• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zoover vraagt reviews aan klanten Transavia.com

24 september 2010 door Redactie Twinkle

Zoover begint binnenkort met het genereren van reviews onder klanten van Transavia.com. Reizigers die hebben geboekt bij de KLM-dochter krijgen bij thuiskomst een mail toegestuurd, waarin hun oordeel wordt gevraagd.

Transavia.com gaat de informatie uit de anwoorden zowel intern als extern – op zijn website – gebruiken.

Stephan Bosman, onlangs winnaar van de eerste LOEY-award voor online-ondernemers, verwacht dat Zoover binnen een paar weken kan beginnen met het versturen van ‘welcome home’ e-mails aan Transavia-klanten. ‘We hebben de samenwerking al begin dit jaar gesloten, maar de technische implementatie heeft lang geduurd. Het had nogal wat voeten in de aarde om de systemen goed te koppelen. We hebben een paar weken geleden getest met vijfduizend e-mails en dat ging goed.’

Volgens Bosman is het van belang dat niet iedereen die boekt bij Transavia.com automatisch een e-mail krijgt bij thuiskomst: ‘Veel mensen gaan vaker naar dezelfde bestemming. Het kan gebeuren dat een vlucht wordt gecancelled, of dat iemand niet mee gaat vanwege iets ernstigs in de kring van naasten. Dan moet je natuurlijk geen welkomstberichten gaan sturen. Met dit soort dingen houdt het systeem rekening.’

De samenwerking tussen Transavia.com en Zoover wordt in de eerste periode alleen zichtbaar in de welkomstmails, waarin klanten om informatie wordt gevraagd over de vlucht, de bestemming en accommodatie. Een deel van de antwoorden wordt gebruikt om de database van Zoover te vullen, een ander deel – over de vluchten met name – kan Transavia.com voor zichzelf houden en gebruiken als een soort klanttevredenheidonderzoek.

In een later stadium zal de site van Transavia.com ook Zoover-informatie gaan brengen over bestemmingen en accommodaties. Bosman: ‘En als ze nieuwe vliegbestemmingen toevoegen, dan kunnen ze via onze database snel aan objectieve user generated content komen.’

Volgens Bosman is een invulpercentage van 20 tot 25 procent niet ongewoon bij enquêtes in de welkomstmail van terugkomende vakantiegangers: ‘Mensen hoeven het ook niet allemaal in te vullen. Ze kunnen eenvoudig dingen skippen in het review-proces.’

Gerelateerde Berichten

  • Vijf vragen aan Stephan Bosman van Zoover

    ‘Zoover opent aanval op Toeristiek’, kopte vakblad Reisrevue onlangs. Het bedrijf gaat de informatie uit…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • 6 Tips om meer uit uw reviews te halen.

    Hoe haal je meer uit reviews. Hoe stimuleer je klanten om een review achter te…

Categorie: Reviews, Social media Tags: LOEY Award, review, Stephan Bosman, Transavia.com, vakantieganger, Zoover

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel reviews Booking.com TripAdvisor Vakantiebeurs Airbnb technologie TUI instagram NHTV Google Facebook destinatiemarketing hotels reizen Social Media mobiel KLM onderzoek Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext