Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal de wandelregio van Nederland. Wandelen in het Vechtdal is al een bijzondere ervaring op zich, maar wandelen over je ‘eigen’ route is natuurlijk nog unieker. Speciaal voor alle wandelliefhebbers heeft Vechtdal Marketing de Facebookpagina “Wandelen in het Vechtdal” in het leven geroepen. Hier vindt de wandelaar informatie over wandelen in het Vechtdal, leuke feitjes en tips en kan onderling informatie en ervaringen uitgewisseld worden. Daarnaast worden bezoekers opgeroepen om een naam te verzinnen voor een bestaande wandelroute en maken zo kans op een compleet verzorgde wandelvakantie in het Vechtdal. In samenwerking met Think! Social Media hebben zij gisteren deze online marketingcampagne van start laten gaan.

Wandelgemeente van het jaar

“Natuurlijk is door de bekendmaking van de gemeente Ommen als ‘Wandelgemeente van het jaar 2013’ het wandelen in het Vechtdal weer goed op de kaart gezet”, aldus Natasja Westenbroek van Vechtdal Marketing. “Daarnaast is wandelen het helemaal. Uit onderzoek blijkt dat we niet alleen wandelen om fit en vitaal te blijven maar ook voor natuurbeleving”. Het wandelnetwerk in het Vechtdal bestaat uit zo’n 1300 kilometer aan wandelroute. Daarnaast zijn er verschillende lange afstandswandelroutes zoals het Vechtdal Wandelpad en het Pieterpad. “Met die natuurbeleving zit het hier dus wel goed”, aldus Natasja.

Je ‘eigen’ wandelroute

“Voor alle liefhebbers van wandelen en natuur hebben we een nieuwe Facebookpagina gemaakt. Om deze pagina onder de aandacht te brengen, hebben we hier eerste drie weken van juli een leuke actie aan gekoppeld”, vertelt Natasja. Want wie wil er nou niet over zijn ‘eigen’ benoemde wandelroute lopen? Iedereen die naar de pagina http://bit.ly/BenoemJeRoute gaat en een leuke, unieke of grappige naam voor de wandelroute bedenkt, maakt kans op een heerlijke wandelvakantie. De actie loopt tot 24 juli 2013. Daarna wordt er door een vakkundige jury een prijswinnaar geselecteerd die vervolgens kan genieten van een heerlijke wandelvakantie met leuke, actieve en lekkere activiteiten. Deze activiteiten worden aangeboden door ondernemers uit het gebied, zoals een Tuk Tuk Tour door het Vechtdal, een diner met (h)eerlijke streekproducten, varen over de Vecht op een luxe sloep en uiteraard een uitgebreid wandelpakket.

Vechtdal Marketing wil met deze Facebookactie de naamsbekendheid van het Vechtdal als wandelgebied vergroten, online bezoekers inspireren tot een offline bezoek en natuurlijk ook het aantal likes op de pagina vergroten.

Screen Shot-1

Campagne Buitenzijn

Deze actie maakt onderdeel uit van de campagne Buitenzijn. “Met dit spoor richten we ons vooral op stellen vanaf een jaar of 35 die het Vechtdal bezoeken om BOERgondisch te genieten”, vertelt Natasja. “Zij willen samen fietsen en wandelen, maar hebben ook interesse in kunst, cultuur en willen genieten van de streekproducten en het landleven”.

Naast de campagne Buitenzijn voert Vechtdal Marketing ook de campagne Buitenspelen. Deze campagne richt zich voornamelijk op families met (jonge) kinderen. Voor hen is het Vechtdal, met de vele uitstekende kindercampings, de vakantieregio bij uitstek. Eerder dit jaar lanceerde Vechtdal Marketing de online campagne Buitenspelen.