• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Virgin Atlantic crew prepare for.. Google Glass

12 februari 2014 door Richard Otten

Virgin Atlantic is zijn tijd ver vooruit. In een poging om de service voor reizigers nog gepersonaliseerder te maken heeft Virgin Atlantic de bemanning uitgerust met een Google Glass in Londons Heathrow Airport. Tijdens de zes weken durende test zullen Upper Class passagiers begeleid worden tijdens het check-in proces. Zodoende kunnen ze up to date informatie geven over de vluchtgegevens, het lokale weer, evenementen en vertalingen maken in een andere taal. Indien de test succesvol is, wil Virgin Atlantic de test breder uitzetten om bijvoorbeeld ook het personeel op de hoogte te houden van eventuele vertraagde reizigers en persoonlijke voorkeuren van passagiers.

Een ‘geruststellende’ customer experience?

Er is besloten de Google Glass in te zetten, nadat Virgin een onderzoek had gedaan onder haar reizigers waarbij de uitkomst was dat veel mensen het vliegen minder prettig vinden dan jaren geleden. Door het gebruik van Glass probeert Virgin de ‘customer experience’ te verbeteren en de service te optimaliseren. Vliegen moet weer glamorous worden vinden ze bij Virgin.

google glass virgin travelHet voorbeeld van Virgin is de zoveelste van toepassingen waarbij Google Glass nuttig zou kunnen zijn. Eerder waren er al voorbeelden over Brandweermannen die dankzij Google Maps plattegronden kan gebruiken van gebouwen en bekender zijn de toepassingen van Chirurgen die operaties uitvoeren.

Hoewel Google de Glass al in productie brengt voor massaconsumptie, is nu al te zien dat de impact van deze nieuwe gadget wederom groot zal worden op de reisindustrie.

Glass als zesde zintuig

In mijn eigen business zie ik in de toekomst campingmedewerkers die dankzij Google Glass precies weten welke gasten nog vast zit op de ring van Lyon en hoe laat deze ongeveer zal aankomen. Vervolgens kun je op basis van de voorkeuren de mobile home activeren en personaliseren. Tot slot, als de familie dan moe maar voldaan is aangekomen, breng je de pizza to go – uiteraard zonder artisjokken. Precies zoals ze wilden. Nu kan de vakantie eindelijk beginnen! Wel alle mobieltjes uit graag.

Bron: The Next Web

Gerelateerde Berichten

  • Google resultaten worden persoonlijk

    Alles wordt onderworpen aan een review. Alles wordt op basis van je persoonlijke voorkeur. Dus…

  • TravelNieuws: Google trips en de implicaties voor reizen en reizigers

    Google lanceerde officieel Google Trips. Na enige geruchten over de nieuwe app in dit blog…

  • Waarom Google Glass nooit is doorgezet binnen de consumentenmarkt

    Google Glass is een bril die uitgerust is met een draagbare computer en een display.…

Categorie: Customer service Tags: Google Glass, London Heathrow Airport, Virgin Atlantic

Over Richard Otten

Richard is ondernemer in hart en nieren. Hij is oprichter van Team4Animation en Team4Events (zomerwerk in het buitenland & promotiewerk in Nederland), maar steekt zijn tijd vooral nu in Blogs4Travel, een contentmarketingbureau dat bloggers verbind met bedrijven in de reisbranche. Naast een grote flexpool van 'social influencers' die inzetbaar zijn voor klanten, beheert Blogs4Travel ook eigen sites zoals Glamping.nl en Kids-campings.com waar bedrijven kunnen adverteren.

Daarnaast is Richard parttime docent, o.a. bij de NHTV en hogeschool TIO en is hij adviseur over contentmarketing bij verschillende bedrijven.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Inspiratie sessie: Ben jij klaar om de toekomst van je bedrijf opnieuw uit te vinden? - TravelNext schreef:
    13 februari 2014 om 15:23

    […] en tv). De komende twee jaar krijgen we vast de doorbraak van de wearable devices (smartwatch, Google Glass) en van ‘the internet of things’ (van smart cars tot smart tandenborstels). Technologie wordt […]

  2. Wearables in de toekomst van de travel industrie - TravelNext schreef:
    7 november 2014 om 12:11

    […] en de Google Glass Explorer edition.Virgin Atlantic heeft dit destijds al meteen in gebruik genomen om te testen. Iberia ontwikkelde er een voor de Samsung Gear 2 om boekingen op te downloaden en Air Berlin […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google technologie instagram hotels Expedia Booking.com Vakantiebeurs Airbnb mobiel reviews reizen travel destinatiemarketing TripAdvisor TUI Social Media onderzoek KLM Facebook NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext