Het centrale onderwerp dit jaar op het ANVR Congres is interactie. Interactie met de klant en focus op het inrichten van de organisatie op deze verandering. Hoe ga je de interactie met je klant inrichten vóór, tijdens en na de reis. In de aankondiging van het congres staat dat reisbedrijven hun aandacht die er is voor transactie moeten gaan verleggen naar interactie met de klant.

Ik zou dat toch zelf anders formuleren: hoe kan je ervoor zorgen dat de interactie met je klant voor, tijdens en na de reis het aantal transacties verhoogt. De focus bij reisbedrijven ligt altijd op de transactie. Uiteindelijk gaat het om transacties, boekingen en het bevorderen van interactie moet hier positief aan bijdragen.

De sprekers die nu bekend zijn die op het congres komen spreken zijn Corinne van Duin (Volkskrant magazine), Paul Geraeds (Center Parcs), Ibrahim Ibrahim (Designbureau Portland), Yarin Kimor (expert creatief denken), Jaap Maljers (zorgondernemer), Cees Min (ResetManagement), Tessa aan de Stegge (PR en trendbureau Cherry Picker) en Mathieu Weggeman (organisatieadviseur).

Een mooie lijst van sprekers. Ik mis zelf nog wel wat sprekers uit de praktijk die al succesvol de vertaalslag hebben gemaakt of bezig zijn om in hun bedrijf de nieuwe (sociale) media structureel in te bedden. Hoe gaan OAD, TUI, Neckermann om met deze ontwikkelingen, wat zijn hun ervaringen, lessons learned? Zeker ook nog een onderwerp van aandacht zijn de recente ontwikkelingen rondom de “cookie wetgeving” en de impact die dat heeft op het vastleggen van klantdata die nodig is om het dialoog af te stemmen op basis van het zoek-(klik)gedrag van de website bezoeker.

Het congres vindt dit jaar plaats in Istanbul van donderdag 8 november t/m zondag 11 november 2012. Lees meer over het congres op www.anvrcongres.nl 

Afbeelding: Greenwich Photography

PS Zet ook alvast donderdag 29 november in je agenda voor het eerste TravelNext congres.