• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wie is Trivago, wat doen ze?

24 april 2009 door Martin van Kranenburg

Het leuke van een blog als Reismanagers, is dat ik van steeds meer 2.0 website en startups persberichten krijg toegestuurd. Onlangs ook van Trivago. Lees hier het verhaal achter hun concept.

Trivago is opgericht in Düsseldorf in 2005 door vrienden van dezelfde universiteit, Rolf Schrömgens, Peter Vinnemeier en Malte Siewert, na ontelbare avonden van brainstorming. Ze bedachten hoe ze een reisinformatieportaal met een zoekmachine konden creëren die fundamenteel anders zou zijn dan de algemene zoekmachines zoals Google. De ‘search and store’ benadering werkte simpelweg niet voor reizen, een industrie waarin informatie over prijzen en beschikbaarheid snel veranderen.

Het team programmeerde voortdurend voor maanden aan een stuk. In het begin van 2005 hadden zij de eerste betaversie van trivago ontwikkeld. In de zes maanden daarop werden de platforms getest en verder ontwikkeld door een nog altijd stijgend aantal trivago enthousiastelingen. In juni 2005 bestond trivago niet alleen uit een officieel framework, maar de community was ook volledig functionerend voor de eerste keer. Meer en meer inhoud werd toegevoegd in de volgende maanden, en aan het einde van 2005 telde de eerste officiële versie al meer dan 150.000 bezoekers per maand.

Deze groei zette gelijkmatig door in 2006. Trivago heeft haar doel bereikt om een echte internationale community te worden, door het verkrijgen van meer en meer gebuikers in het Verenigd Koninkrijk en in Spanje en Frankrijk aan het einde van dat jaar. Daarna ging in juli 2007 het platform voor Zweden online en hierna volgde Polen als platform. Inmiddels zijn er 11 platforms online, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Frankrijk, Italië, Zweden, Griekenland, Polen, Nederland (sinds het najaar 2008), Servië en Rusland en heeft trivago meer dan 5 miljoen bezoekers per maand over heel Europa. Trivago´s partnerondernemingen zijn onder andere expedia.de, InterContinental Hotels Group, hotel.de, venere.com, en Bookings.com

Op Trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel voor het goedkoopste tarief. De online service vergelijkt de hoteltarieven van meer dan 30 boekingsplatforms voor 400.000 hotels wereldwijd. Daarnaast heeft trivago 15 miljoen hotelbeoordelingen op de website en laat het voor elk hotel de gebruikersbeoordelingen op bekende portalen zien. Trivago vergelijkt niet de prijzen van online reisbureaus, maar de kamerprijzen. De gebruiker ziet of bij de prijs het ontbijt inbegrepen is, een reservering geannuleerd kan worden, en of een creditcard voor de reservering nodig is.

Gerelateerde Berichten

  • Online sinds 1998

    Al meer dan 10 jaar ben ik als e-commerce manager, adviseur en trainer werkzaam in…

  • Expedia neemt zoekmachine Trivago over

    Dat meldt Emerce in een blog: 'Expedia wil voor 477 miljoen euro een belang van…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

Categorie: Interviews, Specials Tags: hotel zoekmachine, Malte Siewert, Peter Vinnemeier, Rolf Schrömgens, Trivago

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Social Media technologie Google Vakantiebeurs mobiel hotels instagram TUI TripAdvisor NHTV reizen destinatiemarketing reviews Expedia Airbnb Booking.com travel KLM onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring