Twitter is ondertussen niet meer weg te denken als online marketinginstrument. Steeds meer mensen gebruiken Twitter en dat betekent dat er ook steeds meer gepraat wordt over merken en bedrijven. Met de opkomst van Twitter wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om dit te monitoren en hierop in te spelen. In onderstaand filmpje een wederom een geweldig filmpje van de heren van Commoncraft.com over Twitter Search.
Over Martin van Kranenburg
In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.
Nice movie! …enuh…gewoon Clipit abo nemen…weet je precies wat er waar overal over je wordt geschreven op Internet…ook Twitter!! 🙂
Hi Paul, dank voor je aanvulling. Een andere dienst is ook nog http://www.techrigy.com/
Handige uitleg over Twitter search. Ik heb een blog geschreven over een aantal Twitter-misverstanden (voor diegene die het fenomeen niet helemaal snappen). Zit je zelf op Twitter? http://twitter.com/bookler
Interessant, zou leuk zijn om een update te zien.
http://nl.tracebuzz.com/ is trouwens een tool die ik nu net gebruik. Eerste resultaten zjn prima. En Vanessa wat verwacht je, bedoel je met een update?
Martin