Ruim 250 managers uit de reisbranche zitten vandaag in een adembenemende locatie aan de Nijl. Dit jaar is het ANVR Reiscongres neergestreken in Egypte. Alle grote reispartijen zijn aanwezig, er zijn weinig kleine reisagenten te vinden. Steven van der Heijden, Chief Executive Officer (CEO) van TUI Nederland opent het congres en laat een mooi stuk historie zien door een foto te tonen van het ANVR congres in Cairo in 1987.

Cijfers en trends
Commercieel directeur Laurens van den Oever, GfK Retail and Technology presenteert de reissector in cijfers en trends. Volgens GfK is er een stabilisatie van online groei en komt de offline reisbranche (de stenen reisbureaus) met een revanche, of zoals Eduard de Wilde het noemde: reverse multichannel. De trends volgens het GfK zijn mobiel en social media. Dat is natuurlijk niets nieuws. Maar houd ook TV met internet in de gaten , over vier jaar meer dan 60 procent internet TV’s. Hoe ga je daar mee om? Moet je in al die kanalen investeren?

Eduard de Wilde
Eduard de Wilde heeft 16 jaar ervaring in de ontwikkeling van multi-channel en internetstrategieën bij diverse ondernemingen in Nederland. Eduard heeft een mooi verhaal over multichannel met een parallel naar de golfbranche. Hoe internet de spelregels in de golfbranche in hoog tempo heeft veranderd.

Hoe kom je als aanbieder van inspirate naar transactie als in het digitale ecosysteem met al die afleidingsmechanismen zoals social media, mobile, review sites vergelijkers, enz. Zijn tip over al die kanalen: zet alleen die kanalen die je goed kunt ondersteunen. Je kunt het beter niet doen dan het niet goed doen……  In zijn verhaal deponeert De Wilde ook nog een stelling over Google en Facebook. Zijn stelling: Google en Facebook zijn wolven in schaapskleren. Ze hoeven maar een paar knoppen aan te zetten om ook de transacties te pakken

Arjen de Jong
Hilarisch verhaal: focus op de klant. Sell like hell. Lekker down to earth. De waardeketen wordt volledig door de verkoper aangestuurd. De auto wordt geconfigureerd door de verkoper en direct ‘op de lijn gezet’. Branding, geld zit in emotie.

Meer weten, volg de tweets op http://twitter.com/#search?q=%23anvrcongres