• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

WUA Travel expert sessies

3 augustus 2011 door Patrick Mulder

Afgelopen maandag werd ik op uitnodiging van Wouter Blok gevraagd om als reis-expert deel te nemen aan de WUA Summer Expert Sessions. WUA is het bureau dat marktonderzoek doet naar de online performance van bedrijven. De vraag die aan de travel experts werd gevraagd werd:

Boek een reis naar Griekenland met partner of gezin

In een speciale zaal namen we plaats achter de computers. Op het ene scherm konden we onze zoekopdrachten uitvoeren en websites beoordelen op punten die wij belangrijk vonden. Op het andere scherm stonden enorme vragenlijsten van WUA waarmee zij ons oordeel vastlegden. Later bleek dat onze open antwoorden tijdens de sessie al door de toehoorders gezien werden. Feitelijk keken ze dus live mee met onze analyse.

Na 2 uur, waarin we ongeveer 3 sites konden beoordelen, gingen we naar de speciale video-zaal. Aan een ronde tafel gingen we vervolgens in discussie met elkaar om de volgende zaken te bespreken:

  • Bij welke aanbieder zou je nu boeken, als je nu moest beslissen
  • Welke aanbieder komt op de 2e plaats en waarom niet op de 1e plek
  • Wat vind je van de andere sites die je hebt besproken
  • Op welke manier ben je gaan zoeken en wat vind je belangrijk in je zoektocht
  • Hoe ziet de ideale website in de reisbranche er volgens jou uit

Wouter Blok is druk aan het uitleggen
Het werd een interessante discussie met veel goede feedback waar de toehoorders (allemaal reismanagers) ongetwijfeld heel veel aan zullen hebben bij het verbeteren van hun website en SEO en SEA strategie.

Wat bij de meeste van mijn mede-reisexperts (Wouter Blok, Marc Sijtstra, Matties Otter, Reinier Linthorst Homan, Martin de Boer) hadden gezien is dat goede filters essentieel zijn. Evenals reviews en grote (relevante) foto’s.

Andere quotes tijdens de expert-sessie
De travel experts waren het verder eens over het belang van bovenaan staan in Google: “top positie is top volume” aldus Wouter.
Het hebben van reviews is essentieel en kunnen je conversie enorm verhogen. Zorg er wel voor dat ze betrouwbaar overkomen en gebruik bijvoorbeeld je lokale vertegenwoordigers voor het plaatsen van reviews of reistips. Die mensen hebben veel kennis en waardevolle informatie voor je reizigers. Of laat ze foto’s nemen en gebruik deze in je websites.

Filteren van reviews
Reizigers willen graag informatie die relevant is. Dat betekent dat je bijvoorbeeld moet kunnen filteren op doelgroep. Zodat een reiziger alleen reviews kan zien van “gezinnen met kinderen”. Pas vervolgens de landingspage dynamisch aan die filters aan zodat de conversie vergroot wordt. Op de landingspage die getoond wordt na filters met kinderen moeten dus kinderfoto’s getoond worden en geen jongeren bijvoorbeeld.

Zoover award
Een reisaanbieder gebruikte de Zoover award. Dat wekt vertrouwen omdat reizigers dit herkennen. Gebruik dit dus op je pagina’s.

Tips van andere reizigers
Een goede tip van 1 van de experts was om de Tripadvisor tips in te laden op een accommodatie pagina om zo meer beleving te geven en daarmee de conversie te verhogen

Facebook connect en boekingsformulieren
Waarom moet je voor een simpele reis naar Duitsland meer informatie opgeven dan voor het boeken van een vliegreis naar Hong Kong? Boekingsformulieren zijn te lang was de unanieme mening. Alle vragen over thuisblijvers etc. kunnen ook gesteld worden nadat de boeking/betaling binnen is. Die leiden af van de conversie doelstellingen. Daarnaast kun je Facebook Connect gebruiken om veel gebruikte NAW velden vooraf in te vullen. Dat scheelt de gebruiker weer ergernis.

Ik wil niet nu boeken
Uit elk onderzoek en uit Analytics blijkt dat consumenten niet direct boeken. Ze komen via verschillende kanalen en boeken niet bij het 1e bezoek. Geen enkele site, die ik had bezocht, bood een handige mogelijkheid om de boeking naar mezelf te mailen om deze later af te ronden. Hiermee heb je veel voordelen:

  • Je bindt de reiziger aan je merk
  • Je kunt e-mail marketing gebruiken om de boeking binnen te halen
  • Als de klant deze keer niet bij je boekt heb je wel zijn gegevens voor een volgende reis
  • Je komt meer te weten over reisbestemmingen, gezinssamenstellingen etc. Waardevolle marketinginformatie

Sorteren van filters
Niet voor iedereen is de prijs belangrijk. Daarom moeten gebruikers zelf kunnen bepalen op welke filters ze de reizen kunnen sorteren.

Compilatie film met de bevindingen van de experts
Op mijn blog heb ik onderaan de compilatie film geplaatst van deze leerzame middag. (even naar beneden scrollen)

Gerelateerde Berichten

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Travel Search Event

    Eerste Travel Search Event Dinsdag 15 juni organiseren OmnIT, Emid en Exalead het eerste Travel…

  • Offline apps met unieke features om te navigeren/reizen: reizigerstrends om in de gaten te houden

    Offline navigeren is misschien wel een van de grootste reizigerstrends, alhoewel, dat hoeft binnenkort niet…

Categorie: Travel Events Tags: adfiliate, Expert Website Review, filters, reviews, travel, WUA

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Booking.com TripAdvisor reviews TUI mobiel onderzoek destinatiemarketing Vakantiebeurs instagram Expedia Google NHTV Social Media travel Airbnb hotels Facebook technologie KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext