• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Verslag Emerce eDay 2011 – Yelp

16 september 2011 door Louis Jansen

“Meer onderwerpen van nu, minder van de toekomst”. Met die woorden werd Emerce eDay 2011 geopend nog voordat MC Marc Canter het woord overnam. Net als de voorgaande edities was de Van Nelle Ontwerpfabriek host van dit E-venement. Knap dat ze daar ieder jaar een andere net zo strakke aankleding voor bedenken. De catering werd opgeleukt door véél koffiemachines in diverse espresso barren met uitstekende barista’s. Ondergetekende stuiterde binnen 30 minuten door de centrale hal heen. Genoeg energie om veel inspiratie op te gaan doen vandaag dus!

Miriam Warren - Yelp - Emerce eDay 2011Miriam Warren van Yelp.com tijdens Emerce eDay 2011

Maar back to business, de dag beloofde veel handson zaken waar je NU wat mee kunt. Mocht ik ergens zaken onjuist vermeld hebben, ondanks mijn scherpte dankzij de dubbele espresso’s, let me know.

Yelp – Miriam Warren

Wat IENS in Nederland is voor restaurants is Yelp wereldwijd voor…ja voor eigenlijk alle soorten lokale verkooppunten. Yelp is de wereldwijde reviewsite voor restaurants, winkels, het nachtleven etc. Miriam leidt een team van local brand evangelisten die de Yelp community groot proberen te maken. In tegenstellen tot veel andere concepten vanuit de VS die in 1x de oversteek maken naar Europa en land voor land een concept uitrollen rolt Yelp haar concept stad voor stad uit. Amsterdam is nu als eerste aan de beurt.

Yelp werkt met echte locals die trots zijn op hun stad en alle ins & outs daarvan kennen en Yelp rolt het concept alleen uit wanneer het in de lokale taal beschikbaar is. Vandaar ook Yelp.nl. De website doet mij eerlijk gezegd wat Yahoo-achtig aan en ik ben geen Yahoo-fan. Maar Yelp moet het uiteraard met name hebben van de mobiele gebruiker. En na het downloaden van de Yelp-app in iTunes kom ik niet veel verder want in zowel Rotterdam waar de eDay gehouden wordt als mijn thuisbasis Den Haag wordt er geen content getoond, want die is er nog niet.

Wat Yelp-feitjes:

    • 63 miljoen unieke bezoekers per maand
    • 80% van de reviews zijn positief
    • Mensen gebruiken Yelp om een aankoopbeslissing te maken
    • Als je een restaurant zoekt gebruik je Yelp, geen zoekmachine
    • Wereldwijd zijn alle zoekopdrachten binnen Yelp nu al mobiel
    • Sommige functies zijn mobiel zelfs beter te gebruiken dan via de desktop zoals het toevoegen van foto’s

Allemaal hartstikke leuk dat concept maar wat levert dat nu eigenlijk op. In iets andere woorden vroeg Floris Ketel van Mirabeau wat nu eigenlijk het business model is van Yelp. Wat mij betreft een terechte vraag want ook ik miste nog een duidelijke bron van inkomsten terwijl Miriam wel wist te vertellen dat de uitrol van het stad-voor-stad concept kostbaar is. Yelp leeft nu nog van advertenties, gewoon simpele banners. That’s it. Ondernemers kunnen bij hun items wat ruimte kopen en vullen met spannende zaken. Maar zijn het nu juist die kleine ondernemers niet die niet allemaal direct een bannerset klaar hebben liggen en het geld nog niet besteden aan online advertising? Kortom bar weinig inkomsten tegenover hoge investeringen. Wat mij betreft is Yelp op dit moment nog te veel aan het bijdragen aan Bubble 2.0. Er is geen zicht op een gezonden financiële toekomst terwijl er wel fors geïnvesteerd wordt. En zoals Floris het later in een tweet verwoordde: “Best een traditioneel dun laagje van bannering op Yelp”

Lees de rest van het Emerce eDay 2011 verslag op http://louisjansen.nl.

Credits headerafbeelding: Heather Katsoulis (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Verslag Emerce eDay 2010 | Zoover

    Emerce eDay 2010. Na m'n eerste eDay vorig jaar waar ik erg enthousiast van thuis…

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Emerce Travel Insight gemist?

    De Emerce Insight Travel van donderdag 22 november 2007 gemist? Geen probleem want gelukkig is…

Categorie: Travel Events Tags: Emerce eDay

Over Louis Jansen

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reviews Social Media reizen Expedia Booking.com mobiel Facebook technologie destinatiemarketing TUI hotels NHTV TripAdvisor instagram Google travel onderzoek KLM Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring