Wat is on-site behavioral targeting? Waar komt het vandaan? Hoe werkt het? En wat zijn de voordelen? In de whitepaper van AskNow kan je meer lezen over dit onderwerp.
Een onderwerp waar veel over wordt gepraat maar nog weinig succesverhalen kent. Maar dat zal in mijn ogen zeker de komende tijd gaan veranderen. En ik zal hier eens induiken en de succesverhalen hier posten. In dit artikel zie je ook duidelijk het verschil tussen behavorial targetting voor het verhogen van de advertentie-uitingen (meer iets voor Wunderloop) en behavorial targetting voor het verhogen van de relevantie voor de website bezoekers.
Hier de link naar de Whitepaper, veel leesplezier
http://www.asknow.nl/downloads/Asknow-on-site-bt.pdf
0 reacties
Op een van onze sites: http://www.meenemen.nl hebben we geëxperimenteerd met behavior targeting. Wellis waar zonder commerciële doeleinde omdat daar op dit moment nog veel om te doen is maar juist op maat gemaakte content die de bezoeker motiveert / stimuleert om meer pagina’s te bekijken of om naar gerelateerde websites te gaan. Wij maken hiervoor gebruik van zowel informatie (anoniem) die bekend is over de bezoeker (anoniem) en bieden de bezoeker vervolgens korte stimulerende content waarin zijn behoefte extra in benadrukt wordt. Wanneer wij bijvoorbeeld van iemand weten dat hij of zij naar Frankrijk gaat zullen de pagina’s op http://www.meenemen.nl meer links over Frankrijk tonen of maatwerk content over Frankrijk laten zien. Wij merken dat de CTR (Click True Rate) op die content in sommige gevallen 32% hoger ligt.
Voor meer vragen kan je via http://www.aseweb.eu met mij in contact komen.
Hi Ardan,
Dank voor je reactie. Met welke leveranciers AskNow, Wunderloop of … hebben jullie dit gerealiseerd?
Hallo Martin, Wij hebben geëxperimenteerd. We gebruiken wunderloop.
Daarnaast hebben we op kleine schaal een maatwerk oplossing ontwikkeld.