NBTC Holland Marketing is een van de founders van TravelNext en heeft een vacature beschikbaar.

Over NBTC

Het NBTC is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk ‘Holland’ zet het NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Voor de wereldwijde promotie van Nederland zijn wij actief in Europa, Amerika en Azië. Op het hoofdkantoor in Den Haag (40 medewerkers) wordt de marketingstrategie voor ‘Holland’ bepaald en worden campagnes ontwikkeld ter promotie van ons land.

Wij zoeken per maart 2014 een nieuwe collega voor de afdeling Digitale Marketing.

Conversie manager (Fulltime)

De afdeling Digitale Marketing is een eigenzinnige afdeling die de hele dag in het hoofd van onze buitenlandse bezoeker op de Holland kanalen probeert te kruipen om hun behoefte te identificeren en ze te verleiden om hun vakantie naar Nederland te boeken.

We weten al veel van ze. We hebben paspoorten van hun persona’s, we weten welke zoekwoorden ze gebruiken in de zoekmachines, we weten hun koopstijlen en segmenteren ze realtime. Maar nog steeds willen we ze beter leren kennen.

En dat willen we niet zomaar weten, nee dat doen we omdat we ze binnen een paar klikken van die informatie willen voorzien waar ze (on)bewust naar op zoek zijn. Om ze het verhaal over Nederland zo goed mogelijk te kunnen vertellen zodat ze geboeid steeds langer bij ons blijven en vaker terugkomen. En met ons in gesprek gaan op onze sociale media kanalen, hun belevenissen met ons delen en doorklikken naar nog meer geheimen over Nederland in onze nieuwsbrieven.

En om dit allemaal nog beter te kunnen doen zijn we op zoek naar een ervaren conversie specialist die ons helpt om nog meer inzicht in de bezoeker te krijgen en hoe deze ter plekke te verleiden een boeking bij ons te doen. Want uiteindelijk beleef je Holland het best ter plekke.

We zijn verzot op mooie gepresenteerde statistieken die ons vertellen waar ze in geïnteresseerd zijn, wat we beter kunnen doen en waar en wanneer ze naar ons komen. Zodat we continu kunnen verbeteren en nog meer voor ze kunnen betekenen. Omdat we een dialoog met ze willen op al onze Holland kanalen en in elk stadium van hun reisbeleving.

Jij kent daarom alle geheimen van het analyseren van data en het leggen van kruisverbanden. Je bent een expert in Excel en statistieken en het gewend deze in diverse vormen te presenteren. Je weet deze statistieken ook te interpreteren en om te zetten in verbetervoorstellen zodat we bijvoorbeeld onze pagina’s taakgerichter kunnen inrichten en ons verhaal beter op de behoeften kunnen laten aansluiten. Ook weet je als geen ander hoe je een bezoeker moet verleiden om steeds een volgende stap in de funnel te zetten en welke drempels er hiervoor weggehaald moeten worden.

En omdat je dan toch alles van de bezoeker weet, ben je ook verantwoordelijk voor de groei van het kwalitatief organisch verkeer van specifieke doelgroepen naar het Holland.com platform en realiseer je dit door o.a. het verhogen van ranking, zoekmachine optimalisatie, linkbuilding, Google+ en webvertising.

Voor meer informatie over wat we doen kijk je hier.

We vragen:

• een HBO+ opleiding in een commercieel economische richting
• minimaal 4 jaar conversie verantwoordelijk in een commerciële werkomgeving
• Je kent de geheimen van webanalytics en SEO
• Je bent heel vaardig met MS Excel en draaitabellen (Pivot)
• Je kent de nieuwste ontwikkelingen en weet deze te vertalen naar relevante acties
• Je bent creatief en denkt in oplossingen, niet in problemen
• Je bent een doorbijter die gaat voor resultaat
• Je bent een echte teamplayer
• Ervaring bij een (vakantie)boekingsbedrijf is een pre

We bieden:

• De kans om het leukste product van Nederland te vermarkten
• Een team dat vooroploopt in hun specialismen en een goede werksfeer
• Volop kansen om op nieuwe manieren resultaat te bereiken
• Een inspirerende werkomgeving
• Een marktconform salaris afhankelijk van je ervaring en vaardigheden
• Een prima pensioenregeling
• 31 vakantiedagen
• Een personal development budget
• Reiskostenvergoeding
• Variabel inkomen o.b.v. targets

Heb je interesse?

NBTC heeft de werving en selectie uitbesteedt aan New People (www.newpeople.nl). Je kunt je C.V. voorzien van een korte motivatie tot uiterlijk vrijdag 14 februari as. sturen naar Ruud Lemmens ruud.lemmens@newpeople.nl. Hij is ook telefonisch te bereiken via +31 20 570 20 30 en via +31 6 51 91 81 46. Voor vragen over deze vacature kun je bij hem terecht.

hollandmarketingfooter