Halverwege wereldsteden, daar waar Brabant Zeeland kust, ligt als eeuwenoude parel, Bergen op Zoom. Net als veel andere Nederlandse steden zoekt Bergen op Zoom continu naar nieuwe manieren om zichzelf als aantrekkelijke stad te promoten onder dagjesmensen en vakantiegangers in Nederland en België. Samen met Think! Social Media werd een Facebook campagne ontwikkeld met een stoutmoedige hoofdprijs.

De hoofdprijs: win je eigen terras op de Grote Markt in Bergen op Zoom! De winnaar en 50 vrienden worden opgehaald met een bus en afgezet op de Grote Markt in Bergen op Zoom. Hier is een privé terras opgebouwd en word je urenlang voorzien van drank, happen en allerlei soorten entertainment. De Facebook actie is voor iedereen toegankelijk. Like ‘Aangenaam Bergen op Zoom’ en vertel waarom jij je eigen terras wilt winnen.

Citymarketing en Facebook

Citymarketeer Emiel Kuijpers legt uit wat de rol is van Facebook binnen de algehele strategie van Bergen op Zoom:

“In Bergen op Zoom wordt Facebook steeds belangrijker binnen onze citymarketingstrategie. Dankzij Facebook kunnen we dagelijks op positieve wijze contact onderhouden met onze doelgroep. Op de eerste plaats zijn dat inwoners, maar we zien ook steeds meer bezoekers uit andere steden die onze pagina ‘liken’.Onze berichten variëren van leuke tips over nieuwe winkels tot het promoten van een evenement. Dit jaar willen we minimaal 10.000 kwalitatieve volgers verwelkomen, maar uiteindelijk is onze ultieme wens dat iedere gebruiker van Facebook, onze pagina ‘Aangenaam Bergen op Zoom’ raadpleegt tijdens zijn bezoek aan onze historische stad. Voor ons is Facebook een ideaal middel om loyaliteit op te bouwen en het aantal herhaalbezoeken te verhogen.”

Gezelligheid op de Grote Markt

De Grote Markt is het bekende en levendige centrum van Bergen op Zoom. Het is het start- en eindpunt van bezoekers aan de stad. Bezoekers beginnen hier de dag met koffie en gebak en komen na een middag winkelen en musea bezoek terug voor een borrel of diner. Het winnen van je eigen privé terras voor jou en 50 vrienden belicht het bekende centrum en staat voor het gevoel van Bergen op Zoom; het theater van het goede leven.

Wil jij ook kans maken op het winnen van je eigen terras? Doe dan mee aan de Facebook actie van Bergen op Zoom.