• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Bloggers en de reiswereld op de vakantiebeurs: ROI, experience en samenwerken #vb15

15 januari 2015 door Lobke Elbers

Op 14 januari waren we getuige van een van de mooiste programma’s op de Vakantiebeurs Vakdagen: Bloggers en de reiswereld. Een bomvolle zaal waar geen persoon meer bij paste was het resultaat! Zelfs na afloop werd er bij de meet & greet nog volop doorgekletst en werden bloggers, marketeers en eindbeslissers vele malen wijzer van elkaar door gesprekken en discussies. Bloggen is aan! In één overzicht de high-lights en natuurlijk de presentaties van Melvin Böcher (Traveldudes), Lenneke Loman (DFDS Seaways) en Edward Suares (CTBE).

Martin van Kranenburg nam zijn rol als dagvoorzitter serieus. Hij begon met de vraag: ‘wie zit er allemaal op Twitter’? Gelukkig, het merendeel van die handen ging omhoog! Omdat er maar liefst een serie van drie keynotes, een break-out sessie en een meet & greet op het programma stond, was er geen tijd te verliezen. Dankzij Travel Writers Manifest, Verkeersbureau.info en Travelbloggers.nl hebben we aandachtig genoten van een zeer dynamische ochtend!

Melvin Böcher

Melvin is oprichter van Traveldudes. Zijn passie en enthousiasme ligt in het samenbrengen van goede reisbloggers, marketeers en eindbeslissers. ROI is zijn expertisegebied en volgens hem zetten eindbeslissers nog teveel van hun budgetten in op print en niet op online engagement.

Bloggen wordt volgens Melvin nog teveel gezien als een goedkoop alternatief voor exposure. Maar de werkdruk van een fulltime reisblogger  is vergelijkbaar met die van een persoon die een groot magazine runt! Het gaat bij online engagement zowel om de immediate maar ook juist om de long-term value; print campagnes verdwijnen tussen het oud papier terwijl blogs eeuwig online blijven. Tenminste, als reisbloggers er door hun opdrachtgevers wel normaal voor betaald worden. Hij laat aan de hand van een aantal reisblogger cases zien dat de mediawaarde van een blogcampagne zelfs 2 miljoen zou zijn, als je het zou vertalen naar printopbrengsten.

Lenneke Loman

Lenneke is e-commerce manager bij DFDS Seaways. DFDS Seaways is enorm actief binnen de bloggerswereld, sponsort blogger events en werkt nauw samen met ze om hun merk bekender te maken bij vakantiegangers. Ze begon haar presentatie met drie redenen waarom je zou samenwerken met bloggers: want, we moeten in de industrie van selling naar telling, van push naar pull en van fake naar real.

In de prachtige video waarin een aantal Nederlandse travelbloggers hun blogs zullen herkennen, zie je wat het samenwerken met travelblogs en bloggers, DFDS Seaways aan exposure en content heeft opgeleverd. Een interessant en verrassend kijkje in de keuken met cijfers van (indirecte) boekingen die bloggers voor DFDS hebben binnengehaald.

Edward Suares

Edward Suares is Marketing Director van het CTBE. Er is de afgelopen jaren veel samengewerkt met bloggers om een unieke #mijncuracao belevenis neer te zetten. Lifestyle experience, in plaats van vakantie, daar gaat het om! Inmiddels zijn er 14.000 gezinnen ‘onderhouden’ en de doelstelling is om te groeien naar 15.000, 16.000 of misschien wel 20.000 gezinnen.

Bekende bloggers zoals Monique van Loon (Culy.nl) en Anna Nooshin (NSMBL) hebben gewerkt aan campagnes voor Curaçao. ”Een merk is namelijk al lang niet meer wat we de klant zeggen dat het is, het is wat de klant zegt wat het is”. En wat content schrijven betreft: als het uit je hart komt is het goed.

Foto credits: Verkeersbureau.info (Twitter)

Gerelateerde Berichten

  • NHTV Masterclass Vakdag Vakantiebeurs

    Dinsdag 8 januari zal de NHTV een Masterclass verzorgen op de vakdag van de Vakantiebeurs.…

  • Nieuw! Luxury Travel Evening op Vakantiebeurs

    Voor de eerste keer op de Vakantiebeurs is er vrijdagavond een Luxury Travel Evening. De…

  • Highlights tijdens de vakantiebeurs Vakdagen: 13 en 14 januari

    De Vakantiebeurs Vakdagen is al jaren het vak-event voor de reiswereld. Hoe ziet het programma…

Categorie: Travel Events, Vakantiebeurs Vakdagen Tags: #vb15, Bloggers en de reiswereld, Vakantiebeurs, vakdag

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Reacties

  1. Lobke Elbers zegt

    15 januari 2015 om 13:11

    Het was echt een top ochtend. Nogmaals dank aan alle sprekers, deelnemers, dagvoorzitter, organisatoren en hosts! U all did a great job. Gaaf om erbij te mogen zijn. #nevernotblogging #travel

  2. Henriette zegt

    15 januari 2015 om 13:12

    Top uitwerking en samenvatting Lobke!

  3. Bianca zegt

    15 januari 2015 om 13:19

    Het was zeker een inspirerende, gezellig ochtend! Goed samengevat!

  4. Manouk Bob - Bunch of Backpackers zegt

    15 januari 2015 om 15:26

    Ik kon er helaas niet bij zijn Lobke, maar dank voor deze fijne samenvatting! Volgens mij was het een zeer geslaagde ochtend 🙂

  5. Laurens (Rondreis.nl) zegt

    15 januari 2015 om 16:18

    Mooie ochtend. Bedankt!

    Ging het trouwens niet om het kunnen “onderhouden” van 14.000 gezinnen (of meer) op Curacao?

    • Lobke Elbers zegt

      15 januari 2015 om 16:29

      Oh is that so? Thanks Laurens. Ik had bereik in mijn aantekeningen. Maar als ik dat fout had moet dat natuurlijk even aangepast worden. Laat maar weten 🙂

      • Nathalie zegt

        15 januari 2015 om 16:41

        Wat Laurens zegt klopt volgens mij ook.

  6. Nathalie zegt

    15 januari 2015 om 16:40

    Absoluut een goed event. Wat mij betreft mag dit wel vaker worden georganiseerd. Je merkte gisteren namelijk ook weer dat er nog best veel onwetendheid is bij bedrijven die met bloggers zouden willen werken. Vooral de break out sessies en de presentatie van Traveldudes vond ik als blogger erg waardevol.

  7. Denise @eventjes zegt

    15 januari 2015 om 17:38

    Leuk om er bij geweest te zijn en nu maar hopen op een soort kentering. Bewustwording bij bedrijven is in elk geval stap 1. Daar heeft deze ochtend vast een beetje bij geholpen. Benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ik blog al meer dan 11 jaar en het is mooi te zien dat het nog steeds helemaal hot is (steeds meer zelfs).
    Fijn ook dat de sheets hier nog weer terug te zien zijn, ook voor wie er niet bij was.

  8. Saskia | KidsErOpUit zegt

    15 januari 2015 om 19:03

    Het was een erg boeiende ochtend, waarbij vooral de twee eerste presentaties mij erg aanspraken. Het napraten na afloop met andere bloggers en met marketeers was ook erg geslaagd. De ochtend vloog voorbij en is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

  9. Manon de Jong zegt

    15 januari 2015 om 22:38

    Het was een topochtend! Goed programma en gezellig bijgekletst 🙂 Ben erg blij met deze samenvatting en de slides. Bedankt Lobke!

  10. Martin van Kranenburg zegt

    16 januari 2015 om 20:28

    Mooie samenvatting Lobke. Was een feest om te mogen presenteren en voorzitten.

  11. Patrick Mulder zegt

    18 januari 2015 om 09:19

    Bedankt voor jullie aanwezigheid en Martin bedankt, als dagvoorzitter was je weer top! Wij hebben zojuist een persbericht verspreid over het succesvolle evenement http://verkeersbureaus.info/nieuws/2015/01/18/57010-verkeersbureaus-info-vakantiebeurs-kijken-terug-op-succesvol-bloggersevent/

Trackbacks

  1. Als reisblogger naar de Vakantiebeurs (2015) schreef:
    16 januari 2015 om 15:06

    […] Op dag 2 was het tijd voor het bloggersevent. De presentaties gingen over de toegevoegde waarde die bloggers bieden voor bestemmingen en zijn terug te vinden op TravelNext. […]

  2. De problemen van de reisbranche met technologie: waarom kunnen zij niet wat Startups kunnen? - TravelNext schreef:
    11 november 2015 om 11:08

    […] zoals onlangs op de vakantiebeurs horen ze prachtige verhalen aan over Happiness, Innovatie en Engagement. Maar waarom zit er zo weinig beweging in? En waarom kunnen zíj niet wat de Startups wel […]

  3. Travelbloggers event Money Making: de preview en alles wat je moet weten! | TravelNext schreef:
    28 december 2015 om 11:18

    […] de organisatie van het event. Na de succesvolle editie van vorig jaar, met onder andere cases van DFDS Seaways, CTBE en I ambassador, is dezelfde rode lijn doorgepakt, maar dan nog […]

  4. TravelNext.nl 2015: top 10 meest gelezen blogs | TravelNext schreef:
    31 december 2015 om 09:25

    […] Op 14 januari waren we getuige van een van de mooiste programma’s op de Vakantiebeurs Vakdagen: Bloggers en de reiswereld. Bloggen is aan! In één overzicht de high-lights en natuurlijk de presentaties van Melvin Böcher (Traveldudes), Lenneke Loman (DFDS Seaways) en Edward Suares (CTBE). Lees meer… […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel KLM Google destinatiemarketing Expedia Vakantiebeurs reizen Booking.com hotels instagram NHTV onderzoek reviews TUI technologie Social Media travel Facebook Airbnb TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring