• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wegener RMC Symposium

28 september 2007 door Martin van Kranenburg

Donderdag 1 november vindt het Wegener RMC Symposium plaats. Het centrale thema is de “nieuwe” consument. Die consument die steeds meer gebruik van nieuwe middelen om zich te oriënteren en zijn vakantie te boeken. De reisbranche reageert op het veranderende zoek- en boekgedrag van de consument. Dus is het zaak om te kijken wat de consument beweegt én welke ontwikkelingen binnen en buiten de branche die consument ook motiveert om te ‘bewegen’.

Het Wegener RMC Symposium richt zich op de toekomstvisie van de branche. Want wat is de nieuwe klant in 2010 (en verder)? Onderzoek toont diverse opvallende ontwikkelingen aan. Daarnaast geven sprekers van binnen- en buiten de branche hun mening over het onderwerp.  Dit symposium helpt u uw weg te vinden in het veranderingsproces waarin wij allemaal voortdurend zitten.

Sprekers:
Kees van der Most, directeur CVO-Nipo
CVO-Nipo legt rond deze tijd laatste hand aan een toekomstonderzoek dat zij als een cadeautje aan de reisbranche wil aanbieden. Op basis van klantonderzoek, een uitgebreide en diepgaande analyse van omgevingsfactoren en expert interviews, schetst CVO-Nipo in dat onderzoek een beeld van de reisklant richting 2015. Wat gaat er gebeuren met bungalowvakanties, hotelvakanties, verre reizen, de Middellandse Zee bestemmingen maar ook kampeervakanties.
Kees van der Most biedt ons een blik in de ‘glazen bol’ van CVO-Nipo. Een mooier startpunt van deze middag kunnen we niet wensen.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org
Thuiswinkel.org is de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen aan consumenten via internet, catalogus, post en vanwege de vele e-boekingen nauw betrokken bij de reiswereld. Aan de vooravond van het  Wegener RMC symposium verschijnt het brancherapport Reizen van Thuiswinkel.org. Op basis daarvan een actueel beeld van de stand van zaken en de verwachte ontwikkelingen volgens Thuiswinkel.org.

Wim Butte, CEO Airtrade
Airtrade Holding is een onderdeel van BCD Holding. Airtrade beweegt zich in alle denkbare gebieden van de reiswereld, zowel met diensten richting de trade als de consument. Bekende merken zijn Vliegwinkel.nl, Budgetair, VakantieXperts en Maduro Travel. Maar ook Travelpackager, Hotelwinkel.nl, Vayama.com en Bizztrip.com.
CEO Wim Butte kan dan ook als geen ander vanuit een groot aantal invalshoeken reageren op de toekomstscenario’s van CVO-Nipo én uiteraard zijn eigen visie met ons delen.

Rob Driessen, directeur Zoover
Zoover is één van die partijen die ervoor zórgt dat de consument verandert. Door het aanbieden van reviews op Zoover, inmiddels één van de drukst bezochte reissites van Nederland, heeft de consument een bijzonder informatiemedium aangereikt gekregen: de mening van de consument zelf. Deze en andere vormen van ‘User Generated Content’ staan nog maar aan het begin van hun ontwikkelingen, zal Rob Driessen ons duidelijk maken.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de plannen van Zoover – erg knap overigens hoe Zoover in korte tijd zo professioneel is neergezet- en de toekomstscenario’s van de heer Butte. Aanmelden kan via de Reisrevue (RMC).

Gerelateerde Berichten

  • RMC Automatiseringsdag 2011

    Voor het geval je het gemist hebt, op 24-11-2011 is alweer een RMC automatiseringsdag ,…

  • Symposium 'Travel 3.0, Hoe bereik je de hedendaagse consument

    Op 20 september organiseert het Innovatielab het symposium 'Travel 3.0, Hoe bereik je de hedendaagse…

  • ING Travel Symposium 3 maart

    Hoe reist de reisbranche verder? De reiswereld heeft turbulente tijden achter de rug, mede als…

Categorie: Trends

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing travel Expedia KLM reizen TUI instagram Facebook TripAdvisor NHTV Airbnb reviews mobiel Vakantiebeurs Google hotels onderzoek Social Media Booking.com technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring