Als mensen een blik op mijn scherm werpen is meestal de reactie: jeetje wat heb jij allemaal openstaan? Het antwoord: Veel verschillende tools. Waarop de volgende reactie vaak is, maar gebruik je die dan allemaal? Ja, ik gebruik ze allemaal dagelijks! Ik vertel je graag welke en wie weet heb jij ook nog een goede tool voor mij!

Klipfolio: meten is weten!

Wij hebben Klipfolio ingericht als dashboard waarbij we in één scherm de realtime stand van zaken van de online boekingen voor al onze hotels, via al onze eigen domeinen en third party websites. In het dashboard meten we dit naast onze doelstellingen en zo direct bijsturen. Voor meer uitdieping van onze eigen sites gebruik ik (natuurlijk) Google Analytics.

Revinate

Als reviewanalyse, online reputatie- en social media management tool gebruiken we sinds kort Revinate. Ieder hotel kan hier zelf in één dashboard zien wat gasten zeggen en hier direct op anticiperen.  Al eerder schreef ik wat Reviews betekenen bij Revenue management. Tevens kun je met Twitter en Facebook posts (sceduled) versturen en is het een intern communicatiemiddel.

Evernote

Voor al mijn lijstjes en die maak ik nogal vaak en graag, gebruik ik Evernote. Zo kan ik overal (op mijn iPhone, iPad, Laptop) bij mijnn zelfde lijstjes en mijnn aanvullingen er bij zetten. Ook zet ik hier vaak even kladteksten in en kun je makkelijk printscreens plakken.

Google SEO tools

Met de Google SEO tool kun je eenvoudig testen hoe jouw pagina scoort in de ranking in de verschillende zoekmachines (Google.nl, Google.com, Yahoo en Bing). Daarnaast kun je woorddichtheidsanalyses en info over de technische specs van je site inzien.

Handig bij Adwords: keyword tools

Met de keyword-tool maak je simpel en snel prefix, suffix en brackets rondom je keyword lijsten voor Adword campagnes. Dit scheelt je dus enorm veel tijd bij het maken van je Adwords campagnes!

Email template optimaliseren

Zoals je wellicht weet zijn Outlook en Gmail niet geheel CSS proef voor je e-mailnieuwsbrief templates. Om deze toch te optimaliseren is Putsmail een handige tool. Hiermee kun je testen hoe jouw mailing eruit komt te zien in verschillende systemen. Mocht je mailen vanuit Mailchimp kun je je code hier ook automatisch laten optimaliseren.

Google tools

Uiteraard haal je ook veel info uit je webmastertools. Daarnaast maak ik natuurlijk voor online campagnes UTM links zodat we deze als campagne kunnen volgen in Analytics.
Verder hebben we uiteraard een reserveringssysteem, CMS systemen en onze mailclients. Heb jij nog onmisbare tools?