• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Viral Marketing: een lawine aan reacties!

17 september 2007 door Martin van Kranenburg

Opvallen, aandacht. Viral marketing is de digitale vorm van mond-tot-mondreclame op internet. Het is een marketingtool waarin je probeert om de bekendheid van je merk te vergroten of de aandacht te vestigen op een nieuwe dienst of productintroductie.

De voordelen van een Viral Marketing
Virale campagnes zijn vaak grappige filmpjes, interactieve games of tests. En iedereen die een virale campagne maakt hoopt er uiteraard op dat de campagne wordt opgepikt en dat een groot aantal mensen de viral naar elkaar doorsturen en gaan praten over je merk.

De voordelen van een virale campagne zijn:
1. Het sneeuwbaleffect: een goede campagne kan zich razendsnel verspreiden.
2. Vooral jongeren zijn deze manier veel beter te bereiken dan via traditionele media.
3. Het kostenvoordeel ten opzichte van de traditionele media.
4. In korte tijd kan je een enorme grote doelgroep bereiken.

Randvoorwaarden voor een Virale Campagne
In eerste instantie moet je vooraf goed weten wat je met een virale campagne wilt bereiken. Word je trendsetter of ben je volger (vaak kan je het dan beter niet doen). Enkele randvoorwaarden:

1. Maak het meetbaar (meten, weten, verbeteren).
2. Hou het kort en to the point.
3. Wees creatief en vernieuwend (anders werkt het tegen je).
4. Zorg dat de afzender een bekende is (mail a friend).

De drie G’s van Viral Marketing
Succesvolle campagne zijn verpakt in de drie G’s, ofwel een goede viral is Grappig, Grof of Geil, of een combinatie hiervan. Omdat voorbeelden meer zeggen dan woorden hierbij enkele links naar bekende virale campagnes:

www.houjannietvoorjezelf.nl/
Een viral marketing campagne van de SP. Erg goed is het persoonlijk maken van de boodschap.

www.onepointtv.com/crf/
Het Franse Rode Kruis maakt het collecteren op deze manier wel heel erg aantrekkelijk.        

http://flyforfortune.klm.com
En tot slot, omdat deze blog over de reisbranche gaat , een bekende viral van KLM met op het einde een prima call to action om een ticket te boeken.

Gerelateerde Berichten

  • Online Marketing: traffic, conversie en retentie !

    Net zoals in de winkelstraat draait het bij het zaken doen op internet evenens om traffic,…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Landal zoekt Marketing Analist

    Landal zoekt een Marketing Analist die cijfers en resultaten aan elkaar kan koppelen en die…

Categorie: Marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    11 december 2007 om 10:39

    In reactie op een artikel van NRC Next een samenvatting van het artikel met een overzicht van de beste virals van de afgelopen tijd.

    http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071129_grof_geil_of_grappig/

  2. visita el blog zegt

    6 juni 2016 om 09:17

    Aunque confío en mi y espero que vosotros tambien confieis en que seré yo la que un dia escriba y plasme todo en este blog.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor technologie onderzoek reizen KLM instagram Social Media hotels Google Airbnb NHTV Expedia travel Vakantiebeurs Booking.com reviews destinatiemarketing mobiel Facebook TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring