• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Webwinkelen wordt zo echt mogelijk!

8 juli 2010 door Martin van Kranenburg

Webwinkeliers die meer conversie willen halen, doen er alles aan om de beleving meer en meer te laten lijken op een daadwerkelijk bezoek aan de winkel in de winkelstraat. Waar een gemiddelde webwinkel alleen zijn producten toont, zijn er een aantal slimme ondernemers bezig de winkelverkoper te integreren in zijn website.

Youtube als extra verkoopkanaal
De digitale verkoper is in opkomst. Zo wordt het online shoppen zo echt, dat het lijkt alsof je in de winkel staat. Er is wel een groot verschil. Je bepaalt namelijk zelf wanneer je die verkoper nodig hebt. De bezoeker heeft de touwtjes in handen, hij bepaalt wat er gebeurt.

Heb je een nieuw koffiezetapparaat nodig? Breng eens een bezoek aan koffiediscounter.nl. Geïnteresseerd in een bepaald apparaat? Met een druk op de knop is de digitale verkoper gevonden, en die staat altijd voor je klaar. Via een Youtube filmpje krijg je een volledige uitleg over het product en handige tips hoe het apparaat te gebruiken. Het succes zit in de details: elk filmpje is voorzien van een ondertiteling. Handig voor bezoekers die vanaf kantoor de site bezoeken. Daarnaast blijft de “call to action” altijd in beeld. Via een duidelijke button word je zo het boekingsproces ingeschoten.

Een bijkomend voordeel van de Youtube filmpjes is dat er in feite een extra voordeur ontstaat. Als je het SEO technisch gezien goed aanpakt worden de filmpjes ook gevonden in de organische zoekresultaten. Zo wordt het inzetten van de digitale verkoper zowel interessant voor het verhogen van de vindbaarheid als het verhogen van de conversie.

Shoppen met je vrienden
Een andere ontwikkeling is het shoppen met je vrienden. Je gaat winkelen en nodigt enkele vrienden uit door een koppeling te maken met je sociale netwerken, zoals Facebook of Hyves. Op de website www.shopwithyourfriends.com staat een leuke video, die op eenvoudige wijze uitlegt hoe dit in zijn werk gaat.

Dit artikel is verschenen als column in Twinkle.

Gerelateerde Berichten

  • Wordt online shoppen nu echt een bedreiging voor traditionele winkels?

    Vandaag stond op de voorpagina van Spits een artikel met de kop: webwinkels bedreigen middenstand.…

  • Wat brengen de technologische trends de zakenreiziger en de millenial nu echt in een digitale transformatie fase?

    Hoe ik wil communiceren met hotels als hotelgast, is in de loop der jaren wel…

  • Het heden en de toekomst van reismedia volgens Gary Arndt, bekroond reisblogger en fotograaf #vakantiebeurs

    Gary Arndt is een bekroond blogger en reisfotograaf, die al sinds 2007 de hele wereld…

Categorie: E-commerce Tags: koffiediscounter, youtube als verkoopkanaal

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Easy Internet Marketing zegt

    11 juli 2010 om 12:03

    Denk anders ook eens aan de weg die Zappos is ingeslagen: gratis verzending + gratis terugversturen binnen 365 dagen. Op deze wijze zorg je er echt voor dat mensen je producten offline kunnen testen zonder dat ze hier meteen aan vast zitten.

    groeten,

    Stijn Driessen

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV onderzoek Expedia Booking.com Vakantiebeurs Social Media travel TUI TripAdvisor Google mobiel KLM hotels Facebook reizen destinatiemarketing Airbnb reviews instagram technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring