Als we het hebben over big-spenders op Adwords, dan hebben we zeker over Booking.com. Volgens zoekmachine marketingbureau Wordstream heeft Booking.com het afgelopen jaar meer dan 40 miljoen dollar uitgegeven aan advertentie budget op Google.
Wordstream heeft een infographic gemaakt van de big-spenders op Adwords, zie infographic Google Adwords 2011 of bekijk deze mooie infographic hieronder.
Op basis van deze cijfers is op Tnooz een interessante discussie ontstaan over het ontstaan van deze cijfers. Hoe dan ook het blijven gigantische bedragen. Op Tnooz kan je ook de meetmethode lezen hoe Larry Kim, de oprichter van Wordstream, tot deze cijfers is gekomen.
Na Booking.com zijn er meerdere organisaties die goud geld hebben uitgegeven aan de advertentiemogelijkheden van Google. De top 5 is als volgt:
- Booking.com
- Expedia
- Kayak
- Marriott
- Priceline.com
Eén reactie
Dit is gelijk een hele goede businesscase voor individuele hotels en zelfs ketens.
Als een bedrijf als booking.com met een extreem geoptimaliseerde funnel 40 miljoen uitgeeft, hoeveel zin heeft het dan als hotelier om een eigen kostbare reserveringsmodule te ontwikkelen en de (hoge) kosten te betalen in adwords?