• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Vier trends waar online marketeers zich mee kunnen onderscheiden

12 februari 2013 door Annelies Hulshof

Met dank aan het groeiende aantal OTA’s, mobiel en sociale media heeft de hedendaagse reiziger meer mogelijkheden om te zoeken en boeken dan ooit tevoren. Ze bekijken high-quality beelden en videos tijdens het travel shoppen op verschillende apparaten, platforms en verschillende locaties. Het is voor hoteliers belangrijk om kennis te maken met deze nieuwe reiziger, en hier op in te spelen indien nodig. VFM Leonardo geeft in een whitepaper een viertal trends aan waar online (hotel) marketeers het verschil kunnen maken met de concurrentie.

Haal het meest uit visuele aspecten op travelwebsites van third parties

Goed dat je hotel op websites van grote OTA’s, als EasyToBook en Booking.com staat. Maar het simpelweg aanwezig zijn is niet meer voldoende. Het is belangrijk om met je hotel boven het maaiveld uit te steken, op te vallen tussen de oneindige lijst met hotels.

Bij het zoeken naar het juiste hotel gebruiken veel reizigers video als ondersteuning. OTA’s kregen 15% meer traffic binnen via Youtube in 2012. Google ziet dat 66% van de online video-bekijkers reisvideo’s bekijkt ter inspiratie wanneer ze denken aan een trip. En maar liefst 57% doet dat wanneer ze een hotel moeten kiezen.

inspiratie videos online marketeers

Voor 2013 wordt verwacht dat 73% van de Amerikaanse consumenten online televisie zal kijken en dat er meer dan 4 miljard aan online video advertisement zal worden gespendeerd, dat is meer dan 41% groei ten opzichte van 2012.

Mobiel groeit hard

Denk aan de mobiele markt. Er zijn nu meer dan 1 miljard smartphone gebruikers in de wereld en de opbrengsten van online winkelen zijn het afgelopen jaar verdubbeld. Deze cijfers zullen blijven groeien.

43% van de consumenten gebruikt meer dan één apparaat wanneer ze hun reis plannen. Waarbij de iPad het vaakst wordt gebruikt om daadwerkelijk online te shoppen. De iPad vertegenwoordigt namelijk 90% van alle mobiele aankopen.

Voor 2013 wordt verwacht dat aankopen via de desktop en laptop verder afnemen en de aankopen via mobiele apparaten alsmaar toe blijft nemen. Daarbij zal vooral de tablet een grote rol blijven spelen, mede omdat het aantal gebruikers in 2013 naar verwachting flink zal stijgen. Consumenten moeten echter wat vertrouwder worden met de aankopen via mobiele apparaten, dan zal het zeker hard gaan stijgen.

Surging sociale media

92% van de reizigers in america geeft aan dat ze tips en aanbevelingen van vrienden en familie het meest vertrouwen. 52% gebruikt daarom sociale media om deze tips te ontvangen en 29% begint haar inspiratie voor de reis met een bezoek aan Facebook.

Ook na het boeken zal meer dan de helft van de reizigers direct een status update doen op Facebook om vrienden te informeren over de nieuw geplande trip. 76% post foto’s op Facebook na afloop van de vakantie.

Zorg er daarom als bijvoorbeeld hotel voor dat jouw gasten foto’s en video’s gemakkelijk kunnen delen met hun vrienden. Zorg voor een like-button en share buttons op je website. Zorg daarnaast dat je aanwezig bent op de sociale netwerken zelf met bijvoorbeeld een met mooie content gevulde Facebook pagina. Je potentiële klanten doen immers hun inspiratie op in deze netwerken.

Zorg voor goede content op maat, cross channel

‘Content is king’ wordt vaak geroepen. Ook VFM geeft aan dat content wel degelijk van groot belang is voor je marketing. Zorg er voor dat je verhaal consistent is en op elk platform en in elke uiting ondersteund wordt.

Echter, worden veel consumenten overladen met een constante stroom content, het is daarom wel van belang deze content ook relevant te laten zijn. Relevante content is content die er voor de ontvanger uit springt. Daarom wordt er door de gebruiker waarde gehecht aan content die speciaal voor de doelgroep is gemaakt, bruikbaar is en hen van goede interessante informatie voorziet. Om erachter te komen wat die doelgroep precies wil is interactie een prachtig middel. Vraag ze gewoon waar ze behoefte aan hebben, wat ze mooi vinden of waar ze waarde aan hechten.

Download hier de whitepaper van VFM Leonardo

Gerelateerde Berichten

  • TripBarometer: Reiziger én hotelier richten zich op mobiel [Infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor komt elk jaar weer als een welkome verrassing. De grootste reviewsite…

  • Online video en de reisbranche, match made in heaven?

    Innovators, adopters, early majority, late majority, laggards. Het is een bekend rijtje en wordt in…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel, Social media Tags: content, smartphone, sociale media, vfm leonardo, visuele content

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels NHTV Airbnb travel Google onderzoek Facebook Social Media Vakantiebeurs KLM Expedia TUI TripAdvisor destinatiemarketing Booking.com reviews instagram reizen mobiel technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring