Cherry Picker is een door Tessa aan de Stegge opgericht toeristisch PR- & Trendbureau in Amsterdam. De nieuwe organisatie onderscheidt zich door het integreren van trendwatching in PR- en marketingactiviteiten. De nieuwe organisatie voorziet offline, online en sociale media van nieuwswaardige informatie over zowel reistrends als de noviteiten van haar opdrachtgevers. Daarnaast ontwikkelt ze trendpresentaties voor de reisbranche, de reis- en lifestylejournalistiek en het toeristisch onderwijs.
PR & Trends
Cherry Picker gelooft dat PR en trends hand in hand gaan. Ze volgt erkende trendwatchers als Adjiedj Bakas en Lidewij Edelkoort op de voet en vertaalt de brede trends die zij spotten door naar praktisch ingestoken presentaties over trending ontwikkelingen binnen de reisbranche. Cherry Picker koppelt haar trendkennis aan PR- en marketingactiviteiten voor opdrachtgevers en weet zo relevante noviteiten te selecteren en die energiek te presenteren.
Vliegende start
De nieuwe organisatie verzorgt voor VisitDenmark de PR van het fietsproject rondom de start van de Giro d’Italia. Ook werkt Cherry Picker continu aan de PR van reisorganisatie Eliza was here. In opdracht van VisitNorway coördineerde ze de tv-opnames van de All you need is Love Kerstspecial van Robert ten Brink in noordelijk Noorwegen (3 miljoen kijkers).
Heel veel succes Tessa, trends & travel is een geweldige combinatie!
Ben benieuwd of ze bij haar vorige werkgever een concurrentiebeding had aangezien VisitNorway daar eerst zat….
Anyway heel veel succes!!
Hopelijk wordt dit een echt PR bureau en geen persbericht spammer zoals alle andere bureaus.
Dag Joost,
Dank voor je succeswensen!
Het concept van Cherry Picker is om door middel van cherry picking ‘de krenten uit de pap’ de pikken door richting de journalistiek relevante nieuwswaardigheden te brengen die aansluiten op reistrends. Zowel van opdrachtgevers als van nieuwe reistrends. Laat het me weten als ik je op mijn mailinglijst kan toevoegen?
VisitNorway was en is klant bij AviaReps Tourism voor hun marketingactiviteiten, ik ben daar niet zelf werkzaam geweest. De PR wordt door VisitNorway intern verzorgt, in 2010 en een groot deel van 2011 door mij en nu door mijn opvolgster Suzan van der Wiel. De opnames van de Kerstspecial van All you need is Love is een specifieke PR opdracht die VisitNorway aan mij uitbesteed heeft.
Hartelijke groet,
Tessa
@Joost, je kan mijn tweets ook volgen op TessaAdS!
Ik ben ook wel benieuwd naar de achterliggende gedachten van jouw “persbericht spammer” opmerking Joost?
Ik ben ook wel benieuwd!