• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Blogtrippers.nl campagne, volledig via social media opgezet

10 maart 2015 door Patrick Mulder

Wie droomt er niet van? Mensen ontmoeten via social media en fijne samenwerkingen opzetten. Als daar ook fysieke meetings uit komen kan ik me voorstellen dat je gelukkig wordt. Zo verging het mij wel met de blogtrippers.nl campagne die we onlangs enkel via social zijn gestart met een aantal grote Nederlandse partijen.

Social en tools

De blogtrippers.nl campagne is het gevolg van connecties via Twitter. Door met de juiste mensen en tools te werken is het gelukt om mooie Nederlandse bedrijven bij elkaar te brengen zonder dat er ook maar 1 gezamenlijke fysieke meeting is geweest. Twitter en Google docs bleken daarbij de belangrijkste middelen.

Maar ik hoor je denken, “wat is blogtrippers.nl?” Eindhoven Airport had als doel om meer Nederlanders te laten kennismaken met de bestemmingen waar je vanaf dit vliegveld low-cost naartoe kunt vliegen. Dat dit meer dan 75 bestemmingen zijn is bij veel Nederlanders onbekend. Na een toevallige ontmoeting met Eli, de marketingmanager bij het citizenM hotel in Amsterdam bleek dat we met onze doelstellingen om hiervoor bloggers in te zetten, op dezelfde lijn zaten.

We zochten meer partners

Samen met Eli besloten we dat er meer partijen nodig waren voor onze samenwerking. Om de hoofdprijswinnnaar zijn prijs uit te loven (die 2 weken op reis wordt gestuurd door Europa) hadden we tickets, een verblijf, een city guide, mobiel internet en zakgeld nodig. Ik benaderde mijn sociale netwerk om te zoeken naar de juiste mensen, om te kijken of het zou lukken partijen bij elkaar te brengen zonder te bellen of mailen. En dat lukte. Via DM’s werd Ruud van T-mobile warm gemaakt voor het idee, via een andere DM kwamen we in contact met Hanny van Bed&Breakfast.eu en Ido van GWK Travelex kreeg wel een telefoontje, omdat zij al samenwerkten met ons. Ook enkele van de 90 bestemmingen die gepromoot worden zoals Groot-Brittannië, Griekenland, Porto en Turijn werden of telefonisch of via Twitter benaderd. Iedereen reageerde enthousiast en wilde meewerken. Met 1 bestemming was het zelfs binnen 30 minuten rond! Ook de travelbloggers van Verkeersbureaus.info werden via Twitter en de online community betrokken bij het project. Vier van hen gaan de hoofdprijswinnaar vergezellen op een 14-daagse reis naar 6 bestemmingen, kris-kras door Europa.

blogtrippers deelnemers

Digitaal contacten

Door het opzetten van een Google doc waarin alle partijen hun input kwijt konden werd er snel geschakeld en stond het plan, binnen 1 maand na de initiële online meeting. Het resultaat zie op je op de website www.blogtrippers.nl.

Oh ja, we hebben 1 keer een Google Hangout gedaan omdat iedereen op verschillende locaties zat. Dit was super effectief. We gaan elkaar fysiek ontmoeten tijdens de feestelijke prijsuitreiking op vrijdag 27 maart op Eindhoven Airport.

Onze ervaringen:

  • Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met netwerken
  • Onderhoud je netwerk en relaties
  • Zet de juiste tools in om effectief samen te werken
  • Fysiek afspreken blijft belangrijk voor het juiste ‘gevoel’

Hoe pak jij samenwerkingen op? Laat het weten in de comments!

Redactie: Leuk! We blijven de campagne volgen. Ook een TravelNexter doet mee aan de Blogtrippers challenge, volg haar op Sanne Bakker 

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Vakantiehuizen verhuren via Twitter

    Net als in andere branches merk ik dat veel reisbedrijven nog aan het stoeien zijn…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: blogtrippers, eindhoven airport

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Renée zegt

    10 maart 2015 om 19:05

    Tof om te zien hoe deze campagne tot stand is gekomen. Netwerken is inderdaad erg waardevol. Ik ben een kanshebbers kandidaat (http://www.blogtrippers.nl/inzendingen/na-elke-reis-stiekem-weer-blij-om-in-mijn-eigen-den-haag-te-zijn/?i=7) en zie dat ook hier het netwerk van groot belang is om veel stemmen te krijgen. Niet alleen ‘zomaar’ zenden, maar ook de persoonlijke benadering is belangrijk, zowel online als offline. Erg spannend wie er gaat winnen. Maar sowieso props voor de initiatiefnemers!

  2. Janneke Scheepers zegt

    11 maart 2015 om 15:21

    Leuk artikel Patrick, te gek dat dit zo snel van de grond is gekomen en dat er zoveel enthousiaste respons is. Succes Renée!

  3. Niels zegt

    22 maart 2015 om 10:11

    Dit artikel geeft energie en hernieuwd inzicht in hoe krachtig met name Twitter kan zijn. Omdat ik deelneem aan de wedstrijd (http://www.blogtrippers.nl/inzendingen/zo-dichtbij-een-eigen-blog-was-ik-nog-nooit—/?i=24) ben ik na jaren inactiviteit teruggekeerd naar Twitter. Twitter hielp me niet alleen snel bekendheid voor mijn inzending te krijgen, maar gaf direct een impuls aan mijn netwerk. Zo koppelde ik binnen een uur een chefkok uit London aan een chefkok in Den Haag – de één zocht een locatie voor een pop-up restaurant en de ander heeft een pop-up restaurant. De zaterdag erna kwam Justin naar den Haag en binnenkort komt ie koken!

    Super om te horen hoe achter de schermen deze wedstrijd tot stand gekomen is – gaaf geregeld!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Social Media hotels Vakantiebeurs travel TUI instagram Facebook destinatiemarketing technologie Expedia onderzoek mobiel Google NHTV Airbnb Booking.com KLM reviews TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring