Op de website van Online Dialogue staat een praktijkcase over een conversie optimalisatie traject waarbij in korte tijd de conversie van het boekingstraject met 13% is verhoogt. Vooral de pagina’s met de conclusies (vanaf pagina 24) zijn inhoudelijk het meest interessant, en hiermee zie je meteen de kracht van het testen van meerdere (landings)pagina’s. Op 1 juni wordt deze case door Ton Wesseling gepresenteerd op het Webanalytics Congres.
Over Martin van Kranenburg
In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.