• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

16% hogere conversie door betere performance

2 juni 2010 door Martin van Kranenburg

Performance is en blijft een hot issue. In een speedsessie (158 slides) vliegen de 30 minuten voorbij. Maar het moet gezegd, het is een erg sterk verhaal, en leuk gebracht. Sean Power weet de volle zaal meteen aan zich te binden. Op grappige wijze vliegen de sites met de vele foutmeldingen aan je voorbij (zie presentatie hieronder).

Slechte performance, blijft lang hangen.

Sean Power laat het effect zien wat performance kan doen voor je conversie. Uit een performance onderzoek (A/B test) op Google.nl bleek dat een slechte performance invloed heeft op het aantal zoekopdrachten. Logisch, maar het effect was zichtbaar voor maanden. Bij een slechtere performance nemen bezoeker minder moeite om meer zoekopdrachten te doen. Gevoelsmatig werkt een slechtere performance dus lang door. In een andere A/B test zagen ze ook de effecten van performance bij een grote webshop (pagina 35-40). Het optimaliseren van de performance bracht een verhoging in de conversie met 16% met zich mee.

Performance en de reisbranche.

In de presentatie staan ook resultaten uit een performance onderzoek in de reisbranche (45-46) waaruit blijkt dat Sunweb zijn performance goed op orde heeft. De pagina werd getoond in 0.39 seconden waar vliegwinkel er 5.04 seconden over deed. Goed, het is een momentopname maar heeft geeft wel aan dat controle over performance een essentieel onderdeel is. Ook is de website van Transavia onderzocht op performance. Een bezoeker die in Nederland inlogde zag de pagina in 4.07 seconden, maar zat je toevallig in Rome om je vlucht te boeken dan deed je daar 7,18 seconden over.

Meer weten, check de presentatie of neem contact op met Measureworks, de organisator achter deze presentatie.

02 web performance

View more presentations from MeasureWorks.

Gerelateerde Berichten

  • Recessie = focus op conversie

    Dinsdag 12 mei mag ik weer samen met Ewald Verhoog een training conversietips geven vanuit…

  • Neckermann.nl beste in Web Performance Scan

    Neckermann.nl scoort het best in een gebruikersonderzoek naar online-reisaanbieders. Het vertrouwen in de aanbieder en…

  • 10 Conversie Killers voor websites

    Veel zelfstudie, website analyses bij klanten en docent ervaring vanuit de trainingen van de leergang…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: conversie, Performance, Sean Power

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Aaron Peters zegt

    2 juni 2010 om 17:50

    Mooie presentatie van Sean Power over het belang van web performance.
    Geeft ook goed aan dat er veel bij komt kijken om availability en performance op goed niveau te krijgen en houden.

    Een opmerking (of: vraag aan Measureworks): op slide 45 staan ‘laadtijden’ voor 15 Nederlandse sites. Hoe zijn deze laadtijden gemeten? Met een echte browser? Zo ja, welke browser? Wat was de verbindingsnelheid?
    Ik vind de genoemde laadtijden bijzonder laag en zet daarom mijn vraagtekens bij de meetmethode.

    Je kunt op http://www.webpagetest.org goede metingen doen: met een echte IE7 browser wordt de URL bezocht en de werkelijke laadtijden gemeten, vanaf een machine in Amsterdam.
    Voor Bol.com (verbindingsnelheid: 3000/500 kbps, ofwel: Ziggo instapabonnement) is de gemeten laadtijd 6.3 seconden. Natuurlijk is dit de uitkomst van slechts één meeting, maar – vanuit mijn ervaring met deze tool – toch een goede indicator.

    6.3 versus de 1.2 seconden in de presentatie, dat is nogal een verschil.

    Het is essentieel om een tool te gebruiken die laadtijden meet met een echte browser, en niet ‘slechts’ server response tijden of een browser ‘simuleert’.

Trackbacks

  1. Web Analytics congres 2010 – een overzicht | Traffic4u - Online marketing weblog schreef:
    4 juni 2010 om 13:59

    […] 16% hogere conversie door betere performance […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reizen Google KLM TripAdvisor Expedia mobiel TUI hotels Facebook instagram Social Media onderzoek travel Booking.com destinatiemarketing Airbnb technologie NHTV reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring