• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wat is on-site behavorial targetting?

8 april 2008 door Martin van Kranenburg

Wat is on-site behavioral targeting? Waar komt het vandaan? Hoe werkt het? En wat zijn de voordelen? In de whitepaper van AskNow kan je meer lezen over dit onderwerp.

Een onderwerp waar veel over wordt gepraat maar nog weinig succesverhalen kent. Maar dat zal in mijn ogen zeker de komende tijd gaan veranderen. En ik zal hier eens induiken en de succesverhalen hier posten. In dit artikel zie je ook duidelijk het verschil tussen behavorial targetting voor het verhogen van de advertentie-uitingen (meer iets voor Wunderloop) en behavorial targetting voor het verhogen van de relevantie voor de website bezoekers.

Hier de link naar de Whitepaper, veel leesplezier
http://www.asknow.nl/downloads/Asknow-on-site-bt.pdf

Gerelateerde Berichten

  • Behavorial Targetting in Travel

    Behavorial Targetting is dé nieuwe marketingterm voor het tonen van aanbod op maat op basis…

  • Nieuwe cursus voor marketeers: Behavorial Targeting

    Van Behavorial Taregeting voel je dat je met deze techniek grote conversieslagen kan maken. Maar…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

Categorie: Marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Ardan Bousché zegt

    8 april 2008 om 21:12

    Op een van onze sites: http://www.meenemen.nl hebben we geëxperimenteerd met behavior targeting. Wellis waar zonder commerciële doeleinde omdat daar op dit moment nog veel om te doen is maar juist op maat gemaakte content die de bezoeker motiveert / stimuleert om meer pagina’s te bekijken of om naar gerelateerde websites te gaan. Wij maken hiervoor gebruik van zowel informatie (anoniem) die bekend is over de bezoeker (anoniem) en bieden de bezoeker vervolgens korte stimulerende content waarin zijn behoefte extra in benadrukt wordt. Wanneer wij bijvoorbeeld van iemand weten dat hij of zij naar Frankrijk gaat zullen de pagina’s op http://www.meenemen.nl meer links over Frankrijk tonen of maatwerk content over Frankrijk laten zien. Wij merken dat de CTR (Click True Rate) op die content in sommige gevallen 32% hoger ligt.

    Voor meer vragen kan je via http://www.aseweb.eu met mij in contact komen.

  2. Martin van Kranenburg zegt

    9 april 2008 om 11:51

    Hi Ardan,
    Dank voor je reactie. Met welke leveranciers AskNow, Wunderloop of … hebben jullie dit gerealiseerd?

  3. Ardan Bousché zegt

    9 april 2008 om 12:44

    Hallo Martin, Wij hebben geëxperimenteerd. We gebruiken wunderloop.

    Daarnaast hebben we op kleine schaal een maatwerk oplossing ontwikkeld.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels reviews TripAdvisor technologie reizen Booking.com Airbnb travel Facebook onderzoek Expedia NHTV destinatiemarketing Vakantiebeurs TUI Social Media mobiel Google KLM instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring