• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Big-spenders op Adwords: Booking.com (Infographic)

1 februari 2012 door Martin van Kranenburg

Als we het hebben over big-spenders op Adwords, dan hebben we zeker over Booking.com. Volgens zoekmachine marketingbureau Wordstream heeft Booking.com het afgelopen jaar meer dan 40 miljoen dollar uitgegeven aan advertentie budget op Google.

Wordstream heeft een infographic gemaakt van de big-spenders op Adwords, zie infographic Google Adwords 2011 of bekijk deze mooie infographic hieronder.

Op basis van deze cijfers is op Tnooz een interessante discussie ontstaan over het ontstaan van deze cijfers. Hoe dan ook het blijven gigantische bedragen. Op Tnooz kan je ook de meetmethode lezen hoe Larry Kim, de oprichter van Wordstream, tot deze cijfers is gekomen.

Na Booking.com zijn er meerdere organisaties die goud geld hebben uitgegeven aan de advertentiemogelijkheden van Google. De top 5 is als volgt:

  1. Booking.com
  2. Expedia
  3. Kayak
  4. Marriott
  5. Priceline.com

Infographic Big-Spenders op Adwords

big-spenders op Adwords
Google Adwords Infographic

Gerelateerde Berichten

  • Booking.com en behavioral targetting

    Op de website van Max.be staat een interessant artikel hoe Booking.com het gedrag van haar…

  • Booking.com lanceert zusje Villas.com

    Booking.com heeft voor het eerst een apart label en een aparte website naast zijn hoofdmerk…

  • Booking.com verdriedubbelt mobiele omzet

    Booking.com heeft zijn omzet uit mobiele boekingen het afgelopen jaar verdriedubbeld. ‘Smartphones en tablets veroveren…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Adwords big spenders, Adwords en reisbranche, Booking.com

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Joey Peters zegt

    7 februari 2012 om 16:38

    Dit is gelijk een hele goede businesscase voor individuele hotels en zelfs ketens.
    Als een bedrijf als booking.com met een extreem geoptimaliseerde funnel 40 miljoen uitgeeft, hoeveel zin heeft het dan als hotelier om een eigen kostbare reserveringsmodule te ontwikkelen en de (hoge) kosten te betalen in adwords?

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook travel Social Media Expedia TUI KLM Airbnb Vakantiebeurs Booking.com TripAdvisor reviews reizen Google mobiel technologie hotels onderzoek instagram destinatiemarketing NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext