Donderdag 1 november vindt het Wegener RMC Symposium plaats. Het centrale thema is de “nieuwe” consument. Die consument die steeds meer gebruik van nieuwe middelen om zich te oriënteren en zijn vakantie te boeken. De reisbranche reageert op het veranderende zoek- en boekgedrag van de consument. Dus is het zaak om te kijken wat de consument beweegt én welke ontwikkelingen binnen en buiten de branche die consument ook motiveert om te ‘bewegen’.

Het Wegener RMC Symposium richt zich op de toekomstvisie van de branche. Want wat is de nieuwe klant in 2010 (en verder)? Onderzoek toont diverse opvallende ontwikkelingen aan. Daarnaast geven sprekers van binnen- en buiten de branche hun mening over het onderwerp.  Dit symposium helpt u uw weg te vinden in het veranderingsproces waarin wij allemaal voortdurend zitten.

Sprekers:
Kees van der Most, directeur CVO-Nipo
CVO-Nipo legt rond deze tijd laatste hand aan een toekomstonderzoek dat zij als een cadeautje aan de reisbranche wil aanbieden. Op basis van klantonderzoek, een uitgebreide en diepgaande analyse van omgevingsfactoren en expert interviews, schetst CVO-Nipo in dat onderzoek een beeld van de reisklant richting 2015. Wat gaat er gebeuren met bungalowvakanties, hotelvakanties, verre reizen, de Middellandse Zee bestemmingen maar ook kampeervakanties.
Kees van der Most biedt ons een blik in de ‘glazen bol’ van CVO-Nipo. Een mooier startpunt van deze middag kunnen we niet wensen.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org
Thuiswinkel.org is de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen aan consumenten via internet, catalogus, post en vanwege de vele e-boekingen nauw betrokken bij de reiswereld. Aan de vooravond van het  Wegener RMC symposium verschijnt het brancherapport Reizen van Thuiswinkel.org. Op basis daarvan een actueel beeld van de stand van zaken en de verwachte ontwikkelingen volgens Thuiswinkel.org.

Wim Butte, CEO Airtrade
Airtrade Holding is een onderdeel van BCD Holding. Airtrade beweegt zich in alle denkbare gebieden van de reiswereld, zowel met diensten richting de trade als de consument. Bekende merken zijn Vliegwinkel.nl, Budgetair, VakantieXperts en Maduro Travel. Maar ook Travelpackager, Hotelwinkel.nl, Vayama.com en Bizztrip.com.
CEO Wim Butte kan dan ook als geen ander vanuit een groot aantal invalshoeken reageren op de toekomstscenario’s van CVO-Nipo én uiteraard zijn eigen visie met ons delen.

Rob Driessen, directeur Zoover
Zoover is één van die partijen die ervoor zórgt dat de consument verandert. Door het aanbieden van reviews op Zoover, inmiddels één van de drukst bezochte reissites van Nederland, heeft de consument een bijzonder informatiemedium aangereikt gekregen: de mening van de consument zelf. Deze en andere vormen van ‘User Generated Content’ staan nog maar aan het begin van hun ontwikkelingen, zal Rob Driessen ons duidelijk maken.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de plannen van Zoover – erg knap overigens hoe Zoover in korte tijd zo professioneel is neergezet- en de toekomstscenario’s van de heer Butte. Aanmelden kan via de Reisrevue (RMC).