• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

4 juli 2013 door Isabel Mosk

Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal de wandelregio van Nederland. Wandelen in het Vechtdal is al een bijzondere ervaring op zich, maar wandelen over je ‘eigen’ route is natuurlijk nog unieker. Speciaal voor alle wandelliefhebbers heeft Vechtdal Marketing de Facebookpagina “Wandelen in het Vechtdal” in het leven geroepen. Hier vindt de wandelaar informatie over wandelen in het Vechtdal, leuke feitjes en tips en kan onderling informatie en ervaringen uitgewisseld worden. Daarnaast worden bezoekers opgeroepen om een naam te verzinnen voor een bestaande wandelroute en maken zo kans op een compleet verzorgde wandelvakantie in het Vechtdal. In samenwerking met Think! Social Media hebben zij gisteren deze online marketingcampagne van start laten gaan.

Wandelgemeente van het jaar

“Natuurlijk is door de bekendmaking van de gemeente Ommen als ‘Wandelgemeente van het jaar 2013’ het wandelen in het Vechtdal weer goed op de kaart gezet”, aldus Natasja Westenbroek van Vechtdal Marketing. “Daarnaast is wandelen het helemaal. Uit onderzoek blijkt dat we niet alleen wandelen om fit en vitaal te blijven maar ook voor natuurbeleving”. Het wandelnetwerk in het Vechtdal bestaat uit zo’n 1300 kilometer aan wandelroute. Daarnaast zijn er verschillende lange afstandswandelroutes zoals het Vechtdal Wandelpad en het Pieterpad. “Met die natuurbeleving zit het hier dus wel goed”, aldus Natasja.

Je ‘eigen’ wandelroute

“Voor alle liefhebbers van wandelen en natuur hebben we een nieuwe Facebookpagina gemaakt. Om deze pagina onder de aandacht te brengen, hebben we hier eerste drie weken van juli een leuke actie aan gekoppeld”, vertelt Natasja. Want wie wil er nou niet over zijn ‘eigen’ benoemde wandelroute lopen? Iedereen die naar de pagina http://bit.ly/BenoemJeRoute gaat en een leuke, unieke of grappige naam voor de wandelroute bedenkt, maakt kans op een heerlijke wandelvakantie. De actie loopt tot 24 juli 2013. Daarna wordt er door een vakkundige jury een prijswinnaar geselecteerd die vervolgens kan genieten van een heerlijke wandelvakantie met leuke, actieve en lekkere activiteiten. Deze activiteiten worden aangeboden door ondernemers uit het gebied, zoals een Tuk Tuk Tour door het Vechtdal, een diner met (h)eerlijke streekproducten, varen over de Vecht op een luxe sloep en uiteraard een uitgebreid wandelpakket.

Vechtdal Marketing wil met deze Facebookactie de naamsbekendheid van het Vechtdal als wandelgebied vergroten, online bezoekers inspireren tot een offline bezoek en natuurlijk ook het aantal likes op de pagina vergroten.

Screen Shot-1

Campagne Buitenzijn

Deze actie maakt onderdeel uit van de campagne Buitenzijn. “Met dit spoor richten we ons vooral op stellen vanaf een jaar of 35 die het Vechtdal bezoeken om BOERgondisch te genieten”, vertelt Natasja. “Zij willen samen fietsen en wandelen, maar hebben ook interesse in kunst, cultuur en willen genieten van de streekproducten en het landleven”.

Naast de campagne Buitenzijn voert Vechtdal Marketing ook de campagne Buitenspelen. Deze campagne richt zich voornamelijk op families met (jonge) kinderen. Voor hen is het Vechtdal, met de vele uitstekende kindercampings, de vakantieregio bij uitstek. Eerder dit jaar lanceerde Vechtdal Marketing de online campagne Buitenspelen.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Performance marketing op Facebook

    In de presentatie van Bas Blom op Facebook Conference kwamen twee belangrijke ontwikkelingen aan de…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: marketingcampagne, Social Media, think social, vechtdal

Over Isabel Mosk

Isabel is online strateeg in de wereld van toerisme & destinatiemarketing. Met haar bedrijf Sherpa's Stories helpt ze toeristische organisaties het strategische pad uit te stippelen en de unieke ervaringen & verhalen in kaart te brengen. Isabel wordt gezien als een vooruitstrevende denker in online marketing binnen de reisindustrie. Ze spreekt op (inter)nationale congressen over haar vakgebied én passie reizen. Haar reisverhalen deelt ze op haar persoonlijke blog Stories & Stamps en ze is co-founder van de reisblog Vive Le Voyage . Haar ultieme droom is om kinderen die niet kunnen reizen de beleving te geven van een reis.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Facebook TUI travel destinatiemarketing Booking.com KLM mobiel onderzoek Vakantiebeurs TripAdvisor Google reizen instagram Expedia technologie NHTV Social Media Airbnb reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring