• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Weinig budget maakt Griekenland creatief in online marketing

11 november 2013 door Bas Wanrooij

Toerisme is één van de belangrijkste inkomstenbronnen voor Griekenland. Het jaarlijkse budget om Griekenland als vakantiebestemming wereldwijd te promoten wordt steeds minder. Voor volgend jaar kan de Griekse minister voor toerisme Kefalogianni 7,5 miljoen euro spenderen, in plaats van de 10 miljoen die ze dit jaar ter beschikking heeft. Ondanks het beperkte budget verwacht Griekenland dit jaar voor het eerst in de geschiedenis méér dan 17 miljoen toeristen uit het buitenland. Voor volgend jaar liggen de verwachtingen nog hoger. Waar dat door komt? Laten we vooral zeggen: in tijden van economische crisis word je nóg creatiever. 

Meer online met minder budget

Internet loopt als een rode draad door de campagnes van de GNTO (Greek National Tourism Organization) en dat doen ze goed. Centraal staat visitgreece.gr met inmiddels een behoorlijk grote community. Op Facebook 98.000 fans, op Twitter 30.000 volgers, inspirerende foto albums op Pinterest en ook actief op Instagram, YouTube en Google+.

Recent is de online en social media campagne voor de zomer van 2014 gestart en loopt door tot en met maart 2014.  Per land is de campagne verschillend, maar denk aan joint promotions met prominente spelers in de internationale reiswereld als Tripadvisor, Expedia en Lastminute.com.

Vorig jaar lanceerde de GNTO True Greece True Supporters met een eigen website. Om de negatieve klanken uit de markt te halen werden wereldwijd supporters van Griekenland gezocht. Hun positieve gevoel werd met korte quotes en een foto op de site verzameld. Loretta Schrijver, Aart Staartjens en Erik van Muiswinkel zijn enkele Nederlandse enthousiastelingen over Griekenland als vakantieland.

De folders en brochures van eilanden, regio’s op het vasteland en belangrijke archeologische bezienswaardigheden worden sinds kort op de site aangeboden in PDF vorm. Dat bespaart een hoop drukkosten en wat te denken van de dure distributie wereldwijd via de verkeersbureaus. De meeste zijn vernieuwd en nu al in veel meer talen beschikbaar.

GREECE an all time classic

Inmiddels is men gestart met het bouwen van een compleet nieuwe site, de begin 2015 af zal moeten zijn. De nieuwe website zal Griekenland wereldwijd nog beter op de digitale kaart moet zetten, wordt beschikbaar is in zes verschillende talen en gevuld met virtuele tours. Het logo met de slogan Greece an all time classic, geschreven in een klassiek passend font met de kleuren blauw en wit, geven de huidige campagne een traditionele en herkenbare Griekse uitstraling.

Credits afbeelding: Griekenland.net

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Griekenland bezienswaardigheden online
    Griekse musea virtueel online en met WiFi

    Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter…

  • Mooie campagne | Inspired by Iceland

    Vorige week tijdens de e-mailmarketing conferrentie liet Roy Platje van Boekvandaag.nl dit filmpje zien als…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: Griekenland, visitgreece

Over Bas Wanrooij

Bas Wanrooij is ondernemer vanuit Follow Media en reisspecialist voor Corfu Korfoe Sunshine Holidays. Na een studie HEAO Commerciële Economie heeft hij jarenlang als Marketing Manager gewerkt en ruime ervaring opgedaan in de offline en vooral de online wereld. Op TravelNext blogs over o.a. Greece als destinatie, maar ook duurzaamheid in de (online) reiswereld. Zijn passie voor reizen en Griekenland als vakantiebestemming uit hij dagelijks op de inspirerende website Griekenland.net.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Consumentenpsycholoog geeft advies Hoe zorg je als land voor effectieve marketing of branding? schreef:
    12 januari 2015 om 07:06

    […] het moment dat we geacht worden de vakantieplannen te maken. Griekenland gaat creatief om met het krimpende budget, Kazachstan zag enkele jaren geleden de toegevoegde waarde al en ook Zwitserland is een beetje […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reizen NHTV Booking.com Expedia instagram onderzoek Social Media destinatiemarketing mobiel technologie hotels Airbnb TUI TripAdvisor reviews Google travel Facebook KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring