• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zo houd je millennials geïnteresseerd – een multichannel social experience case

27 maart 2015 door Sanne Bakker

Generator Hostels is het snelst groeiende hostelmerk in Europa. Hun succesfactor? Een multichannel social experience. Benjamin Waters legt tijdens #SoMeT15EU uit hoe Generator Hostels de aandacht van millennials vast weet te houden.

generatorhostels

Na de vele DMO’s mocht Benjamin Waters van Generator Hostels zijn opwachting maken bij #SoMeT15eu. Generator Hostels is het snelst groeiende hostelmerk in Europa en onderscheidend doordat ze betaalbare luxe en een onbetaalbare ervaring leveren. Behalve het design interieur, een agenda vol toffe events en gratis wifi is het hotel nog meer. De ‘s’ in hostel staat wat Benjamin betreft ook voor Social. Wat ieder Generator Hostel uniek maakt is dat zij de lokale experience van de stad ademt. Ze zijn dus niet een accommodatie maar een destinatie! Je vindt de hostels nu al in Barcelona, Berlijn, Kopenhagen, Dublin, Hamburg, Londen en Parijs en COMING in 2016: AMSTERDAM! In zijn keynote vertelde Benjamin hoe Generator Hotels FOBO’s, want dat is hun doelgroep, aantrekt.

Wie zijn de FOBO’s?

FOBO’s is de afkorting van ‘fear of being offline’. Dit zijn millennials geboren na 1980, die vergroeid zijn met mobiele devices en social media. Wifi is voor hen dé levensbehoefte. Naast FOBO hebben ze nog een andere aandoening: FOMO, ‘fear of missing out’. Ze hebben dus de behoefte om zoveel als mogelijk te beleven want: you only live once! Het profiel van de FOBO met FOMO:

  • Geboren na 1980, gemiddeld 26 jaar oud
  • Zoeken zoveel mogelijk unieke experiences
  • Laten zich vooral inspireren door (virtuele) vrienden
  • What’s in it for me? is een belangrijke vraag voor hen (ook bij het aangaan van relaties)
  • Wifi is de eerste levensbehoefte
  • Ze zijn vergroeid met ‘mobiele devices’
  • 97% post op social netwerken en delen hun ervaringen tijdens de reis
  • Zijn erg competitief als het gaat om de like-ability van hun ego
  • 84% laat zich beïnvloeden bij de echtheid en authenticiteit van user generated content
  • 32% boekt hun hostel 30-40 dagen voor vertrek, 20% 40-50 dagen voor vertrek, en 15% 20-30 dagen voor vertrek. De experiences worden dus wel ‘gepland’ en niet last-minute geboekt
  • 35% reist alleen en 35% reist als duo
  • 25% blijft twee nachten in een hostel, 25% drie nachten.
  • Ze lezen niet veel content maar laten zich vooral door beelden sturen

Wat is de strategie van Generators Hostels?

Benjamin lichtte toe dat onderdeel zijn van de complete custumer journey van de FOBO de voornaamste uitdaging is. Hierbij is consistentie het sleutelwoord. Dit betekent dat de website, social media, uitingen op locatie, maar ook de menukaart en evenementen zoals live muziek, tentoonstellingen en vintage markten die georganiseerd worden, geanalyseerd zijn en volledig op elkaar zijn afgestemd.

“Millenials have bullsh*t sensors.They know if they’re being advertised to.” – Benjamin Waters

Uiteraard is het binnenhalen van zoveel mogelijk directe boekingen een belangrijke drive van de marketing activiteiten. Hierbij zet Generator Hostels vooral in op het beslissingsproces.

benjaminonstage

Multichannels in het beslissingsproces

Dat de marketing van Generator Hostels dus online plaats vind is wel duidelijk. Offline vinden vooral de events plaats die online ook weer verder leven. Omdat de millenials veel waarde hechten aan user generated content is zegt Benjamin hierover: “Telling a story helps to connect at a deeper emotional level”. De channelmix bestaat o.a. uit:

Google Streetview

Alle hostels zijn in beeld gebracht met 360° foto’s op Google Streetview. Hierbij zijn behalve de openbare ruimtes ook hotelkamers en suites in beeld gebracht. Aangezien deze doelgroep zich vooral op basis van beelden oriënteert, geeft dit een echte indruk van de plek.

streetview

De Streetview bij Generator Hostels in Venetië.

Vooraf background info bij events

In de bars van Generator Hostels wordt veel samengewerkt met lokale muzikanten en DJ’s. Generator Hostels brengt hun verhaal vóóraf naar buiten door bijvoorbeeld interviews te publiceren. Hierdoor krijgt het nog meer een ‘hier-moet-je-bij-zijn’ level. Uiteraard wordt daarmee de druk van de kwaliteit van het evenement opgevoerd. Want een millennial die teleurgesteld wordt zal dat niet snel vergeten.

City guides van toonaangevende bloggers

Generator Hostels heeft toonaangevende bloggers, die uiteraard ook tot de doelgroep behoren, city guides laten maken. Hierdoor hebben ze content gecreëerd die in de ogen van de doelgroep betrouwbaar is. Want als jij als bedrijf een restaurant aanbeveelt, denkt de achterdochtige millennial dat je hier altijd commissie voor krijgt. Benjamin vertelde dat de bloggers wel een vergoeding hebben gekregen voor het maken van deze city guide content maar dat ze vrij waren hun eigen aanbevelingen te doen.

cityguide printscreen

City Guides van bloggers op de destinationpage van generatorhostels.com

Stream je event online

Juist om de jaloeziefactor “had-je-bij-moeten-zijn” te vergroten, worden diverse livestreams geboden tijdens events op bijvooorbeeld Youtube.

Instagram-influencers

Generator Hostels laat Instagram-influencers een week lang hun Instagram-account beheren. Ze geven hierbij dus de controle een week uithanden. Per week wordt er een destinatie (bijv. Parijs) uitgelicht. Tot nu toe heeft dit per Instagrammer een toename van 150% in engagement gegeven! Daarbij is de toename van volgers en reposts ook enorm te noemen.

instagrammer-generatorhostels

Social wall

Benjamin vertelde dat één van de grootste stimulatoren – de social wall schermen met live Twitter & Instagram feeds – een enorme strijd geeft. Deze hangen in het hostel en zijn zichtbaar voor alle gasten. “Zeker als we helemaal vol zitten, (de hostels hebben 700+ kamers) zie je een enorme competitie ontstaan omdat ze ‘on screen’ willen blijven. Door veel RT’s kom je weer bovenaan. En meer RT’s zorgt uiteraard weer voor een groter bereik.”

Communiceer je hashtag: OVERAL!

Daarnaast wordt nog al eens vergeten je hashtag, voor Generator Hostels #GenLove, OVERAL te communiceren. Van polsbandje bij je events, op de muur met graffiti tot op je menukaart.

a588e6b0c7ceeccd4bf87cf3317ce591

Bron: Pinterest Generator Hotels

Uitnodigen van influencers: pers, bloggers en instagrammers

Voor de vele events die Generator Hostels organiseert worden veel influencers uitgenodigd. Als ze komen wordt dit vooraf gecommuniceerd zodat dit ook weer voor een aantrekkingskracht zorgt. Vergelijk het met een bekende celeb. Maar bij de millennials zijn het de Instagrammers met wie ze willen rondhangen. Natuurlijk heeft Generator Hostels haar deuren ook wijd open staan voor samenwerkingen met bloggers en de lokale DMO’s.

Eigen social media kanaal per hostel

Geef de verschillende hostels hun eigen social media kanalen en train de medewerkers in hoe ze het mogen gebruiken (bijv. inrichten van Hootsuite met zoekopdrachten). Volgens Benjamin kun je hiermee de locale cultuur en vooral emotie het beste uiten. Daarmee kun je ook inspelen op locale nieuwtjes: het weer e.d. Vanuit het centrale kantoor kijk je uiteraard wel mee.

What’s next?

Na bovenstaand gelezen te hebben, lijkt het allemaal te mooi om waard te zijn. Tel daarbij het groeiende aantal vestigingen op en je lijkt in een marketingdroom te zijn beland. Gelukkig heeft Benajmin nog genoeg op zijn actielijst! Dit jaar gaat hij samen met het team en de hostels nog meer inzetten op contentmarketing, de (mobiele) platforms verder ontwikkelen en vooral verder met data.

Benjamin raad iedereen aan om zo veel mogelijk data (denk ook aan data uit je restaurant, je website, je social media engagement, etc.) op te bouwen en bij elkaar te vegen. Zoek dé excelnerd in je bedrijf en ga analyseren. Zonder dat je weet wat je zoekt, zul je nieuwe insights krijgen!

Eindconclusie: Amsterdamse ho(s)telsector wees gewaarschuwd… a new aspirational hostelbrand is coming to town!

Gerelateerde Berichten

  • ‘Bruisend Benidorm’ – hoe online om te gaan met een vastgeroest imago?

    Als PR-bureau voor de toeristische sector hebben wij te maken met vaak onwrikbare imago’s van…

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: E-commerce Tags: #SoMeT15EU, destinatiemarketing, fobo, fomo, general hostels, multichannel

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Social Media Nieuwsflash: Meerkat, Periscope, Facebook F8, Layout en meer | Raymond van Toor – Marketing Communicatie schreef:
    27 maart 2015 om 17:21

    […] Zo houd je millennials geïnteresseerd (via social multichannel aanpak) (Travelnext) […]

  2. Bring it all together – recap van Think! op #SoMeT15EU - TravelNext schreef:
    28 maart 2015 om 11:02

    […] Millennium-generatie heeft de wens om constant online te zijn. Als DMO kan je hier op in spelen. In dit blog lees je hoe Generator Hostels dat […]

  3. Onderzoek naar de prijs van hotels + sharing initiatieven in verschillende steden ter wereld - TravelNext schreef:
    21 april 2015 om 14:59

    […] hoe hostels erin slagen om de generatie millennials blijvend aan hen te kunnen koppelen. Zo houdt generator hostels de standaard lekker hoog door ook samen te werken met Instagram influencers, travelbloggers die […]

  4. Het nieuwe tijdperk van de millennial reizigers #etravel15 - TravelNext schreef:
    16 juni 2015 om 09:04

    […] Zorg ervoor dat alle content gedeeld kan worden. Faciliteer conversaties door gebruik te maken van een relevante hashtag (bijvoorbeeld GenLove). […]

  5. Eens of oneens? 7 stellingen over travel in 2020 - TravelNext schreef:
    7 augustus 2015 om 11:33

    […] oftewel richtinggevers voor de toekomst, niet alleen voor de reiswereld, maar vooral ook wat moderne reizigers wensen aan reizen en reisproducten. Dit heeft niet alleen effect op hoe we de producten in de reiswereld moeten inrichten, maar ook op […]

  6. Online ontwikkelingen om op in te spelen in 2016 voor travel | TravelNext schreef:
    18 november 2015 om 11:41

    […] Hoe ga je inspelen op de Millenial reiziger? Kijk naar de case van Generator Hostels! […]

  7. 5 succesfactoren om uit te blinken in een groeiende reisbranche | TravelNext schreef:
    4 mei 2016 om 09:53

    […] dan kun jij de klant op een juiste manier benaderen. De boomers willen een andere website dan de millenials. Niet elke doelgroep zit op hetzelfde social media kanaal. Weet jij wie jou concrete doelgroep is? […]

  8. Het nieuwe tijdperk van de millennial reizigers #etravel15 | TravelNext schreef:
    9 mei 2016 om 15:17

    […] Zorg ervoor dat alle content gedeeld kan worden. Faciliteer conversaties door gebruik te maken van een relevante hashtag (bijvoorbeeld GenLove). […]

  9. Smartphone ritmes en routines in het persoonlijk leven van millennials | TravelNext schreef:
    24 oktober 2016 om 14:23

    […] experience 1. Blog: Een multi-channel strategie voor millennials verhoogt de user experience door op het juiste moment in te spelen op de FOBO […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Expedia Google TripAdvisor reizen onderzoek Booking.com TUI mobiel Airbnb Social Media NHTV Facebook technologie destinatiemarketing instagram hotels Vakantiebeurs reviews travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring