 om 17:27

    Social Media Landscape
    http://farm4.static.flickr.com/3009/2735401175_fcdcd0da03_b.jpg

  2. Martin van Kranenburg zegt

    19 februari 2010 om 10:30

    Nog een model
    http://www.flickr.com/photos/stepfree/3814248849/

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing reviews Facebook Expedia instagram TUI travel reizen TripAdvisor Airbnb technologie KLM Google hotels Booking.com mobiel Vakantiebeurs NHTV Social Media onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext