• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Veel reiswebsites goed bereikbaar tijdens topdrukte

26 juni 2012 door Annelies Hulshof

Zoals Tessa aan de Stegge eerder al in haar TrendThursday aangaf, gaan we, nu ons oranje team is uitgeschakeld, massaal op zoek naar een vakantie. We hebben behoefte aan zon en willen het liefst direct online boeken. Zaak is daarbij dat de websites van reisorganisaties het niet begeven in zo’n drukke periode. Uptrends heeft een onderzoek uitgevoerd die een aantal dagen, na de uitschakeling van ons land in het EK, elke 5 minuten de beschikbaarheid van de homepages van 107 organisaties checkte.

Onderzoek

Via een wereldwijd netwerk van 85 controlestations werd elke 5 minuten gecheckt of de homepage van verschillende reiswebsites toegankelijk was in de periode na de uitschakeling van het Nederlandse elftal (17 t/m 20 juni 2012). De tijd dat websites bereikbaar zijn wordt genoteerd als uptime.

Veel reiswebsites altijd bereikbaar

Maar liefst 79 van de 107 geteste homepages hadden een uptime van 100% en waren dus geen moment onbereikbaar voor de controlestations (dus de klant). Nog eens 7 organisaties hadden een uptime van 99,9%, die als de standaard voor uptimepercentage van websites worden gezien. Dan is de website tijdens de onderzoeksperiode zo’n 5 minuten niet te bereiken geweest voor de bezoeker.

Slechts 21 organisaties vallen onder de norm van 99,9% waarbij maar 2 organisaties onder de 99,5% bereikbaarheid vallen. De minst bereikbare website was die van Cirkel Vakanties met een bereikbaarheidsscore van 97,4%, dat betekent dat de site tijdens het onderzoek 151 minuten niet bereikbaar is geweest. Gevolgd door Holidayspot met een score van 97,7%, met zo’n 136 minuten onbereikbaarheid.

Het belang van bereikbaar zijn

‘Het spreekt voor zich dat het van groot belang is dat een online reiswinkel 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Indien bijvoorbeeld de homepage of  winkelwagentje niet goed functioneert, dan kan dit de desbetreffende reisorganisatie veel omzet kosten’, aldus Niels Brinkman, medeoprichter van Uptrends.com.

Mocht je het hele onderzoek willen lezen, laat het me even weten en ik zorg dat je het ontvangt.

NB In het onderzoek werd alleen de bereikbaarheid van de homepages mee genomen en is geen rekening gehouden met eventueel onderhoud.

Gerelateerde Berichten

  • 28% van de onderzochte reiswebsites ondermaats bereikbaar

    In de periode van 1 februari 2013 tot en met 20 maart 2013 (48 dagen)…

  • Onderzoek: gebruiksvriendelijkheid reiswebsites

    Er valt volgens het Britse Webcredible nog een hoop te verbeteren wat betreft usability van…

  • Dragons Den, disruptieve technologie en blockchain tijdens Emerce eTravel 20 juni

    Op het jaarcongres eTravel, gehouden op dinsdag 20 juni aanstaande bij Pakhuis de Zwijger, wordt er…

Categorie: E-commerce, Usability & design

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Vakantiebeurs mobiel TUI instagram Airbnb destinatiemarketing reizen TripAdvisor Google travel Facebook reviews Expedia Social Media Booking.com hotels onderzoek KLM NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext