Verschillende trends en ontwikkelingen maken dat de reisbranche volop in beweging is. De Vakantiebeurs speelt hierop in door dit jaar op 8 januari, een dag voorafgaand aan de vakdag, een toonaangevend nieuw Travel Congress te lanceren. Dit betaalde reiscongres is hét onafhankelijke kennisevent voor specialisten in de reisbranche. Future Proof Travel Binnen het thema “Future…Lees meer
Vakantiebeurs Vakdagen
Van verwondering naar veerkracht: de reisbranche in transitie
Reiswerk organiseerde op 9 januari voor de zesde keer op rij een masterclass samen met NHTV op de eerste vakdag van de Vakantiebeurs. Net als voorgaande jaren zat de zaal vol met ruim 400 enthousiaste reiswereldcollega’s. Aan Internationaal TEDx-spreker, bijzonder hoogleraar, friskijker en trendwatcher Ruud Veltenaar de taak om hen in een uur tijd mee…Lees meer
Een destination marketingcampagne en een vulkaan: het succes van Inspired by Iceland
IJsland staat al een aantal jaren bekend om zijn creatieve en succesvolle marketingcampagnes onder de noemer Inspired by Iceland. In 6 jaar tijd steeg het aantal internationale bezoekers van 460 duizend naar 1,8 miljoen, en dat voor een land met slechts 340 duizend inwoners! De oorsprong van dit succes gaat zo’n 10 jaar terug. Sveinn…Lees meer
Future Mindset: Hoe je deze kunt creeëren om langetermijn groei te stimuleren. #vakantiebeursvakdag
De meest succesvolle bedrijven zijn toekomstgericht en innoveren in hun groeifase. Ze zijn continue op de hoogte van wat er gaande is en wat er gaat komen, en spelen hierop in. Hoe kun je als organisatie een “future mindset” ontwikkelen? En waarom is dit zo belangrijk? Lees hieronder de blog van Regina van der Laan….Lees meer
GDPR in travel, checklist: is jouw reisorganisatie klaar voor de nieuwe privacywet? #vakantiebeursvakdag
Big data en dmp’s, de ‘slimme’ hotelkamer, social messaging en chatbots, customer journey en e-commerce: op allerlei manieren worden in de reisbranche gegevens over consumenten, hun gedrag en voorkeuren verzameld. Wat mag je met deze data? En wat niet? Hoe zit het met de nieuwe Europese privacyregels die vanaf 25 mei 2018 van toepassing zullen…Lees meer
Expert Talk over innovatie met een intrapreneur in travel: Vincent Thamm (Transavia)
Vincent Thamm is een gepassioneerd intrapreneur die ervan houdt organisaties te bewegen tot innovatie en verandering. Hij is coach op het gebied van lean innovation en agile werken. Hij werkt bij Transavia als Innovation Lead & Organizational Developer en is medeoprichter van het Lean Startup Leadership Platform Nederland. Hoe kijkt hij naar airlines als innovators,…Lees meer
De rol van Instagram in een bewustwordingscampagne voor de reiswereld
Social media wordt al vele jaren ingezet voor vele campagnes. Facebook leent zich goed voor allerlei campagnes, van liefdadigheid tot marketing en bewustwording. Maar hoe gebruik je Instagram, – een platform dat elk jaar steeds populairder wordt – voor een bewustwordingscampagne? Instagram wordt vooral als een “mooi weer” platform gezien; mooie foto’s, vrolijke momenten worden…Lees meer
Travel Trends 2017: Alleen maar winnaars – Tessa aan de Stegge
2017 gaat een bijzonder jaar worden. De reisbranche zal groeien; er is veel ruimte voor iedereen om een graantje mee te pikken. Niet alleen voor de branche zelf, maar ook voor locals en reizigers. We zien de laatste jaren veel turbulentie en veel ruimte voor nieuwe initiatieven. En toch knaagt er iets: men vraagt zich…Lees meer
De verandering van destinatiemarketing: Elke Dens Toerisme Vlaanderen #vakantiebeurs
“Hoe promoten wij Vlaanderen in het buitenland?” vormde de centrale vraag tijdens de presentatie van marketing directeur Toerisme Vlaanderen, Elke Dens op de eerste vakantiebeurs vakdag. Elke begon met de liefde tussen Nederland en Vlaanderen, die het afgelopen jaar verder is opgebloeid. Eerst was er vorig jaar februari de viering van het Cultureel Verdrag tussen…Lees meer
Speed up, slow down: Masterclass NHTV en Reiswerk 2017
Reiswerk en NHTV internationaal hoger onderwijs Breda hebben inmiddels een eer hoog te houden op de vakdag van de Vakantiebeurs, namelijk om een inspirerende start te geven aan het nieuwe jaar en de opening van de grootste toeristische beurs in Nederland. Dit jaar is het thema ‘speed up, slow down’ met een heuse predikant op…Lees meer