• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Win je eigen terras in Bergen op Zoom!

22 augustus 2013 door Steven de Jong

Halverwege wereldsteden, daar waar Brabant Zeeland kust, ligt als eeuwenoude parel, Bergen op Zoom. Net als veel andere Nederlandse steden zoekt Bergen op Zoom continu naar nieuwe manieren om zichzelf als aantrekkelijke stad te promoten onder dagjesmensen en vakantiegangers in Nederland en België. Samen met Think! Social Media werd een Facebook campagne ontwikkeld met een stoutmoedige hoofdprijs.

De hoofdprijs: win je eigen terras op de Grote Markt in Bergen op Zoom! De winnaar en 50 vrienden worden opgehaald met een bus en afgezet op de Grote Markt in Bergen op Zoom. Hier is een privé terras opgebouwd en word je urenlang voorzien van drank, happen en allerlei soorten entertainment. De Facebook actie is voor iedereen toegankelijk. Like ‘Aangenaam Bergen op Zoom’ en vertel waarom jij je eigen terras wilt winnen.

Citymarketing en Facebook

Citymarketeer Emiel Kuijpers legt uit wat de rol is van Facebook binnen de algehele strategie van Bergen op Zoom:

“In Bergen op Zoom wordt Facebook steeds belangrijker binnen onze citymarketingstrategie. Dankzij Facebook kunnen we dagelijks op positieve wijze contact onderhouden met onze doelgroep. Op de eerste plaats zijn dat inwoners, maar we zien ook steeds meer bezoekers uit andere steden die onze pagina ‘liken’.Onze berichten variëren van leuke tips over nieuwe winkels tot het promoten van een evenement. Dit jaar willen we minimaal 10.000 kwalitatieve volgers verwelkomen, maar uiteindelijk is onze ultieme wens dat iedere gebruiker van Facebook, onze pagina ‘Aangenaam Bergen op Zoom’ raadpleegt tijdens zijn bezoek aan onze historische stad. Voor ons is Facebook een ideaal middel om loyaliteit op te bouwen en het aantal herhaalbezoeken te verhogen.”

Gezelligheid op de Grote Markt

De Grote Markt is het bekende en levendige centrum van Bergen op Zoom. Het is het start- en eindpunt van bezoekers aan de stad. Bezoekers beginnen hier de dag met koffie en gebak en komen na een middag winkelen en musea bezoek terug voor een borrel of diner. Het winnen van je eigen privé terras voor jou en 50 vrienden belicht het bekende centrum en staat voor het gevoel van Bergen op Zoom; het theater van het goede leven.

Wil jij ook kans maken op het winnen van je eigen terras? Doe dan mee aan de Facebook actie van Bergen op Zoom.

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Vechtdal Marketing vraagt Facebook fans een naam te geven aan hun wandelroute!

    Met een uitgebreid  Wandelnetwerk en Ommen als Wandelgemeente van het jaar 2013 is het Vechtdal…

  • Facebook update: advertentievoorkeuren en blockers tegen adblockers

    Afgelopen week heeft Facebook een nieuwe update gelanceerd waardoor gebruikers meer macht krijgen over de…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: destinatiemarketing, Facebook, Social Media, sociale media

Over Steven de Jong

Steven de Jong heeft zijn eigen social media bureau, Olifant Media. Hij helpt bedrijven en organisaties (binnen en buiten toerisme & travel) met het behalen van hun marketingdoelstellingen via een creatief-effectieve social media aanpak. Opdrachtgevers waren o.a. KLM, Leiden Marketing, Nationale Nederlanden en Het Scheepvaartmuseum. Hiervoor was Steven social media marketeer bij Think! Amsterdam, webredacteur bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en schreef hij het boek ‘Aan mijn jongere ik’.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Benchmark; toeristische promotieorganisaties en nieuwe marketing - TravelNext schreef:
    2 juli 2015 om 09:42

    […] een aantal DMO’s, zoals Delft Marketing wordt Facebook goed ingezet. Ook zijn er voorbeelden van leuke campagnes. In totaal zijn er nu 7 DMO’s met meer dan 10.000 likes (dat had alleen I Amsterdam in 2012). […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Facebook reviews instagram Google destinatiemarketing Airbnb Vakantiebeurs reizen travel NHTV TripAdvisor Expedia mobiel hotels technologie Booking.com TUI KLM onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring