• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De zeven grootste afknappers bij hotels

24 november 2017 door Suzanne van Duijn

Na dit jaar meer dan 100 nachten in hotels te hebben geslapen weet Suzanne van Duijn inmiddels goed wat wel en niet voor haar werkt. Dit zijn haar grootste hotelergenissen. Welke herken jij?

Zoveel mensen, zoveel wensen. Iedere consument is anders en heeft andere eisen bij het zoeken en boeken van hotels. Na jaren van veel reizen heb ik niet alleen mijn eigen voorkeuren duidelijk voor ogen, maar net zo goed mijn hotelergernissen. Sommige afknappers kan ik tijdens het boekingsproces ‘eruit filteren’, andere ontdek ik helaas pas in de praktijk. Hotels, kunnen jullie dit voor mij afschaffen? Of mij in ieder geval een keuze bieden?

  1. Geen tweepersoonsbed

Altijd leuk als ik met mijn vriend op reis ben: een bed met twee matrassen. Lekker gezellig! Nog erger vind ik overigens twee dekens. Helemaal als het hotel aangeeft ‘romantisch’ te zijn. Ik begrijp dat verschonen makkelijker gaat bij losse matrassen en losse dekens, maar vermeld het dan in ieder geval op de website of geef een gast te mogelijkheid ook een ‘echt’ tweepersoonsbed te boeken.

  1. Duur ontbijt

Ik verbaas me er regelmatig over dat hotels zo’n duur ontbijt aanbieden. Ontbijtjes van 12,50 euro zijn vaak minimaal. Niet zelden is het 15 euro of meer. Om over écht dure hotels maar niet te spreken. Terwijl er vervolgens vaak een standaard buffet klaar staat. Kan dat niet goedkoper? Prijs/kwaliteit kies ik vrijwel altijd voor een ontbijtje in de stad. Voor 15 euro kan ik elders een heerlijk broodje eten mét koffie en sapje. Bovendien ontdek ik dan ook nog wat op de plaats van bestemming.

  1. Niet eco-friendly

Duurzaam ondernemen is het nieuwe normaal. Althans, dat dacht ik. Niet ieder hotel denkt er zo over en verwisselt elke dag alle handdoeken. Terwijl ik die prima nog een dagje gebruik! Niet iedereen denkt er misschien zo over, dus wellicht handig om gasten zelf de keuze te bieden. Op de grond = vervangen, aan het haakje = nog een keer gebruiken. It’s as simple as that.

  1. Non-stop airco

Laatst was ik in een hotel waar ik niet zelf de airconditioning kon bedienen. Het ding bleef de hele nacht loeien. Tot mijn grote verdriet, want ik heb graag wat écht frisse lucht in mijn kamer. Helaas kunnen in veel hotels dan ook niet de ramen open. Wat dan wel weer heel eco-friendly is, moet ik toegeven. Maar alsjeblieft, geen mij zelf de controle over de lucht in mijn kamer.

  1. Anti-influencer

We leven bijna in het jaar 2018, dus je zou verwachten dat ieder bedrijf inmiddels het hoe en waarom van werken met influencers wel inziet. Niets is minder waar. Er zijn genoeg hotels die niet samenwerken met bloggers, vloggers of Instagrammers. Dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar schiet het niet af om de verkeerde redenen. Mijn hart huilt ook als ik zie dat hotels wél samenwerken en de influencer vervolgens de slechtste kamer geven. Wat wil je dan uitstralen?

  1. Niet onderscheidend/vernieuwend

Ik zeg dit niet alleen omdat ik zelf graag verrast word, maar ook voor hotels hun eigen bestwil: wees onderscheidend. Het is lastig om uniek te zijn anno 2017. Toch doe je er goed aan om in ieder geval je beste punten goed weer te geven. Wie blijft rekenen op cijfers uit het verleden staat buitenspel. Tijden veranderen, dus dat wordt ook van jou verwacht. Voor jou anders tien anderen die wel vernieuwen!

  1. Geen social media

Gemiste kans! Toch schrik ik ervan hoeveel bestemmingen, reisorganisaties en hotels (en überhaupt: bedrijven in het algemeen) geen social media gebruiken. Of alleen Facebook. Terwijl Instagram alleen maar populairder wordt onder de doelgroep van 20 tot 39 jaar. Een veelgehoord verweer is dat de doelgroep van een hotel ouder is. Maar dat betekent toch niet dat er ook geen andere doelgroep aangetrokken kan worden? Bovendien worden mensen van 20 tot 39 jaar ook ouder: over vijf jaar zijn veertigers waarschijnlijk één van de meest actieve gebruikers van Instagram. Ga met je tijd mee: een social media-achterstand kan je nu nog inhalen, maar over een paar jaar écht niet meer! 

Deze blog is geschreven door Suzanne van Duijn, freelance reisblogger en pr-adviseur voor onder andere Better Places.

Gerelateerde Berichten

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • SeatID: zie bij welk hotel je Social media vrienden ook zijn geweest

    De website voor last-minute hotelreserveringen, Hot Hotels, heeft SeatID geïntegreerd. Je downloadt de mobiele applicatie…

  • Technologie dwingt hospitality tot betere innovatie

    Robots inzetten als kelner, mobiel boeken en betalen en een virtuele conciërge. Het zijn interessante…

Categorie: Technologie, Trends

Over Suzanne van Duijn

Suzanne van Duijn (1988) is de oprichter en eigenaar van SuusjeHQ, een online bureau voor pr en content. SuusjeHQ richt zich op wereldse bedrijven; veelal actief in travel en/of de sociale hoek. Door middel van goede content en andere free publicity-methoden helpt SuusjeHQ haar klanten aan (online) exposure. Daarnaast organiseert Suzanne regelmatig events, zoals haar pr-workshop voor ondernemers en 'De Reislustige Freelancer' over locatie-onafhankelijk werken. Suzanne is tevens (gast)docent/spreker en runt haar eigen blog Artikel255.nl over leuker werken en meer reizen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen TUI TripAdvisor technologie reviews Airbnb travel Vakantiebeurs instagram KLM Social Media onderzoek Google hotels Facebook mobiel Booking.com NHTV destinatiemarketing Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring